Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
22 timer siden, Ingvaldsen skrev:

har du fått prøvekjørt e53 enda ? 

Joda, har hatt en test før eg for på jobb. Det fungerer bra, må bare få til en permanent løsning på girvelgeren, det ble litt bare for å sjå at det gira som det skal. Har jo bestilt inn div nytt, luftdempere, bremseskiver, foringer etc som må på bilen før eg får den eugodkjent

Må jo ha ny grill, lakk og ei god runde med rupes før denne blir fin. 

Mangler forsåvidt kun ei list for komplett 4.8is skjermbredding, litt usikker på hvilket hjørne som mangler. Får vel prøve å montere så finner man vel fort ut av det, forhåpentligvis finner eg den som mangla for salg en plass😆Snapchat-972406981.thumb.jpg.b254287e6d03d5af132919d6f5236f42.jpgSnapchat-383816.thumb.jpg.6aad948d0a84d37a6f7ad511d9394511.jpg

Skrevet

E53 hadde aldri blip funksjon i motorstyring å rekna med du kjøyre med det deaktivert i cantcu? Hvordan er det iforhold til e60 som du sikkert har blipfunksjon på?

Skrevet
1 minutt siden, Ingvaldsen skrev:

E53 hadde aldri blip funksjon i motorstyring å rekna med du kjøyre med det deaktivert i cantcu? Hvordan er det iforhold til e60 som du sikkert har blipfunksjon på?

Der vart eg usikker. Tenkte ikkje over mangel på blip, kjører ganske standard i cantcu nå så dersom det er der standard så er det nok på

Edc16 skal jo ha muligheter for blip, men mulig dette må aktiveres, skal undersøke nærmere ut i neste veke😄

Turbolamik hadde faktisk ikkje blip på de første software versjonene, og ja det var merkbart ved nedgiring, spesielt i manuell modus. Som å kjøre en manuell bil i 5gir, så ned ett gir og ut med clutch, fikk en slik type deakselerasjon dersom en ikkje holdt inne gassen litt. Var på ingen måte "krise", for dersom en holdt gass som ved kickdown foreks, så merka man ikkje nåke av det, vanlig kjøring så var turtallet så lavt uansett

Men blippen så kan man jo gire ned uten og røre gassen, så matcher turtallet selv. Sytalaust 😆

Skrevet

Ja tidligere fungerte cantcu dårlig på biler uten blip i motorprogram

men nå nylig kom det en funksjon for å deaktivere blip i cantcu slik at det skal fungere bra uten blip også.

ja du trenger nok muligens bare et program, men på edc15 er det litt værre. Men det er visst folk som ordner det der også nå.

tror alle biler med 1gen 6hp var uten blip, eller noe i den duren. Mulig jeg tar halvveis feil, hukommelsen blir bare dårligere å dårligere

• 2 weeks later...
Skrevet

Arnott vs det jeg regner med er originale luftdempere

Veldig lik design her!

image.thumb.jpeg.6abb4e4c43c5695c7ce948b976c9dd5c.jpeg

image.thumb.jpeg.773bfc45a6697210ab1a56212f10b6fb.jpegimage.thumb.jpeg.a50adb7b866caf7101975be3ac68e714.jpeg'

Med fluid saus:

image.thumb.jpeg.edcbb91be57dab921fd4d3243531acce.jpeg

Skrevet

Siste forsøk på og få F serie girspaken til å passe fint. Sliter litt med at den er for høg, samt ellers dårlig passform rundt for mansjett, viss det ikkje blir bra så får eg nok kjøpe en E60 lci girspake til, i tilfelle den eg har er defekt🫠

Klar for 3dprint:

image.thumb.png.dec3879d92f31305c0d31fd1b29c2fa5.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...