Gå til innhold

Lars89's F87 M2 Competition. Driveout. 1M?


 Share

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

@EspenM3css

1M har vært på Finn veldig lenge ja så det er tydeligvis et lite marked.

Husker det lå en lenge til 650 når jeg vurderte 1M for 2 år siden, men 1M stiger vel bare i pris nå. 

Skjønner det egentlig når man får F8x til samme prisen. 

Ryddig å selge via Evo? Er jo en mulighet det også så står jeg friere til å kjøpe privat osv.

Var visst tregt å selge M2 ifølge Martin. 

Din bør gå fort. Helt innertier den bilen din👍

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars89 skrev:

Strøken bil @EspenM3css ! 

 

Er det galskap å bytte min likt i denne? 

https://www.finn.no/345865406

Enkelt svar…ja!

Denne har de slitt med å bli kvitt lenge, de har til og med annonsert den i flere runder på mobile.de. Så de har åpenbart forsøkt å eksportere bilen også. 

Jeg tror at du vil bli mektig skuffet om du går fra en M2 Competition til en 1M. Jeg må bare si at jeg ikke helt ser fascinasjonen for 1M, hva er det folk synes er så spesielt med den når en M2 kan kjøpes for samme penger og….let’s face it er en veldig mye bedre bil på alle måter. Joda den er tøff men jeg kan ikke la være å føle at den er litt hypa, særlig siden noen ganske store bil-influensere har løftet den frem som en av sine favoritter. Videre så er dette nærmere en opphora 135i enn noen ekte M bil, noe N55 motoren er ett godt bevis for. 

Nå var jeg negativ her 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

@Fredrik 90 

Det går bra. Er litt negativ selv 😄

Når en bil har ligget så lenge til salgs er den tydeligvis ikke verdt prislappen.

Mulig det er pga trimming? Nå trimmes jo disse til både 5 og 600hk, men mtp verdi er de vel verdt mer originale 

Er helt enig i betraktningene dine, men er ikke alltid man tenker rasjonelt. 

Det er vel noe fascinerende med historien om et "skunk-works"-prosjekt som ble realisert og solgt til offentligheten. 

Jeg er jo stor fan av hjemmebygde hotrodder også, f.eks E87 med S65 eller E30 med S54. 

Men ja, rent teknisk er det selvfølgelig en nedgradering.

Jeg kjøpte jo M2C for å få skikkelig M-motor og det er et smykke av en motor. 

De samme bil-inflenserne har en tendens til å like både 1M og M2 så helt skivebom er det neppe.

En evt Porsche blir jo også noe eldre (har sett mest på 2016/2017-modeller) men er jo mer skikkelig sportsbil i utgangspunktet og sånn sett nivået over det jeg har nå.

 

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke inntrykk av at markedet generelt er lite for 1M, men jeg tror det minskes når bilen er tuklet med og når kilometerstanden er "såpass høy". De andre 1Mene som har ligget ute tidligere (originale og med lavere kilometerstand), har blitt solgt raskt. Jeg tror du (rent økonomisk) gjør en grei kule om du får tak i en original 1M med lavere kilometerstand, men en 1M blir vel fort mer godværsbil og ikke allværsbil slik M2en er - det er jo noe å tenke på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 1M er en viktig del av BMW-historien og et artig konsept. Akkurat denne har ligget til salgs leeeenge, og jeg tror den er priset høyt (i likehet med de fleste bilene fra denne forhandleren). Den ble vel lagt ut for 769 i sin tid, så 749 og nå 729. At km-stand er "høy" og at den ikke er 100% urørt har nok noe å si. Men modifikasjonene på denne bilen er heldigvis reverserbare og da har man en pen 1M man kan kose seg med i mange mange år fremover.

Men selv om prisen i utgangspunktet var høy, så har markedet tatt igjen denne bilen - prisene på entusiastbiler har steget noe voldsomt i Europa, så det blir utfordrende å skaffe 1M til noe særlig lavere pris enn dette. På en april/2012 bil, er det ca 55000 i avgift, så det betyr at man må under 560000NOK/€47000 for å havne under 750'NOK..

Teknisk sett blir det nok en nedtur å bytte fra M2 Comp, men kjøreopplevelsen blir muligens vel så bra (fra en som aldri har kjørt 1M, og kun opplevd M2 Comp fra passasjersetet :-D ). Jeg tror du bør unne deg en time eller tre bak rattet på 1M for å få et ordentlig vurderingsgrunnlag.

Prisene går bare oppover...

Valencia orange med lav km i oktober 2023; 790000kr Bruktbil til salgs: BMW 1M - 2011 - Oransje - 340 Hk - Coupe | FINN.no (samme bil ble annonsert i desember 2022 for 849)

Valencia orange i juni 2023 (95000km); 729900kr Bruktbil til salgs: BMW 1M - 2012 - Oransje - 340 Hk - Coupe | FINN.no

Svart i juli 2022; 674000kr Bruktbil til salgs: BMW 1M - 2012 - Svart - 340 Hk - Coupe | FINN.no

Valencia orange i juni 2021; 629000kr Bruktbil til salgs: BMW 1M - 2012 - Oransje - 340 Hk - Coupe | FINN.no 

 

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt vurdert å få ut bilen for salg nå, er ‘’kun’’ 5 competition ( 4 om du ser bort i fra den med 13k km) ute for salg nå, så hvis du priser den litt lavt går den nok.

Du får fort ett større utvalg og sparer sikkert en god sum 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...