Gå til innhold

Vegard's Biarritz Blå E39 523i - vinterprepp


Vegard_
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutes ago, sveigis said:

Huff kjipt å kjøpe sånt som bare er jallet til ..

Men 750 kr ,man kan vel reparere litt for den prisen 😊😊

Er jo mye fint å få kjøpt for å få fikset sånt idag 😊

Ja, har regnet litt kjapt på det og det blir kanskje et par tusenlapper besparelse hvis jeg ikke kjøper 3M 2k lim til 800kr tuben(e) og går for en billigere variant, selv med å kjøpe div verktøy som båndsliper og karosserisag så sparer jeg litt hvis det går an å lime det bak lista 👍 

Veldig mye arbeid da, men det blir ikke noe problem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å kjøpe seg arbeid slik :)

Men om du lander denne et partusen billigere og attpåtil får noe verktøy, så er no ikke det helt bom. mye av morroa med denne hobbyen er å fikse opp gml deler og kjenne på seieren der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ok så, mine amatør skills på bil viser seg frem haha. Jeg trodde først det var LCM som var problemet da venstre angel eyes ikke lyste opp selv med å pæren fra høyre siden. Men jeg tenkte aldri på at det var loddepunktet der jeg skjøtet på facelift pluggen. Men det er nå fikset med noe midlertidig mikk makk.

Jeg skal likevel bytte til facelift LCM, så parklys bak får riktig volt til LED stripen når jeg bytter til facelift der også. Da slipper jeg å tulle med noe jalla volt resistorer og jeg slipper da å brenne ut lyktene 👍

1tSDWhg.jpg

xRx7FPe.jpg

Har ikke gjort noe mer på bilen på en stund, men den skal nå inn på PKK snart.

 

Jeg fant også ut av raklelyden jeg har hatt helt siden jeg kjøpte bilen, disa ventilen... Når den ikke er koblet til så er lyden borte. 🙂 Disa rebuild kit bestilt...

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vegard_ changed the title to Vegard's Biarritz Blå E39 523i
3 minutes ago, E.C. said:

Kjøp krympekoblinger som smelter om du skal ha varig ledningsfiks der det kan være fukt, samme som jeg har brukt til å fikse ledningsnettet på min E91. Biltema har disse (prisen er litt stiv) ellers finnes de på Ebay.

Takk for tips! Vurderte slike som smelter tinn samtidig med krymping, men litt usikker på hva som har lengst varighet 🤔 det jeg gjorde her var bare rein lodding og krympestrømpe over, og det varte vel en gode 8-9 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker denne tråden her .

En sånn type tråd der det småfikses her og der ,liker jeg og følge 😊

Du gjør mye bra arbeid her på denne og det er jo good .

Går såpass langt å sier at jeg kunne tenkt meg en e39 og fikset og dullet med ,noe flere e34 og e28 blir det ikke med mindre jeg hadde fått en 528 i e28 for smågodt penger ,men det finnes ikke lengre .

Forttsett med oppdateringer på jobbene dine 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, sveigis said:

Jeg liker denne tråden her .

En sånn type tråd der det småfikses her og der ,liker jeg og følge 😊

Du gjør mye bra arbeid her på denne og det er jo good .

Går såpass langt å sier at jeg kunne tenkt meg en e39 og fikset og dullet med ,noe flere e34 og e28 blir det ikke med mindre jeg hadde fått en 528 i e28 for smågodt penger ,men det finnes ikke lengre .

Forttsett med oppdateringer på jobbene dine 😊

Tusen takk 😁

Det er mange e39 der ute som trenger pleien din Sveigis 

Det finnes nesten ikke bedre tidspunkt å kjøpe ett pusleprosjekt som nå, får kastet div komplette biler etter deg for under 10 lapper 😛

Haugevis av delebiler også så man får tak i det man trenger 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vegard_ skrev:

Tusen takk 😁

Det er mange e39 der ute som trenger pleien din Sveigis 

Det finnes nesten ikke bedre tidspunkt å kjøpe ett pusleprosjekt som nå, får kastet div komplette biler etter deg for under 10 lapper 😛

Haugevis av delebiler også så man får tak i det man trenger 😉

Ja det er det jeg og ser at der er mange der .

Er ikke redd for litt jobb heller ,jeg mener ingenting kan bli verre enn Tdsen jeg fikset i sin tid 😊

Og om det er 520 eller hva som helst bryr jeg meg ikke om ,bare det kan bli bil igjen .

Får se hva tiden vil bringe evnt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vegard_ changed the title to Vegard's Biarritz Blå E39 523i | Pendlerbil-prosjekt skaffet

jada jada, jeg tok feil igjen... Det var ikke loddepunktene som var problemet, men selve kontakten. Fikset med elektrorens på boks, og det er loddet sammen igjen. Hvis det ikke er fikset nå så kaster jeg bilen på dynga og selger det jeg har av deler og verktøy.

jh6T1Vu.jpg

QgegAF1.jpg

 

Men, over til noe annet. Jeg fant ut at det ikke er så lett at hverdagsbilen er et kjørende prosjekt, så da skal jeg fikse opp noe skikkelige gromme greier. Nemlig en Opel Astra fra samme årstall, dog 102 hester og 2 sylindre mindre :shock:

Det blir selvsagt så 523i'n blir pensjonert fra snø og salt, og jeg får en pendlerbil som er billig i drift. Ikke at man sparer så mye ved å ha to biler kontra en da... :P Det blir også lettere for min del å starte på større jobber på sedanen uten uro for at jeg blir sittende fast langt ute på bygda i 2 uker hvis jeg mangler en del eller to... 

ZWn4qHr.jpg

YWLhQ8e.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Opelmann må jeg jo selvsagt gratulere med et perfekt nummer to emne som vinterbil .

Gamle Astraer har jeg hatt i bøtter og spann og leverte til de grader 😊

Startet og gikk bestandig ,den eneste Astraen som var noe dritt var 1.6 literen .

En stadig gjenganger der ,var jo regreim som røk (Bøyde ventiler )inkludert den jeg hadde .

Men en så kjøpte jeg en 1,8 og den fungerte perfekt .

Som @Lars89 sier var dette biler som fikk litt for lite kjærlighet ,da dette ble ansett som en bil som kun skulle brukes til det vanlige og enten så rustet de bort ,eller var såpass dårlig teknisk at de fleste valgte å lage spiker av de .

Klokt valg av nr to bil ,og de deleprisene da ?Latterlige .😊

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vegard_ changed the title to Vegard's Biarritz Blå E39 523i - vinterprepp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...