Gå til innhold

Olas E34 S38B36 prosjekt


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

Kjempeflott 😊😊

Rett og slett så digg å få deler som er renset og behandlet ,ikke minst sette sammen igjen .

Nei nå får du komme deg til Rovde å få satt igang Ola-Andre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, sveigis skrev:

Kjempeflott 😊😊

Rett og slett så digg å få deler som er renset og behandlet ,ikke minst sette sammen igjen .

Nei nå får du komme deg til Rovde å få satt igang Ola-Andre 😊

Ja, det der er ren luksus, og prisen var langt fra ille heller. Nå håper jeg bare på at de får litt tid til å få sett på blokken slik at jeg får bestilt stempler, så blir det borring og honing med riktig klaring. Hadde et håp om å få dette gjort slik at jeg hadde fått den med opp over på siste lasset i Juli, men det tror jeg ikke går.

Får heller dra ned å hente den senere.

Har et mål om å få startet motoren til neste sommer, det bør være innen rekkevidde. Håper og på å få interiøret på plass til den tid. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å demontere ITB i kveld for å se litt hva jeg trenger av smådeler og for å gjøre det rent for glass etter blåsingen, tenkte jeg skulle prøve samme resept som jeg brukte på M30 toppen siden den ble så bra, så jeg mikset en mindre blanding med Washall extreme og varmt vann og la den ene i blandingen, grunnen til at jeg ville bruke kjemikalier var at det fortsatt sitter en del skitt inne i spjeldene, så tanken var at jeg skulle få løst opp dette og gjort det skikkelig rent. Men jeg merket med en gang at her skjedde det en reaksjon, så jeg tok det ganske kjapt ut igjen og la det i et kar med rent vann som jeg skulle bruke til nøytralisering, da ser jeg med en gang at aluminiumen har blitt mørkere.

Utrolig irriterende, men ok, jeg la heldigvis bare en del i om gangen, så jeg får ta den med til blåsing igjen. Men som han sa på LSX så er det 3 forskjellige typer aluminium som er brukt, toppene, ITB og bunnpanne er tydeligvis av forskjellig legering eller type, noe tåler mer og noe tåler mindre kraftige kjemikalier, jeg mikset etter bruksanvisningen, men det ble uansett for kraftig.

Fra nå av blir ikke dette stoffet brukt på aluminium for min del, tar ikke sjansen på å ødelegge noe, som dere ser på bildet under er det forskjell, men det viser bedre live.

IMG_4589.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Siden jeg er så godt i gang med å poste i kveld kan jeg oppdatere litt her og, bilen står som dere ser og støver ned i garasjen, uten noe fremdrift, det lille som har vært av arbeid her i det siste har gått til S38en. Men nå har jeg endret litt plan, jeg har startet på et større prosjekt i huset vi skal flytte til med å få satt inn nytt sikringsskap og nytt elanlegg i kjelleren, her skal det blant annet bygges et nytt bad som må bli ferdig til vinteren. Derfor må jeg prioritere S38en litt ned, men jeg har jo M30en på bildet under som omtrent er plug and play, derfor blir det å få satt inn den i starten, og så heller bygge opp S38en etter hvert. Om jeg plutselig drar i land en Lottogevinst kan det jo være at ting endrer seg igjen, men akkurat nå prioriterer jeg et trygt hjem til familien. 🙂

IMG_4744.jpeg

IMG_0627.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du tar et klokt valg her mtp motorvalg og heller prioriterer hus og hjem 😊

Samtidig når du har en motor som er ferdig ,er det jo lettere å finne inspirasjon til å bli ferdig med sveisearbeid osv og .

Rød e34 er pent 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sveigis skrev:

Jeg tror du tar et klokt valg her mtp motorvalg og heller prioriterer hus og hjem 😊

Samtidig når du har en motor som er ferdig ,er det jo lettere å finne inspirasjon til å bli ferdig med sveisearbeid osv og .

Rød e34 er pent 😎

Ja, det blir litt for dumt å legge mye penger i S38, for så å stresse den sammen og ryke på bagateller, da er det bedre å gjøre det skikkelig og heller bruke ekstra tid. Og jeg sover bedre om natten i tillegg 🙂

6 timer siden, Vingerei skrev:

Se her ja😃 skal følge med her Ola👌🤩

Bare ha god tålmodighet Sondre 😅👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Olaandref skrev:

Ja, det blir litt for dumt å legge mye penger i S38, for så å stresse den sammen og ryke på bagateller, da er det bedre å gjøre det skikkelig og heller bruke ekstra tid. Og jeg sover bedre om natten i tillegg 🙂

Bare ha god tålmodighet Sondre 😅👌

Du vet hvor jeg jobber Ola, så tålmodighet er en del av jobben :) fint arbeid du gjør! Its all in the details !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vingerei skrev:

Du vet hvor jeg jobber Ola, så tålmodighet er en del av jobben :) fint arbeid du gjør! Its all in the details !

Haha, ja det er helt sikkert. 😅 Jeg liker å gjøre det beste ut av det, og når jeg først bruker såpass mye penger så syns jeg det skal vise igjen og 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, RF91 skrev:

Pfft, prioritera hus og heim framfor bil? Gaaaaaaay!

Hugs at du kan sova i ein bil. Du kan ikkje kappkøyra med eit hus 🤓

Haha, forsåvidt enig der, men bilen skal jeg holde på med uansett, det blir bare med M30 i starten, så får jeg putte inn S38 når den blir klar. 👌😅

5 timer siden, Ingvaldsen skrev:

et kjørbart prosjekt er mye mer morro en et som står stille :P

 

Både og, jeg liker begge deler, men at ungene sover trygt trumfer alt for min del 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Olaandref skrev:

Haha, forsåvidt enig der, men bilen skal jeg holde på med uansett, det blir bare med M30 i starten, så får jeg putte inn S38 når den blir klar. 👌😅

finnes knapt finere lyd en bmw rekke 6'er med 2 ventiler per sylinder, så det er mye trøst i en m30. litt bunndrag har den også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

finnes knapt finere lyd en bmw rekke 6'er med 2 ventiler per sylinder, så det er mye trøst i en m30. litt bunndrag har den også

Helt enig, det gjør meg ingenting å sette inn den, da får jeg tid til å gjøre alt skikkelig på den andre, har en del planer for den, men det koster penger, da er det greit å kunne ha litt tid på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 S38B36 prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...