Gå til innhold

Valg mellom X3 G01 og F25


Sverre 2468
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag en 2012 X3 m-sport med en del utstyr som har gått 227000 km. Er godt fornøyd med bilen.

Skal se på en 2019 X3 (G01) med "litt" høy km (167000) og litt lite utstyr til helga. Da er det fortsatt nybilgaranti og også serviceavtale.

Alternativet er  2015-2016 F25 med lavere km og bra med utstyr.

Er G01 mye bedre/moderne enn F25 ? Er det noen som har meninger/erfaringer ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sverre 2468 skrev:

Jeg har i dag en 2012 X3 m-sport med en del utstyr som har gått 227000 km. Er godt fornøyd med bilen.

Skal se på en 2019 X3 (G01) med "litt" høy km (167000) og litt lite utstyr til helga. Da er det fortsatt nybilgaranti og også serviceavtale.

Alternativet er  2015-2016 F25 med lavere km og bra med utstyr.

Er G01 mye bedre/moderne enn F25 ? Er det noen som har meninger/erfaringer ?

 

 

Spørs på prioriteringene dine.

G01 med diesel syns jeg har vært overpriset en stund.

Men har hatt en 12’ F25 selv, gode biler, men 2.0d/i har dårlig (velfortjent) rykte.

G01 har jeg ikke, men har hatt G08 i 15 mnd (iX3) det er jo en større bil enn F25, mer moderne og med mer komfort. Samtidig er F25 LCI med rett motorisering en fin løsning.

Du må nok vurdere selv kr opp i mot en test av disse, er jo endel fine LCI F25 der ute også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger her. Min x3 f25 har kjørt overkant 150'000km og er fra 2012. Pga kjente svakheter som jeg ikke ønsker å utbedre og heller ikke betale høy forsikringspremie,  så vil jeg ikke beholde bilen lenger. Det er trist for det er en god bil.
Synes du ser på biler med noe høy km stand, men det er bare fordi jeg ikke vet bedre, er ikke mekaniker og kjenner ikke holdbarheten på motor/diverse. Selv kikker jeg på biler sør for 90'000km og gjerne <5 år gammel. Pris blir da noe helt annet, spesielt det siste året da det meste synes å holde seg i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er den G01 som står i Molde. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=264383066
Personlig synes jeg bilen i seg selv er fin, for det er G01, fin. Har sett den her i byen. Ellers så skal det sies at denne har ligget lenge og det mangler noe utstyr, altså utstyr enkelte mener hører hjemme i en premium SUV / X3, navi pro og H/K er eksempler på dette. Med det sagt så er det mye bil igjen og klarer man seg uten visuelt utstyr(igjen navi pro og litt til) og planlegger et langt bilhold så er den nok kjempegod. Med langt bilhold mener jeg at den kan være vanskelig å selge igjen etter kort tid. Iallefall i nærheten av denne prisen. Med den kilometerstanden så må man påregne å bytte turbo veldig snart. I mangel av kompetanse på tekniske ord så går det et rør fra kjøler og inn på turbo, pakningen i disse har en tendens til å måtte byttes. Bilen er med andre ord kommet dit at du har en god del slitedeler som må byttes statistisk sett snarlig. :) 
 

Synes du har et stort dilemma her, jeg er sannelig ikke sikker hva jeg hadde gjort selv. En F25 LCI med halve kilometerstanden er kanskje det som mest tiltaler, men igjen, G01 er en mye nyere bil, alt er nyere og det merkes. F25 holder seg derimot godt. Vanskelig 🤔. Vurdert noe annet, som X2?

Eksempel på X2 finn.no

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, det er den som står i Molde. Den har gått langt på kort tid, men servicer er fulgt, og serviceavtale er inkludert til 200000 km.

Savner noe utstyr på denne, men om bilen er bra ellers, så kan det vel gå an. Prisen er også gunstig i forhold til tilsvarende biler.

De kan også ta bilen som jeg har i innbytte, og det teller jo også.

Kan få en veldig fin F25 2015-2017 modell til samme pris, med lav km og mye utstyr, så det er litt dilemma.

X2 blir nok litt liten, da vi bl.a.har stort hundebur som skal inn i bagasjerommet.

Vår F25 har det egentlig vært veldig lite problemer med, skiftet stort sett bare slitedeler.

Har ikke prøvd G01 før, så blir spennende å se om det er stor forskjell fra F25.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Sverre 2468 skrev:

Takk for svar!

Ja, det er den som står i Molde. Den har gått langt på kort tid, men servicer er fulgt, og serviceavtale er inkludert til 200000 km.

Savner noe utstyr på denne, men om bilen er bra ellers, så kan det vel gå an. Prisen er også gunstig i forhold til tilsvarende biler.

De kan også ta bilen som jeg har i innbytte, og det teller jo også.

Kan få en veldig fin F25 2015-2017 modell til samme pris, med lav km og mye utstyr, så det er litt dilemma.

X2 blir nok litt liten, da vi bl.a.har stort hundebur som skal inn i bagasjerommet.

Vår F25 har det egentlig vært veldig lite problemer med, skiftet stort sett bare slitedeler.

Har ikke prøvd G01 før, så blir spennende å se om det er stor forskjell fra F25.

 

 

Til den prisen får du vel også en F15 40E også, hvis plass er et tema?

Men hva slags drivlinje trenger du?

Regner du litt på det, tror jeg nok kr for kr du fint kan vurdere en ny iX1 også…

Da snakker vi trygt forutsigbart bilhold i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor stort hundeburet ditt er men X3’en du har i dag har 550l bagasjerom og en X2 470l, så kan se at dette er å file godt på plassen. Alternativet er X1 som har over 510l. Mange biler på Finn og du får også en nyere bil med mer utstyr til samme pris.
Ligger mange varianter ute både med og uten M-Sport pakken.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=272247483

Om ikke X1 er noe ville jeg avventet handel av G01 til disse kommer ennå litt lengre ned i pris, evt. øke budsjettet. Å betale så mye penger for en bil som har gått «så langt» er etter min mening ganske risikofylt, som det blir nevnt her er det muligens snart tid for turbobytte samtidig som normal slitasje på andre bevegelige deler snart ser dags for en fornying. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg var ikke klar over hundebur, da utgår jo X2. Det var uansett bare et skudd fra sidelinjen, X1 melder seg også og ser den er nevnt. Jeg skjønner godt X3 står høyere på listen enn disse, men en må vurdere hva man får kontra pris. Og grunnen til at jeg sa X2 er for at folk tror de trenger mer bagasjeplass enn de faktisk gjør og man kan få utrolig mye god bil for pengene. I 95% av kjøreturene så kjører en med en bil tom for bagasje, men det er såklart greit at en har bil som dekker behov ved ferier/utflukter, eventuelt veie dette opp med takboks. Har man hund som du, så stiller det seg helt annerledes og jeg har full forståelse for plassen du nå trenger :) 

Du får ha lykke til i letingen og prøving av bil. Så får vi få en feedback. De er veldig hyggelig og ryddig på Bavaria i Molde, jeg har iallefall ingenting å utsette på de. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Marius2002 skrev:

Okei, jeg var ikke klar over hundebur, da utgår jo X2. Det var uansett bare et skudd fra sidelinjen, X1 melder seg også og ser den er nevnt. Jeg skjønner godt X3 står høyere på listen enn disse, men en må vurdere hva man får kontra pris. Og grunnen til at jeg sa X2 er for at folk tror de trenger mer bagasjeplass enn de faktisk gjør og man kan få utrolig mye god bil for pengene. I 95% av kjøreturene så kjører en med en bil tom for bagasje, men det er såklart greit at en har bil som dekker behov ved ferier/utflukter, eventuelt veie dette opp med takboks. Har man hund som du, så stiller det seg helt annerledes og jeg har full forståelse for plassen du nå trenger :) 

Du får ha lykke til i letingen og prøving av bil. Så får vi få en feedback. De er veldig hyggelig og ryddig på Bavaria i Molde, jeg har iallefall ingenting å utsette på de. :) 

Bavaria Kristiansund er også hyggelige, helt til du må krangle med de for feil på annonseteksten som ikke sier noe om bilens tilstand. ;) Uansett, G01 er lekre biler, fint med garanti i 2 år til og 35000km. Ellers kan man jo gjøre mye med retrofit av ting som mangler, andre hjul, fjærer osv på sikt om pengene strekker til. ;) Lykke til med valget i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sverre 2468 skrev:

Takk for svar.

Den aktuelle bilen har standard stereoanlegg. Ligger det ledninger klar slik at man kan montere original sub under framsetene ?

Det skulle ikke forundre meg om det er klargjort for det, mulig @Saltkjelen vet det sikkert. Det finnes vel flere oppgraderingspakker som er plug and play til lyd uansett til BMW, bl.a. fra Alpine. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...