Gtpower Skrevet August 1, 2022 Share Skrevet August 1, 2022 (endret) Vet ikke om dette er riktig tråd. Beklager hvis det er. Jeg har ett problem vært lenge nå. Bmw e60 2010 mod. Hver gang jeg aksellerer så dugger den noen sier kjøp ny girkasse eller bytt mekatronikken eller bytt kardang. istedenfor å tippe og tippe. Kanskje dere vet sikkert problemet. Greia er jeg hadde chippet motor ytelse. Men ikke på girkassen. Så jeg vet ikke om det er girkassa mi eller noe annet IMG_5134.MOV Endret August 1, 2022 av Gtpower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 1, 2022 Share Skrevet August 1, 2022 Jeg må bare anta at du mener "lugger"? Jeg ville begynt med å sette bilen tilbake til original. sveigis og Tore Diesel reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gtpower Skrevet August 1, 2022 Forfatter Share Skrevet August 1, 2022 23 minutter siden, TRF skrev: Jeg må bare anta at du mener "lugger"? Jeg ville begynt med å sette bilen tilbake til original. Ja beklager jeg mente lugger. Har tenkt på det men om det blir det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 1, 2022 Share Skrevet August 1, 2022 Det kan hende noen liker å bytte girkasser og diff i helgene, men for de aller fleste så er det både enklest, billigst og raskest å legge inn original programvare før videre feilsøk. Mulig at det ikke blir nødvendig med noe mer feilsøk heller. Hvis det ikke funker? Da feilsøker du videre. Det eneste andre som jeg kan tenke på er om du ha xdrive og feil dimensjon på dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 1, 2022 Share Skrevet August 1, 2022 Jeg tenker at du har lite olje på girkassen eller at den ikke får rett beskjed fra motorstyringen. Men det gode forslag ovenfor her også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gtpower Skrevet August 1, 2022 Forfatter Share Skrevet August 1, 2022 1 time siden, Otis skrev: Jeg tenker at du har lite olje på girkassen eller at den ikke får rett beskjed fra motorstyringen. Men det gode forslag ovenfor her også. Jeg har vært hos Rats og dem hadde etterfylt. Og dem sa at jeg trenger ny girkasse uten å si hva er galt dem sa at det er girkassen men også kan være noe annet🤕 så kommer prisen til 25 pluss mva😵💫 E.C. og Swear reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gtpower Skrevet August 1, 2022 Forfatter Share Skrevet August 1, 2022 58 minutter siden, Gtpower skrev: Jeg har vært hos Rats og dem hadde etterfylt. Og dem sa at jeg trenger ny girkasse uten å si hva er galt dem sa at det er girkassen men også kan være noe annet🤕 så kommer prisen til 25 pluss mva😵💫 Føler dem sa det for at dem sikkert vet feilen men samtidig ønsker at jeg skal kjøpe en ny girkasse av dem😵💫 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 1, 2022 Share Skrevet August 1, 2022 Men når startet dine problemer? Og kommer problemet med uansett hvilket gir og hvor mange % pedal du gir? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gtpower Skrevet August 1, 2022 Forfatter Share Skrevet August 1, 2022 (endret) 2 timer siden, Otis skrev: Men når startet dine problemer? Og kommer problemet med uansett hvilket gir og hvor mange % pedal du gir? Dette har vart nå ca 6 mnd. Jeg har byttet kardang bestilt fra GS, utført diagnose på girkasse med 0 feil. Utført diagnose på hele bilen. Med 0 feil jeg er tom og aner ikke hva jeg må gjøre for at lugging skal slutte🙄 er dette vanlig på E60? Uansett hvilken gir. Manuell også lugger, DS lugger. Med Sport button lugger også.. i don’t know Spessielt når mann kjører opp i bakken lugger den skikkelig mye. Som om bilen vil ikke kjøre opp så jeg må kjøre jevnt opp. Være forsiktig med gassen Endret August 1, 2022 av Gtpower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 1, 2022 Share Skrevet August 1, 2022 Du svarer fortsatt ikke på om det startet etter at du gjorde noe eller om det alltid har vært slik mens du har hatt bilen. Nå så jeg på videoen din også. Kunne nesten høres ut som ubalanse i mellomaksel eller slitt hardykobling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gtpower Skrevet August 1, 2022 Forfatter Share Skrevet August 1, 2022 17 minutter siden, E.C. skrev: Du svarer fortsatt ikke på om det startet etter at du gjorde noe eller om det alltid har vært slik mens du har hatt bilen. Nå så jeg på videoen din også. Kunne nesten høres ut som ubalanse i mellomaksel eller slitt hardykobling. Det startet rett etter vinteren var over. Selvom Jeg byttet flere deler på bilen det har fortsatt vært samme problem. Mellomaksel har sjekket hos ett verksted å den var grei samme gjelder hardykobling. Dette må være ett sjeldent problem på E60. Siden mann må nesten kjøre for å forstå hva dette er og de fleste klør seg i hode sier bytt kardang, drivaksel, girkasse, alt utenom girkasse har jeg ikke byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 1, 2022 Share Skrevet August 1, 2022 Har ikke peiling, men søkte litt på nett og de fleste som opplever dette eller lignende på E60 så er det en softwarefeil/trenger update. TRF sitt forslag er derfor kanskje der en burde starte(?). Det er kanskje også billgste start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 1, 2022 Share Skrevet August 1, 2022 Enig som nevnt over. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 1, 2022 Share Skrevet August 1, 2022 Enda en ting til, kommer feilen på samme turtall uavhengig av %prosent pedal, eller kommer det mer avhengig av belastning på drivverket? Det virker på video som at fremdrift forsvinner, for turtallet hopper plutselig fort opp. Om det er korrekt, så kan vi utelukket alt som er rent mekanisk. Mao feilen er sannsynligvis i styring av girkasse eller mechatronic eller clutch i girkassen. Det kan jo også være solenoider i mechatronic. Gtpower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gtpower Skrevet August 11, 2022 Forfatter Share Skrevet August 11, 2022 På 1.8.2022 den 19.42, Otis skrev: Enda en ting til, kommer feilen på samme turtall uavhengig av %prosent pedal, eller kommer det mer avhengig av belastning på drivverket? Det virker på video som at fremdrift forsvinner, for turtallet hopper plutselig fort opp. Om det er korrekt, så kan vi utelukket alt som er rent mekanisk. Mao feilen er sannsynligvis i styring av girkasse eller mechatronic eller clutch i girkassen. Det kan jo også være solenoider i mechatronic. Jeg skal sjekke dette. Tussen takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå