Olaandref Skrevet August 7 Forfatter Skrevet August 7 Ja, jeg aner ikke noe om km stand eller bruk på de to kassene jeg har, men håper de er ok. Kan bruke 260 kassa ja, men den er vel litt kortere enn 280 kassa, da kan jeg ikke bruke M5 aksling. Men planen var å bruke 260 kassa, helt til jeg kom over 280 kassene.
DrSakke Skrevet August 7 Skrevet August 7 Flott arbeid for øvrig, keep it coming!!! altid lurt på det der med å "komme over" slike ting.... har søk på forskjellige deler på Finn og alt av M relatert er grisedyrt uansett stand og sjelden noe til salgs.... hvor er det du kommer over alt det der- tenker du ikke har betalt 75k for en s38 t.ex....
Olaandref Skrevet August 7 Forfatter Skrevet August 7 2 timer siden, DrSakke skrev: Flott arbeid for øvrig, keep it coming!!! altid lurt på det der med å "komme over" slike ting.... har søk på forskjellige deler på Finn og alt av M relatert er grisedyrt uansett stand og sjelden noe til salgs.... hvor er det du kommer over alt det der- tenker du ikke har betalt 75k for en s38 t.ex.... Takk for det, og takk for kommentarer og innspill, setter pris på det 🙂 Det er langt mellom delene, og enda lengre mellom bra deler, hadde egentlig gitt opp S38 og bestemt meg for å gå for M30. Var litt i kontakt med en kar i Finland med 3 motorer, en 3,6 og to 3,8, men med kronekurs og toll som sikkert hadde kommet på så hadde det blitt langt over 100 lapper for én motor, det var uaktuelt, og i Norge var det ingen motorer som lå ute. Plutselig dukket det opp en motor i deler i Hardanger, den hadde gått med turbo og 750hk om jeg ikke husker feil, men den hadde hatt et lite lagerhavari rett etter den var ferdig bygget. 45000 for motor og deler, når jeg solgte unna alt jeg ikke trengte satt jeg igjen med en motor til 7500, blokk, topp, veiv +++. Den siste motoren ga jeg 45000 for, tanken var å beholde det jeg trengte og selge resten i deler, da kunne jeg nok endt opp i null. Jeg tenker at det er lurt å kjøpe parti med deler, eller motorer i deler, da kan man komme greit unna om man selger det man ikke har bruk for. Kjøpe enkeltdeler blir fort dyrt.
Olaandref Skrevet August 7 Forfatter Skrevet August 7 Fått litt mer tid i garasjen, lagt på Brunox og epoxy i rommet som blir kledd inne når dørkplata kommer på, men før jeg får sveist den fast må jeg ta hull til plugg så jeg kan åpne og tappe ut eventuell fukt. Har og fått sveist litt mer i kveld, ser ikke all verden ut, men skal slipe litt ned sveisene, så blir det godt nok. Hvor får man kjøpt gummiplugger til dørk i butikk? Ellers kom det en kjekk pakke fra Kroatia i dag, en liten skade i pulverlakken på den ene, men det vil ikke vise når den er montert, men litt surt uansett. Skulebollen, DrSakke, Ampera og 2 andre reagerte på dette 5
DrSakke Skrevet August 8 Skrevet August 8 Er ikke toll på bildeler, moms må man dog betale. mvh sakari Olaandref reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet August 8 Forfatter Skrevet August 8 Om jeg har lært noe til jeg skal begynne på neste side så er det å heller kappe ut litt for lite enn litt for mye, ble litt stort gap noen plasser, og med så tynne plater er det ikke bare å fylle ut heller, men det kommer sammen. Ser det hadde vært en fordel med en liten båndsliper, vinkelsliperen blir litt heftig på tynnplate, og det skal lite til å slipe for mye der det er trangt. Men hel dørk, for første gang på 1,5 år, bare litt sveising igjen. Skulebollen, sveigis, skoglund og 3 andre reagerte på dette 6
sveigis Skrevet August 8 Skrevet August 8 Som vanlig ,du leverer 😊 Dette er knallbra ikke minst nærmere tingene .
Olaandref Skrevet August 9 Forfatter Skrevet August 9 9 timer siden, sveigis skrev: Som vanlig ,du leverer 😊 Dette er knallbra ikke minst nærmere tingene . Takk for det Jan. Joda, det går ganske så radig når jeg først får holde på. Ser det er noen ting som kunne vært gjort annerledes, så det får jeg ta med i minnet til jeg begynner på andre siden.
Olaandref Skrevet August 11 Forfatter Skrevet August 11 Fikk en liten time med sveising i kveld, rakk å helsveise og slipe ned det meste, men nå har jeg kommet ned på 30 bar på flaska, og det blir nok ikke ny flaske før ut i uka. Sykt deilig at det begynner å bli helt igjen. 🙂 sveigis, viggo E34, Markus E30 og 5 andre reagerte på dette 8
Olaandref Skrevet August 11 Forfatter Skrevet August 11 Tenker å kjøpe en slik sliper fra Gasolin eller Staypro, mest sannsynlig den fra Gasolin som er 2 kg lettere, har 1200w motor i stedet for 1100, og trinnløs regulering på fart. Tenker å gå grundig til verks under, og en slik sliper gjør nok jobben enklere. Noen som har testet disse? sveigis reagerte på dette 1
Eystein Ose Skrevet August 12 Skrevet August 12 Er vell flere her inne som har gode erfaring med MBX maskin til sliping av understellsmasse https://www.multilakk.no/produkt/mbx-maskin-sett-elektrisk-230v-m-koffert/
sveigis Skrevet August 12 Skrevet August 12 8 timer siden, Olaandref skrev: Tenker å kjøpe en slik sliper fra Gasolin eller Staypro, mest sannsynlig den fra Gasolin som er 2 kg lettere, har 1200w motor i stedet for 1100, og trinnløs regulering på fart. Tenker å gå grundig til verks under, og en slik sliper gjør nok jobben enklere. Noen som har testet disse? Ja da var du i mål Ola-Andre med sveis på den siden mer eller mindre 😊 Og resultatet ble jo kjempefint . En sånn maskin må jo være kjekk vel og tenker den gjør jobben til sitt bruk .😊
Olaandref Skrevet August 12 Forfatter Skrevet August 12 2 timer siden, Eystein Ose skrev: Er vell flere her inne som har gode erfaring med MBX maskin til sliping av understellsmasse https://www.multilakk.no/produkt/mbx-maskin-sett-elektrisk-230v-m-koffert/ 12000 for en maskin som skal brukes noen få timer?? 😅
Olaandref Skrevet August 12 Forfatter Skrevet August 12 2 timer siden, sveigis skrev: Ja da var du i mål Ola-Andre med sveis på den siden mer eller mindre 😊 Og resultatet ble jo kjempefint . En sånn maskin må jo være kjekk vel og tenker den gjør jobben til sitt bruk .😊 Litt igjen helt fremme mot torpedoveggen, og kanalen må bygges opp igjen, men det blir. Tenker festet til gasspedalen og blir bygget opp på nytt. Vil tro den der kan fungere ja 🙂
Eystein Ose Skrevet August 12 Skrevet August 12 43 minutter siden, Olaandref skrev: 12000 for en maskin som skal brukes noen få timer?? 😅 Småpeng det for en so handla S38 dela i samme tempo som vi andre kjøpe brød å pålegg😂 K.F og E.C. reagerte på dette 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå