Gå til innhold

Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, sveigis skrev:

Dette blir bra 😊

Fine lykter og du har skaffet og som kommer til kle bilen bra .

Nå har du litt å susle med .

Ja, ingen sprekker, kun et lite steinsprut på ene blinklyset, ellers helt fine. Klarte ikke la være å kjøpe de 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å få satt blokka i motorbukken og sett over den i kveld, men jeg må få meg noen lengre bolter. Begynte derfor å vaske kassa, et par timer og 1,5 boks motorvask senere er jeg ikke ferdig, men den har kommet seg mye. Den som hadde hatt en stor delevasker. 

IMG_0770.jpeg

IMG_0771.jpeg

IMG_0773.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble litt endring av planer, egentlig var planen å ha M3en her i Oslo, og få tatt en skikkelig service på den, men så ble det ikke helt som avtalt med den dobbelgarasjen vi har på tomten her, så det ble rett og slett ikke plass til å skru bil. Derfor kjøpte jeg meg et motorprosjekt å ha i vinter, i tillegg har denne motoren VIN nr fra den opprinnelige bilen den kom fra, det mangler den første jeg handlet inn. Så denne motoren blir vinterprosjekt, og ender nok først i bilen, om den er i bra stand, men så langt ser det ikke ille ut.

E34en står på Sunnmøre, og vi flytter opp dit neste år, da blir det mer tid til den, og forhåpentligvis har jeg med en ferdigbygd motor i flyttelasset oppover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Hvor går destinasjonen på Sunnmøre? Hadde vært trivelig med et lite "treff" neste år når vi går mot varmere tider :) 

Hjem til Rovde er planen. :) Enig, et lite treff hadde vært meget bra, og jeg håper å få med meg en skikkelig rundtur som den som var i sommer, typisk at jeg ikke er hjemme når slike ting foregår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her tar tid, de verktøyene jeg har er nok ikke helt egnet til jobben, men den er ren nok til å fint kunne jobbe på den, så får jeg heller ta den igjen senere.

Jeg bygger ikke nødvendigvis en utstillingsbil, det viktigste er at jeg er fornøyd med de løsningene jeg velger, og til slutt resultatet, uansett må jeg si at når jeg først har begynt på et slik prosjekt ønsker jeg å gjøre ting skikkelig.

Meget mulig jeg ender opp med å få kassa blåst, vil kanskje tro tørrisblåsing kunne gjort denne god som ny igjen, ellers tenker jeg å overhale den når jeg først er i gang, det er litt for dumt å legge penger i noe slik, uten å være sikker på at ting er tett, og fritt for skader og slark. Så det baller vel på seg, som vanlig 🙂

IMG_0775.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Olaandref skrev:

Hjem til Rovde er planen. :) Enig, et lite treff hadde vært meget bra, og jeg håper å få med meg en skikkelig rundtur som den som var i sommer, typisk at jeg ikke er hjemme når slike ting foregår. :)

Jeg trenger ikke å bli spurt 2 ganger om noe slikt! Vi legger en plan neste år :) Ellers artig å følge med videre her inne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg trenger ikke å bli spurt 2 ganger om noe slikt! Vi legger en plan neste år :) Ellers artig å følge med videre her inne 

Nei, og det trenger ikke være så mange bilene for å ta en runde heller, vi får krysse fingrene for noen skikkelige godværshelger, så kan man legge inn pit stop med overnatting og. 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Olaandref skrev:

Nei, og det trenger ikke være så mange bilene for å ta en runde heller, vi får krysse fingrene for noen skikkelige godværshelger, så kan man legge inn pit stop med overnatting og. 👌

Helt enig med deg! :) legger inn et lite hint om at du kanskje slenger deg med en gang vi skal til Våler/Rudskogen sammen med skulebollen. Sist tur var en skikkelig suksess med fine omveier og hotell overnatting. Trenger ikke å bruke egen bil på bane heller, bli med for turen sin del. Er alltids rom for å sitte på noen runder og 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snagg30 skrev:

Helt enig med deg! :) legger inn et lite hint om at du kanskje slenger deg med en gang vi skal til Våler/Rudskogen sammen med skulebollen. Sist tur var en skikkelig suksess med fine omveier og hotell overnatting. Trenger ikke å bruke egen bil på bane heller, bli med for turen sin del. Er alltids rom for å sitte på noen runder og 

Det er ikke helt umulig at jeg kan slå meg med på nei, med litt forbehold, vi venter nr to i April, men med besteforeldre i samme bygd er nok barnepass det minste problemet. 🙂

3 timer siden, Eystein Ose skrev:

Jeg blir gjerne med på en Trollstigen/Geiranger/Norangsdalen tur :D 

Ja, gjerne det, men da stemmer jeg for en høsttur, litt mer levelig i Geiranger da, ellers er det tragisk mye folk der inne. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sendte jeg inn søknad om godkjenning, en liten milepel i seg selv. 🙂 Men når jeg holdt på med denne prosessen oppdaget jeg at det er en feil i VIN nummeret til bilen når jeg logger inn på mine sider på vegvesen.no, der er et 1 tall for mye, og en B har blitt til et 8 tall. Dette i forhold til VIN nummeret som står på bilen. I søknaden la jeg inn nummeret fra bilen, og tenker å kontakte vegvesenet for å opplyse om feilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2023 den 7.47, Eystein Ose skrev:

Jeg blir gjerne med på en Trollstigen/Geiranger/Norangsdalen tur :D 

Hadde vært kjekt å blitt med på noe sånt, så sant ikke jobb kommer i veien.  Trenger flere "treff" her på Sunnmøre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 prosjekt. S38 motor og pyramideringer, og noen spørsmål til den som har erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...