Gå til innhold

Dårlig Nrk-dekning på Bmw?


 Share

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som opplever at det er dårlig NRK-dekning på original DAB-Radio?

Jeg får inn NRK maks halvparten av tiden. De kommersielle kanalene virker hele tiden. 

Så i4 demobilen til Bavaria hadde heller ikke NRK-dekning inne i utstilling.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lars89 skrev:

Er det flere enn meg som opplever at det er dårlig NRK-dekning på original DAB-Radio?

Jeg får inn NRK maks halvparten av tiden. De kommersielle kanalene virker hele tiden. 

Så i4 demobilen til Bavaria hadde heller ikke NRK-dekning inne i utstilling.

 

 

Du bor ikke i et grenseområde?,  Jeg bor i Haugesund som er region 3 men kjører endel nordover og allerede helt nord i Haugesund på grensa til Vestland fylke må jeg bytte til region 4 for å ikke miste dekningen på Nrk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor/kjører stort sett i Kristiansand-Arendal-området som er "midt i" en region så er nok ikke det. Finner heller ingen valg i menyen for å skifte region så dette går nok automatisk.

Er forøvrig snakk om en F87 med iDrive 6.

i3 slet ikke med dette og pappas F45 har også god dekning så noe "må" det jo være.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste 10 årene hatt Tesla Mod.S / Porsche Taycan / BMW 640i GC / BMW M6 GC og cabben jeg har nå. DAB har uten tvil fungert best i BMW'ne.

Taycanen hadde også et merkelig problem, det dukket opp samme kanal-logo på alle stasjonene et par mnd. 🤪

IMG_1424.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de jeg har lagt merke til ihvertfall. Skal se nærmere senere i dag.

Mulig det er lokal topografi/været som gjør utslaget, men andre biler/bmw har jo dekning og det er ikke forutsigbart når og hvor jeg mister dekninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lars89 skrev:

Er de jeg har lagt merke til ihvertfall. Skal se nærmere senere i dag.

Mulig det er lokal topografi/været som gjør utslaget, men andre biler/bmw har jo dekning og det er ikke forutsigbart når og hvor jeg mister dekninga.

NRK kanalene ligger på prioritert bånd så de har sterkere signal enn alle de andre kanalene. Hvis det er trøbbel med alle kanalene så kan du har feil på antenneforsterkeren din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tore Høgvold skrev:

Jeg har de siste 10 årene hatt Tesla Mod.S / Porsche Taycan / BMW 640i GC / BMW M6 GC og cabben jeg har nå. DAB har uten tvil fungert best i BMW'ne.

Taycanen hadde også et merkelig problem, det dukket opp samme kanal-logo på alle stasjonene et par mnd. 🤪

IMG_1424.jpeg

Ikke relatert til tråden og beklager det. Men hadde vært kult om vi fikk se mer av 850i’n din, fortjener en tråd her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har varierende dekning på lokalradio også (misjonsradioen, radio 3.16, Lyngdal, Kvinesdal osv)

Får nevne det til Bavaria når den skal på service. 

Hører ikke mye på NRK, men er irriterende å ikke ha NRK trafikk f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...