Gå til innhold

Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

Etter mye frem og tilbake har jeg bestemt meg for motor til denne, S motorer blir rett og slett for dyre, og når jeg veier for og i mot ser jeg at jeg kan få til mye motor for innkjøpsprisen av en sliten S38.

Derfor skal bilen på veien og godkjennes med original M30B35 i første omgang, planen videre er å finne enda en M30B35 som skal plukkes ned og bygges opp fra grunnen, da blir det smidd innmat og kanskje stroker bygg. Jeg har alltid hatt lyst til å bygge motor fra grunnen, og nå har jeg sjansen til å kose meg med det, uten at det går på bekostning av å kunne bruke bilen, på denne måten blir kanskje ikke dette prosjektet så veldig langtids likevel, selv om alt skal gjøres skikkelig med bilen. :)

Har og fått fatt i mørk grått teppe til den, ser forholdsvis bra ut, men trenger en grundig rens.

Om noen har lyst på blått teppe kan mitt selges når jeg får plukket det ut. Har og en Collerworks skifter som står i bilen som kan selges, i tillegg til et 3 toms eksos med Simons potter og GS felgene som står på. Ta kontakt om det er interesse for dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Skulebollen skrev:

Tror du gjør rett i og få den opp og gå, for deretter og ordne ekstra motor. Da blir det mye enklere og finne motivasjon for videre fremdrift 

Enig med deg her og det er jo ufattelig hva det gjør med tingene så fort bilen har en motor i .

@Olaandref her gjør du et klokt valg som vi har snakket om tidligere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skulebollen skrev:

Tror du gjør rett i og få den opp og gå, for deretter og ordne ekstra motor. Da blir det mye enklere og finne motivasjon for videre fremdrift 

Ja, tror det er nok prosjekt som stopper fordi man biter over litt for mye, da blir det lite motiverende.

3 timer siden, sveigis skrev:

Enig med deg her og det er jo ufattelig hva det gjør med tingene så fort bilen har en motor i .

@Olaandref her gjør du et klokt valg som vi har snakket om tidligere 😊

Helt klart, med husrenovering og et prosjekt med å slå sammen to leiligheter dom snart tvinger seg frem ville det tatt lang tid om jeg skulle valgt dyre løsninger på bilen i tillegg. Da er det bedre å legge om planen litt og heller få brukt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skulebollen skrev:

Tror du gjør rett i og få den opp og gå, for deretter og ordne ekstra motor. Da blir det mye enklere og finne motivasjon for videre fremdrift 

Ja, tror det er nok prosjekt som stopper fordi man biter over litt for mye, da blir det lite motiverende.

3 timer siden, sveigis skrev:

Enig med deg her og det er jo ufattelig hva det gjør med tingene så fort bilen har en motor i .

@Olaandref her gjør du et klokt valg som vi har snakket om tidligere 😊

Helt klart, med husrenovering og et prosjekt med å slå sammen to leiligheter dom snart tvinger seg frem ville det tatt lang tid om jeg skulle valgt dyre løsninger på bilen i tillegg. Da er det bedre å legge om planen litt og heller få brukt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mortenej skrev:

Høres ut som en bra plan dette :)

Få den opp å gå, nyte bilen, mens du bruker tid på å bygge motor.

Ligger mye motivasjon i å kunne bruke bilen mens en jobber / skrur :)

 

Helt klart, men lakkering og interiør skal ordnes før skilt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fått tømt bilen for deler i dag, prøve montert en bakfelg, kun for moro, og vasket litt deler.

Felgene har vært en av de store tingene for meg lenge nå, var skeptisk til om 10,75" bakfelger ville gå på, og foreløpig ser det bra ut, ikke mye å gå på i forhold til dempere, men det ser ikke ut som det vil ta i noe sted, så det var veldig positivt. Ellers er det så og si perfekt i forhold til hjulbuene og, stikker ikke mye utenfor, om noe i det hele tatt. Den må nok litt ned, men det er mulig det går seg til når man får vekten av motor og gir inn.

Kommer til å se over litt hva jeg trenger av deler nå i påsken, og med dette været kan jeg fint holde på ute. 👌

BD37A0F1-0A44-4ED0-AAF2-9144F0FCC577.jpeg

660426DB-05F5-4330-B499-CAFE21F53786.jpeg

C13CF945-563B-4A86-BAD1-C42C97A20107.jpeg

321E0748-AE88-4CDD-BA78-0A88A67EE607.jpeg

E210D769-399A-4756-8A76-C329FA8A343F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag tok jeg og guttungen oss en kjøretur (med innlagt is stopp underveis) og hentet "nytt" teppe til E34en, som nevnt tidligere i tråden fant jeg et mørk grått teppe en god times kjøring unna.

Teppet er helt, uten noen større skader av noe slag, men det skal nevnes at litt av dørken til TDSen det ble plukket fra henger igjen under 😅

Etter en 3 timers jobb ute i solen ble teppet veldig bra, nå skal det få tørke før det pakkes bort til det er klart å få lagt det inn i bilen. Der er noen små flekker igjen som var litt gjenstridig, men disse skal taes før teppet skal inn.

Ellers må jeg berømme kvaliteten, det har virkelig holdt seg godt på ca 30 år. 👌

 

B6CBBCA8-BF36-44E2-9401-06B8643948DA.jpeg

F1FDDB79-52DB-45AB-9FA0-2EF1BBB2E94C.jpeg

D1F1B1EF-FEB1-4622-BD16-E1F905E301FB.jpeg

9F99964C-5B8C-447F-93CA-F906C62B0CA8.jpeg

2912CAF0-E465-457C-B339-FAF9AF60A6AB.jpeg

1659EF6C-70F2-4DA8-BD9B-3029F6B26EB1.jpeg

3B5D36D2-8351-4415-9EA0-965DB91C928A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Mitt langtids E34 prosjekt. Planer klar for motor. Nytt teppe på plass.

Fikk testet med en av fremfelgene og sist jeg var hjemme, men her må det litt ombygging til for å få de på. Tar både i dumperen og stikker i tillegg et par cm ut. Så her må det bygges om litt felger.

Men med motor og gir montert og litt senk blir det bra med ACS. 👌

Kan og nevne at jeg har funnet motor og gir, disse står fortsatt montert i en annen bil, men håper å kunne hente i løpet av et par mnd.

B3C8666B-299F-4AB8-B0BE-AB3EB4E8E679.jpeg

6F5F6430-EB22-4AF1-A9FE-A7FFB1A37B8F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Mitt langtids E34 prosjekt. Nytt teppe på plass, felger prøvemontert, og motor og gir funnet.

Kan vel pøse på med litt mer bilder mens jeg er i gang.

kommer til å plukke ned bak og forhjulsstilling og ta en skikkelig shining. Her skal det lakkes både travers, calippere og det som kan lakkes. Foringer er relativt nye, men det er vel bare å skifte når man har det nede. Skal overhale det som kan overhales, så jeg slipper overraskelser når bilen nærmer seg ferdig.

Fargen er jeg nå 98% sikker på er Brilliant rot, ser i hvertfall ut som det er 308 som står på et skilt jeg har bilde av.

 

C5818AAC-F0A6-49E9-81E0-5ACF8B9B0EBE.jpeg

2F42E340-2128-4758-B47B-6B5DE67FC375.jpeg

901E086C-0809-42DF-A51A-A42DCCD3DC2D.jpeg

B4A3BBCF-1163-4D2D-AC26-9EF9ADFB9C85.jpeg

F4216FEE-EC76-4B9A-B281-33AC0C201662.jpeg

1D66BA86-5792-4F59-A43A-F5DE810FE08D.jpeg

0E834C3B-02B1-4AD4-A833-1B0F558A196D.jpeg

52F0D49C-4CB7-4E9A-BAB7-640CB1421AE9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teppet ble jo alle tiders det 😊

Dette kan bli en skikkelig fin e34 når du blir ferdig .

Og noe som er så greit med denne modellen ,er jo at det faktisk enda går an å få fatt på deler til den til en forholdsvis grei penge .

Nei dette blir gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Teppet ble jo alle tiders det 😊

Dette kan bli en skikkelig fin e34 når du blir ferdig .

Og noe som er så greit med denne modellen ,er jo at det faktisk enda går an å få fatt på deler til den til en forholdsvis grei penge .

Nei dette blir gøy.

Jeg tror faktisk den kan bli veldig bra selv, den har i hvert fall potensiale. Skal bort med vingen og vindussenkeren, filmen på bakrutene skal og fjernes. Men mulig jeg kunne tenke meg en annen vinge på den, får se litt, liker de godt uten og.

Når jeg skal opp over nå i mai skal jeg rive ut det gamle teppet og sjekke hvordan den er for rust i dørken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...