Gå til innhold

My BMW app - Kart - send til min BMW: Hvor blir det av.


Anbefalte innlegg

Hei.

2017 Bmw 3-serie

Velger kart symbolet på My BMW
2022-08-16_12-09-56.png.13e58e39509e2cef196d108b10118c87.png

Søker opp et sted, noen ganger også vis rute før jeg klikker send til min BMW.
1446015138_Screenshot_20220816-120820_MyBMW.thumb.jpg.06c3bfc4a663f5bba99f03d869512cdc.jpg

Problemet er at jeg aldri finner igjen hverken rute eller posisjon som jeg har sendt når jeg går inn i navigasjoen (Navi Pro) og jeg har Connected Booster og nylig oppdatert kart.

Hvor blir posisjonene og rutene jeg sender av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel iDrive 6 på disse. Da skal den ligge under "meldinger" eller "Notifications", "klossen" helt til høyre i menyen. Skal kunne trykke seg inn der og så gå inn på meldingen, og der skal man igjen kunne klikke på addressen.

iDrive 6 Theme - EasyUSBcoding

 

Hvis ikke: Vet at det er en del BMWer fra rundt den tiden med kun 3G mottaker (tror alle produsert før midten av 2016), og etter det jeg har lest sliter disse med å motta meldinger over Edge nå som 3G er slukket.

Endret av sanders54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, takk @sanders54 Da skal jeg sjekke der når jeg er ferdig på jobb, men kan ikke se at jeg har sett at det har vært noen notifications der tidligere, bortsett fra sms på telefon.

Men dette kan jo være et problem som du nevner, men trafikkinfo i sanntid ser jo tilsynelatende ut til å fungere: 

Production Date 2016-07-07

https://bimmer.work/vin/g005127fe62568801fda60680a4247a5b/


EDIT: Noen (enkel) måte å finne ut om jeg har 3G eller 4G?

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ser ut som om jeg må ha ENET kabel.

Hvor galt kan det gå, eller går det ikke galt - litt redd for å føkke opp "nybilen" 😨

Tenker på linken du la inn @sanders54

Edit: har da bestilt kabel, kan ikke komme fort nok... og idr 5 til idr 6

Var også mange kjekke funksjoner på Remote Coding Package - F Series også...
https://bimmer-remote.com/products/remote-coding-package-f-series

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BT ODB kontakten til Bimmercode kom i dag, og man greier jo ikke vente, så har justert litt av hvert, bl.a:
Baklys alltid på
Speil folder inn når jeg låser bilen
Easy entry seat
Huske innstilling på Auto stopp fra sist tur
Tilt Passenger Mirror farther down when in reverse, denne var aktiv, men speil tilter ikke ned, så jeg deaktiverte den og aktivert igjen.

Justerte hastigheten på når hekkspoiler skal gå opp og ned, får en feilmelding på hekkspoiler, og den gikk opp når jeg slo av tenning, så litt usikker på den. Blir kanskje ok når bilen starter neste gang.

20220818_152706.thumb.jpg.ae8a5e6b50a95e25eb86bdfc292d84d8.jpg

Kjører ikke så ofte over 130, så det går nok bra 😂

Men får vel ta en titt om det kan være noe som ikke skal være nede i sporet.

DHL sier kabelen jeg trenger for å oppdatere til iDrive 6 skal komme i morgen, vi får se, må muligens kode det meste på nytt etter oppdatering, men det finner jeg ut av.

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, papertiger skrev:

Ang tilt på høyre speil, bryteren for speiljustering høyre/venstre speil må stå i venstre posisjon for at tilt skal virke. 

Ahhhh, jeg har den alltid på høyre siden jeg må manuelt tilte ned, tester det ved neste aneldning 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2022 den 21.06, sanders54 skrev:

Aha! Lurer kanskje på om du har iDrive 4 eller iDrive 5?

PS: Hvis du har iDrive 5, så kan du kode inn iDrive 6 enkelt hvis du ønsker litt mer moderne oppsett :-).

Hva er forskjellene på 5 og 6?

Bortsett fra at ikoner på startmeny er mye større, likte egentlig bedre at de var mindre og at alle var synlige på skjermen samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 22.8.2022 den 14.09, sondre skrev:

Hva er forskjellene på 5 og 6?

Bortsett fra at ikoner på startmeny er mye større, likte egentlig bedre at de var mindre og at alle var synlige på skjermen samtidig.

Dette undrer jeg også på😁 usikker om jeg har idrive 5 eller 6 på min bil produsert i 11/2016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...