Otis Skrevet Juni 27, 2022 Share Skrevet Juni 27, 2022 Jeg trakk tilhenger i går, forbi @Ingvaldsen sitt området, opp fra Åndalsnes. Og der var det mye bakker og berg. Og veldig varmt i været. I den forbindelse så overvåker jeg litt temperatur på kjølevann og olje. Registrerte at kjølevann lå jevnt på 95 grader og olje var helt oppe i 104 grader. Når jeg kom på toppen ved Bjorli eller i det området, så gikk oljetemp ned til ca 98-100 grader. Hva er egentlig farlig oljetemperatur? Er 104 grader mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 27, 2022 Share Skrevet Juni 27, 2022 Rundt 100-120 er helt greit det. Bare se på oljetempmålere i andre BMW-er: de går fort forbi 150 grader mener jeg å huske. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juni 27, 2022 Share Skrevet Juni 27, 2022 På min F10 (diesel) er 150°C MAX på viseren, og midt mellom 100 og 150 blir vel 125. På bensin med turbo ligger de hakket høyere ved vanlig kjøring. Så tenker alt mellom 100-125 ikke skal være et problem. Hpi og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 27, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2022 Åja, såpass høye temperaturer ja. Ja, da var jeg jo godt innafor. Bare tenkte litt på det ja, da jeg aldri hadde sett så høye temperaturer før. Men hengeren var jo firkantet, men ikke tung. Så det var bra luftbrems i den. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 27, 2022 Share Skrevet Juni 27, 2022 Min, bare for og sammenligne> Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 27, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2022 Såpass ja. Da er jo nesten min kald da? Med henger på slep var maks 104 og snitt kanskje 95-98 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juni 27, 2022 Share Skrevet Juni 27, 2022 Bør begynne å begrense seg når oljetempt nærmer seg 120gr. Når det komme til vanntemp så er jo kjølesystemet trykksatt så vil tro at den ikke begynner å koke før vannet er 120gr+. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 28, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2022 Jeg kjører i dag til Oslo og har da ingen tilhenger, olje er på 85-90 grader. Dog så er det regn og kaldere vær. Så da vet man det om noen andre lurer på sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå