Gå til innhold

Vannlekkasje


Håvard Hauge
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt meg en X3 2005 model. Opplever etter noen heftige dager med regn at det blir vått bak pedaler og på gulvet foran pedalene. Det samme faktisk på passasjerside. Ikke nok med det, så drypper det vann ned fra taket i bagasjerom - altså ned fra hullet som er ment til å feste sikkerhetsnettet i.

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Håvard Hauge said:

Hei.

Har kjøpt meg en X3 2005 model. Opplever etter noen heftige dager med regn at det blir vått bak pedaler og på gulvet foran pedalene. Det samme faktisk på passasjerside. Ikke nok med det, så drypper det vann ned fra taket i bagasjerom - altså ned fra hullet som er ment til å feste sikkerhetsnettet i.

Noen som har erfaring med dette?

Har bilen soltak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lekker fra taket så kan det jo ikke være mange steder det lekker. Da er det jo stort sett soltaket og haifinnneantenna det kan være. 

Regner med at ingen har boret et ekstra hull i taket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2022 den 21.12, Fredrik 90 skrev:

Tenker at tett drenering rundt soltak kan være synderen her, eventuelt ett dårlig utført frontrute bytte. Men det forklarer kun vann på gulv og ikke i tak.

Har ikke soltak, men haifinneantenne. Så lenge det er vått begge steder foran (under beina hos både fører og passasjer) er det kanskje nærliggende at det legger

rundt frontrute?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipse er jo bare å demontere deler/deksler der du ser det åpenbart lekker.
Er det vått på mattene foran så ville jeg sjekket gummimatten (husker ikke hva det heter) bak dørtrekket, ofte den løsner og da kommer den vann på gulvet.
Hvis det ikke er på gulvet, men liksom bak pedalene så ville jeg demontert deksler i motorrom under vinduet og sjekket for løv, skit og drit som sprerrer for drenering.  ...ta vekk deksler over pedaler samtidig og ta en hageslange og spyl på frontruten/under og se om det kommer vann inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...