Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 hour ago, Ingvaldsen said:

Janei jeg måtte legge opp den ledningen på 2003 525d’n jeg hadde. Ser fort om det er noe i pin23 på den hvite kontakta inn på gm3

Sjekka dette nå og du har rett, jeg har ikke pin 23 på kontakten som sitter i midten på GM3. Måtte du også legge opp kabel helt til instrumentpanelet eller hadde du solder connector hub'n rett over GM3?

Endret av Vegard_
Skrevet
2 minutter siden, Vegard_ skrev:

Sjekka dette nå og du har rett, jeg har ikke pin 23 på kontakten som sitter i midten på min bil. Måtte du også legge opp kabel helt til instrumentpanelet eller hadde du solder connector hub'n rett over GM3?

Tror du finner samme hastighetssignal i umiddelbar nærhet av gm3, men jeg kobla meg innpå ved speedo.

Se i tis på skjemaet til hastigetasignalet, tror den muligens går forbi i nærheten av gm3

Skrevet

Fordelingspunktet X1101 skal være en av fordelingsboksene over GM3. Her finner du boksene med typisk jord, P-Bus, I-Bus osv. Litt trasig å få klemt oppi kabelsko der, men har gjort det en del ganger.

Skrevet
16 minutes ago, B. Sveigdalen said:

Fordelingspunktet X1101 skal være en av fordelingsboksene over GM3. Her finner du boksene med typisk jord, P-Bus, I-Bus osv. Litt trasig å få klemt oppi kabelsko der, men har gjort det en del ganger.

Koblet pin 23 på gm3 til speed signal i hubben der ja, kom faktisk akkurat hjem igjen fra prøvetur og det er i orden nå.

Skrevet

Det legges bak flott arbeid her må jeg si .😊

På en e39 så virker det omtrent som at det bare er fantasien som setter grenser på hva man vil ettermontere .😊

Skrevet
7 minutes ago, sveigis said:

Det legges bak flott arbeid her må jeg si .😊

På en e39 så virker det omtrent som at det bare er fantasien som setter grenser på hva man vil ettermontere .😊

Takk! 

Det er veldig mye man kan gjøre med disse bilene ja 😁

• Vegard_ changed the title to Vegard's Biarritz blue E39 523i
  • 2 months later...
Skrevet

Oops

Snaut 1 år siden interiøret var ute sist, men nå dashbordet i tillegg pga kupévifta. Og 3 retrofits ekstra + litt opprydding i ledningsnett.20260703_210241.thumb.jpg.1c8ee23c9216da9f2935aee55aa4e375.jpg20260703_203704.thumb.jpg.13d767555a5ff8e2e2ca2ea662b5f3ff.jpg

Skrevet
15 minutes ago, Ingvaldsen said:

Husk å test den nye for ulyder om den ikke er original, kjedlig om du finner ut av det etter dashbord er montert inn igjen

Blir gjort det såklart ja, så fort jeg er ferdig med å legge opp alt av nytt ledningsnett som skal inn. Det blir nok så jeg sender denne tilbake og bestiller noe annet i mellomtiden uansett, om jeg finner noe som ikke er made in china som Mahle sin da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...