Gå til innhold

PIIIPowers E90 318d - Mai 2025 - Når redskapen hevder "lov om helligdagsfred"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Får ta en midten-av-februar update...

Ser at skader og helse er i vinden ( @sveigis..) og 8 uker etter skade og 6 uker etter operasjon fikk jeg i dag beskjed om at alt så fint ut og at jeg kan begynne å belaste beinet.. OM 6 UKER. Det var nemlig bare å ta det med ro slik at leddbånd og bein fikk grodd fint sammen slik at skruene de satt inn ikke brakk (enda) og "vi" i så tilfelle måtte begynne på nytt. Fint å sitte/ligge i sofaen hver dag og skue ut over E90'n som ikke rakk EU i januar. Får trøste meg med at den ikke ser noe salt i år heller!

Får altså lov å starte belastning nest siste dagen av mars 😮‍💨(hvis alt går bra) også er de (ortopedene) så snille og ikke røper hvor lang tid det tar før jeg får kjøre bil igjen etter det. 

Heldigvis går det fremover og treffer jeg rett og får alt av biler på stell før høsten kan det hende jeg fortjener en oppgradering da eller til våren😉🥳 frister med noe sobert 🎩 og tungt..

Endret av PIIIPower
  • PIIIPower changed the title to PIIIPowers E90 318d - Februar 2025 - Fortsatt stillstand
Skrevet
1 time siden, sveigis skrev:

God bedring herifra 😊😊

Bil er ikke viktig nå 🙌

Takk det samme 🤗

Bil er bil, men du verden som jeg kjeder meg. Får jo ikke gjort «noe» for at det skal gå raskere..

• 1 month later...
Skrevet

Liten ubetydelig oppdatering siden dette er omtrent det eneste jeg driver med av SoMe..

Får lov til å belaste høyrefoten 🥳, men bare litt😔. Ikke lov med full belastning på noen uke enda, men belaster ved å gå med krykker og det er litt som å bremse med venstrebeinet, hvor mye er 50% belastning? Hva er vondt nok? Jeg skal jo bli skadefri ASAP😎

Jeg hører E90’n hulke om natta og trøster meg med å bestille litt krimskrams innimellom. Sikkert ulønnsomt, men det skal bli godt å skru litt for sjela i alle fall.

Dytta forresten inn bilen i «rødboka» for moro skyld og fant vel egentlig ut at rødboka er litt på viddene, stemmer din verdi? Er min verdi representativ er jeg skuffet over at Toll bruker den tjenesten som «mal».

• PIIIPower changed the title to PIIIPowers E90 318d - Mars 2025 - Fortsatt kjedsomhet
Skrevet
2 timer siden, PIIIPower skrev:

Jeg hører E90’n hulke om natta og trøster meg med å bestille litt krimskrams innimellom. Sikkert ulønnsomt, men det skal bli godt å skru litt for sjela i alle fall.

Ja det har jeg og gjort ,men når jeg gjør noe er det jeg som for hulkingen 😊

Så ta det rolig og plutselig er du igang igjen .

Trenger mer e91 fremover her .

• 1 month later...
Skrevet

Ja, hva skal man si? Ankelhelvete tar sin tid 😡

Er jo mye som skulle ha vært gjort og jeg håper på å få starta og blitt ferdig med bilen slik at jeg kan få EU ok i juni/juli i alle fall, har en sønn som burde kjøre endel mil før oppkjøring seinere i år.

Søndag tenkte at jeg kunne blande litt nytte inn i opptrening med å spyle over terrassen og kanskje beveger meg over til bilvask, men Kärcheren vill det annerledes. Fikk litt tid før den bare sa BRRRR. Ble først forbanna (typ hvit mann 40-ish), så kom jeg på @E.C. sin Kränzle :). Sjekka pris på noe sånt og gikk for å finne verktøy 🤣. Nå skal det sies at min K7.400 ikke er en 350krones sak den heller.

To og en halv skrue seinere fant jeg denne krabaten som i likhet med eieren har dårlig form og funksjon.K7.400kondensator.thumb.JPG.6c23682e49ffaa687ec165f31779f930.JPG

Ny del på vei inn til 500kr / 4 is på 17.mai så kan jeg håpe på at det dukker opp en Kränzle (som har noen funksjoner Kächeren ikke har) til en hyggelig penge etter hvert, alt er billigere når man ikke MÅ kjøpe :) 

• PIIIPower changed the title to PIIIPowers E90 318d - Mai 2025 - Når redskapen hevder "lov om helligdagsfred"
Skrevet
På 24.12.2024 den 3.49, PIIIPower skrev:

Tenkte jeg skulle komme med en liten update. Bilen er blitt lite brukt grunnet feil-prioriteringer (jobb) og dårlig vær (latskap), har heller ikke fått fiksa det som bør tas selv med en haug deler som venter. Har ordna meg ny jobb og har "garden leave" i januar og hadde tenkt til å fikse det som må rettes ++ og få ny EU (31.01.2025).

Da passet det jo glimrende at jeg skulle få ett ankelbrudd (23.12.2024) som må opereres. Så en uke med nedheving (ligge med beinet høyt, ikke belaste) og så operasjon med påfølgende 6 til 10 uker uten belastning er ca fasit. Håper på å få bilen på veien i slutten av april/tidlig mai. Kunne ha lagt med bilde av gipset høyrebein (seff høyre), men sparer sarte sjeler for det😎

Uansett så ønsker jeg hele forumet en riktig God Jul og når den tid kommer ett lidenskapelig godt nytt BMW år!

Det der har jeg vært borti selv, tok vel 3mnd før krykkene ble kastet, men jeg tror ikke jeg lyver om jeg sier at selv et år senere var ikke ankelen helet 100%. Er vel 16 år siden nå, har fortsatt skinne og 7 skruer stående, merker ikke mye av det, men om jeg jogger 3-4 dager på rad merkes det litt🙂 Kjedelige dager å gå slik 😮‍💨

Skrevet

Nyprisen på Kränzle er jo noe eget, men finner man det til halv pris er jo det mye greiere. Det er dog bedre muligheter for slikt på slutten av vaskesesongen.

Skrevet
1 time siden, E.C. skrev:

Nyprisen på Kränzle er jo noe eget, men finner man det til halv pris er jo det mye greiere. Det er dog bedre muligheter for slikt på slutten av vaskesesongen.

Det var planen, å få opp trykket på min nå, finne en hyggelig priset Kränzle og selge min til våren igjen.
Tror ikke jeg får lov å ha Kärchern i bakhånd😂

Skrevet
36 minutter siden, PIIIPower skrev:

Det var planen, å få opp trykket på min nå, finne en hyggelig priset Kränzle og selge min til våren igjen.
Tror ikke jeg får lov å ha Kärchern i bakhånd😂

Ingen behov for å ha en Kärcher i bakhånd når man har en Kränzle. Er på fjerde året på min Kränzle, og har aldri vært borti en så god spyler før. Verdt hver krone!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...