Gå til innhold

Forsikringssak bmw 1 serie


Hsbmw1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sitter nå å sliter med forsikrings selskapet. De mener verdien på bilen er 50k. Bilen hadde ingen bulker eller rust og alt fungerte som det skulle. Hadde brunt interiør og bilen var helt hvit. Jeg kjøpte den selv for 55k og hadde da prutet sykt mye. Kort om bilen:

- nylig eu ok

- ingen hull i interiør

- navi eller hva d heter

- m sport orginalt

- sports seter

legger ved utstyrs liste i bilder

 

hva mener dere er verdien? Både på skinn setene og bilen i seg selv.

 

 

69F76BB5-C697-4CAB-8401-90F2241FC690.jpeg

3F222240-C7DE-4050-A35D-1C0FD5EB47D3.jpeg

49216D71-5D91-4B6D-A96A-6B8CC131F56C.png

DB9B2B54-251B-493A-AAA6-275393491043.png

74E316DC-93A8-4016-8277-7181456AF396.png

E9FE67E7-6D64-4A97-9222-E266E43ED961.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synsing og «hva du mener din egen bil er verdt» betyr særdeles lite for et forsikringsselskap.
De fleste overvurderer verdien av sin egen bil, slik at for å kontre tungrodde objektive verdilister til et gitt forsikring selskap, må du ha tungtveiende argumenter.

Mao, «brunt skinn» og «navi eller hva det heter» holder ikke, slikt er kun bortkastet tid og luft!

😅

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.000 mindre enn hva man ga for en bil må da vel være veldig akseptabelt? Hvor lenge har du hatt bilen og hvor langt er den kjørt i ditt eie? Ser ikke helt at fargen på skinnet skal gjøre denne til en unicorn. At du "har prutet sykt mye" er ikke noe argument, du kan snu på det og si at den ble annonsert for urealistisk pris om du har fått ned opprinnelig pris mye. 

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Må komme med mer info om bilen, som motor og eventuelt regnr. som alle over skriver. 
Men 50k høres helt rett ut i mine ører. For 55k så har du sikkert en 116d eller 118i. 

En 2008 116d med 190km på telleren selges på finn til 55, 2006 116i 160km til 40, og en 2010 116d 180km til 50… 50 eller 55, hvor lenge har du hatt den og hvor mye har du kjørt på den siden kjøp?

Vanskelig dette, affeksjonsverdien er gjerne høyere enn summen bilen er verdt. :) 


Et forsikringsselskap skriver dette på sine nettsider:

Er du uenig i erstatningssummen du blir tilbudt? 
Hvis du er uenig i erstatningstilbudet, må du selv fremskaffe dokumentasjon fra forhandler på at markedsverdien er høyere enn det vi har kommet frem til. Etter mottatt dokumentasjon vil vi ta en ny vurdering av verdien, og eventuelt komme med et nytt erstatningstilbud til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger tilsvarende modell på hos Finn? Ikke utenkelig at forsikringsselskapet bruker objektene der som referanse. 

Kmstand, motor, årsmodell er normale parametere. I noen tilfeller kan de sikkert bruke utstyrsnivå, men tviler på at det er så nøye om det er svart eller brunt skinn.
 

Dersom du har nylig har fikset/byttet noe kan du lufte det for forsikringsselskapet, kanskje noe å hente der. 
 

Har hørt tidligere at man alltid (bør) klage på første sum, fordi man gjerne får et lavt tilbud. Hvorvidt dette er tilfelle vet jeg ikke i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man ikke skal takke ja til første tilbud, men man bør ha litt mer tyngde enn fargen på interiøret for å argumentere for at erstatning på 5.000,- mindre enn betalt er for lavt. I praksis har man da gått 5.000,- i minus på å disponere en bil i x antall kilometer over y antall måneder, høres ut som en akseptabel deal i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, sluquet said:

Enig i at man ikke skal takke ja til første tilbud, men man bør ha litt mer tyngde enn fargen på interiøret for å argumentere for at erstatning på 5.000,- mindre enn betalt er for lavt. I praksis har man da gått 5.000,- i minus på å disponere en bil i x antall kilometer over y antall måneder, høres ut som en akseptabel deal i mine ører.

Helt enig i det. Så kommer det også til hvor mye tid man skal bruke på å etterfølge 5 laks. Jeg vil definitivt ikke si at 5000 mindre enn kjøpesum for flere måneder siden er et tap. Surt å miste bilen man er glad i, men sånn er det av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...