Gå til innhold

Hva er det med F11 og 20" felger?

matros72
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er det egentlig med F11 og 20" felger,tåler de ikke denne dimmensjonen? Nå er jeg på min F11 nr 2 en 530xd. Har prøvd forskjellige 20" felger med innpress etter hva som er oppgitt fra fabrikk. Så snart denne dimmensjonen kommer på bilen blir den idiot. Vibrasjoner rundt 60 kmt og fra 90 kmt og oppover,vinglete å kjøre. setter på 18" orginal felger,og bilen blir som ny.Stabil som fjell og null vibrasjon. Akkurat likens var den forrige F11 jeg hadde,den var baktrekker. Siste 20" settet jeg kjøpte brukt,sto få en F11 550d.Spurte om den bilen hvar ustabil å hadde vibrasjoner under kjøring. Neida,det hadde de ikke merket noe av. Setter de på min bil,og samme dritten gjentar seg. Synes disse bilene blir litt talltete med 18" felger,så vil derfor ha noe større felger som passer bedre i hjulbuer,men det er tydeligvis bortkastet med tanke på comfort,noe jeg er opptatt av.. Forøvrig samme dimm foran og bak på alle sett jeg har prøvd,med gode dekk i dimmensjon 245/35.20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Haug523 skrev:

Hadde vært interessant og hørt hvilken dekk og felger du har prøvd med og hvilket innpress.

kjørt med stw 8,5" bredde og de som står på nå er vertini et eller annet i 8,5" bredde. ET35 på alle. Felgenr og dekk er sjekket for kast og skader i hytt og gevær av dekkmann,ingenting galt funnet. Har også prøvd andre felger som jeg ikke husker merke på,men dim er samme. prøvde også en kompis sin bil som er likens og samme felg størrelse,samme tullet der og,men den stuten syntes ikke han merket noe. Dekkene som står på nå er mitchelin 245/35.20 Huske ikke betegnelsen og har ikke bilen tigjenngelig nå. Skal sies at når dekkene ble satt på nye var den helt fin.Etter 2-3000km begynnte elendiheta igjenn.

Endret av matros72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også tilføye at bilen er saumfart av NAF i forstilling og bakstilling uten og finne noe galt. 4 hjuls kontroll er tatt 2 ganger senere tid. Vet jo casterstag kan årsake slike symptomer,men skal ikke det kunne oppdages ved en kontroll/sjekk? Bremseskiver er og uten kast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, virker som det meste er gjort riktig her.

Casterstag bør oppdages på kontroll ja.

Hvilke dekk er det som står på disse felgene? Om dekkene er urunde så kan man jo få all slags opplevelser, dekkene kan jo selvfølgelig balanseres riktig for det, men på bilen kan de være helt rævva.

Endret av Haug523
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt på 20" hver sommer siden kjøp i 2016. De første årene med "kvalitet" felger fra GS med 245/35R20 rundt baut, og siden ifjor med originale 343m felger med 245/285 oppsett. Aldri opplevd noe sånt som blir beskrevet. Dog er dette F10, men er så og si lik bil utenom luftfjæring på F11. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...