Gå til innhold

Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Olaandref skrev:

Ja, det bør jo være et veldig godt apparat. Har hørt mye bra om Esab, men aldri brukt Esab apparat selv, kun Kemppi. 🙂 Tenkte å finne et med litt power, som kan sveise litt grovere saker og i blant, det bør vel den maskinen fint klare. 🙂

Kun brukt da på tynnplate og ikkje sjekka kor mykje ein kan mata da opp. Men da e jo lite og luftkjølt, so eg ville ikkje ikkje akkurat sveist 20mm stål ein heil arbeidsdag 😅 Hugs ihvertfall når du ska kjøpa apparat at du 1: Kjøpe eit kjent merke (kvalitet) og 2: Tenke på at i løpet av 10 år so trenge du kanskje litt reservedele til da. Megabillige kina-apparat kan gi deg trøbbel der 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, RF91 skrev:

Kun brukt da på tynnplate og ikkje sjekka kor mykje ein kan mata da opp. Men da e jo lite og luftkjølt, so eg ville ikkje ikkje akkurat sveist 20mm stål ein heil arbeidsdag 😅 Hugs ihvertfall når du ska kjøpa apparat at du 1: Kjøpe eit kjent merke (kvalitet) og 2: Tenke på at i løpet av 10 år so trenge du kanskje litt reservedele til da. Megabillige kina-apparat kan gi deg trøbbel der 😅

Ja, det står mellom Esab og Kemppi, men det er litt å velge mellom der og. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Glenny93 skrev:

Eg kjøpte meg kemppi minarcmig 200 når eg begynte på e30en. Veldig fornøyd me det, er ingen sveiser men føler eg har fått teken på tynnplater nå👌🏻😃

Sveising er ikke så vanskelig, men det er lett å bruke for mye strøm på tynnplater. Jeg har stort sett kun sveist litt grovere materialer, med unntak av litt tynnplater på mekken i Ørsta, for 1/4 100 år siden 😂 Ser ut til at dette apparatet er ganske likt det som RF91 har, spørs om jeg må se nærmere på disse to. 🙂👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Eneste oppdateringen her er st bilen er kjøpt og betalt, men på grunn av offshoreturnus som ikke helt passet ble det ikke mulig å hente bilen før vinteren. Det positive er at som tidligere offshorearbeider har man kontakter og kolleger boende over alt i dette langstrakte landet, så jeg hadde tilbud om vinterlagring bare ti min fra selger. Bilen skal få stå tørt og fint til jeg får hentet den på våren en gang. Frem til da setter jeg pris på tips om deler. Det mangler som nevnt motor og gear, øverst på listen står S38B38/B36, men jeg må ha dokumentasjon pga godkjenning. 🙂

Ellers står M5 instrumenter høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da blir det plutselig dobbel garasje på meg i Oslo, svigerfar har lagret en del materialer i en garasje her vi bor, og svigerinnen min har disponert andre halvdelen. Nå flytter hun, og svigerfar skal tømme sin del for materialer, det vil si at jeg har fått lov til å disponere denne. Da kan jeg hente E34en hit ned på våren, noe jeg virkelig ser frem til 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 6x6 meter, og delvis delt innvendig, men kun med stolper, skal se om jeg får gjort litt om på det, uten å få taket i hodet. Har og sagt at jeg vil rive og bygge nytt på sikt om vi fortsatt bor her, men da blir den litt større, med takterrasse, for å klare kravet til uteareal. Det er et større trehus det her, med flere leiligheter i, per i dag er det helt på grensen til minimum uteareal i forhold til boenheter. Tullete regel når man ser hvor lite kritisk de er til nye byggeprosjekter i området her, ikke mye areal å snakke om rundt disse eskene som popper opp på alle kanter.

Men slik ser den altså ut, med litt kjærlighet blir den bra. 🙂6E40B4DC-A00A-4354-9A8D-CBB112900C3B.thumb.jpeg.a33f67f558e6d447e2bf8f1b44ca1f09.jpeg2F6A6719-E79E-4E9A-AF42-CC6E0917A95C.thumb.jpeg.e3d98fbdfebb3d3bb63e8a73e5ec8a40.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til basespørsmålet, jeg er veldig glad i kempi, har selv kempi minarc mig 180, eldre modell. ett nydelig apperat. som tråd vil jeg annbefale deg migatronic galvarod 0,8. nydelig å sveise tynnplate med. jeg har også kempi acdc tig, husker ikke benevnelsen, men slutter på 2300. hadde vært hjelpeløs uten de 2 der. har en eldre migatronic 3fas 250 amp mig stående til grov sveising også. den bruker jeg 1mm og 1,2mm tråd i. hos meg er merkevalgene kempi, migatronic eller lincoln. esab, må desverre si jeg har vært misfornøyd med. min erfaring. jeg har prøvd det meste av merker, fra pinneapperat til tig. førstevalget mitt er og blir kempi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Vmyrhaug skrev:

til basespørsmålet, jeg er veldig glad i kempi, har selv kempi minarc mig 180, eldre modell. ett nydelig apperat. som tråd vil jeg annbefale deg migatronic galvarod 0,8. nydelig å sveise tynnplate med. jeg har også kempi acdc tig, husker ikke benevnelsen, men slutter på 2300. hadde vært hjelpeløs uten de 2 der. har en eldre migatronic 3fas 250 amp mig stående til grov sveising også. den bruker jeg 1mm og 1,2mm tråd i. hos meg er merkevalgene kempi, migatronic eller lincoln. esab, må desverre si jeg har vært misfornøyd med. min erfaring. jeg har prøvd det meste av merker, fra pinneapperat til tig. førstevalget mitt er og blir kempi.

Ja, jeg har brukt en del Kemppi selv, men har ikke vært bort i noen andre. Har vært godt fornøyd med Kemppi, men har sveist mest med pinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Etter 12 timer kjøring blir det godt å komme hjem, egentlig var planen at den skulle vinterlagres der den stod, men det ble litt vanskelig å få til.

Håper det blir litt tid til overs på fredag og lørdag til å få gå over den litt, er første gang jeg faktisk ser bilen, så det blir spennende.

DB7C3A9B-CAC0-45A6-BC9B-779FF28F4997.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Somsagt dette blir gøy Ola-Andre 😊

Dette kan nok bli en fykende flott bil etterhvert ,ikke minst vi får aldri nok e34 tråder her på lik linje som e36 😊🙏

Ja, det blir spennende å finne ut hvordan det ser ut under først og fremst, det har blitt gjort en jobb der, men bilen har stått en stund på fuktig grunn, så det er ikke umulig at den har fått noe ny rust under. La og merke til rust nederst på den ene førerdøren, og litt på bakluken, men kanskje det kan stoppes om det ikke har kommet for langt. Nei, det blir spennende å finne ut mer i løpet av de kommende dagene ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, oledra skrev:

Heim til kvar? Såg der var lys på Rovde i går😊

Vert spennande å følge med her Ola.

Var foresten en tur inn i Dalsfjorden i går, såg du hadde stående litt forskjellig, og var inne på tanken om å stoppe, men var som vanlig litt seint ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Mitt langtids E34 prosjekt.
  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...