randomwabble Skrevet November 30, 2022 Share Skrevet November 30, 2022 Leverte inn pendlerbilen (2013 F20 116d) til MECA verksted for oljeskift i dag og fikk litt sjokk da jeg ble bedt om å betale 4465kr. Aldri hørt eller sett lignende pris på et oljeskift før. 2285kr for 5 liter med Mobile super 3000 XE1 5w-30. Er dette forsvarbart eller har jeg blitt lurt? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 30, 2022 Share Skrevet November 30, 2022 Dette var en meget god pris for verkstedet! Om du har betalt 2285,- for den olje, så er det en ganske god fortjeneste til verkstedet. Den selges for ca 500,- på eurodel.no. Har du bilde av faktura? Jeg mener at du kan klage på dette, om du fikk en annen pris på forhånd. Ellers kan de jo egentlig ta hva de vil. Du kan også klage bare å være uenig, men du får nok ikke penger tilbake. Men de mister nok en kunde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilsen Skrevet November 30, 2022 Share Skrevet November 30, 2022 Hørtes meget dyrt ut ja. Hadde service på bilen min på et Meca verksted for en måned siden. Olje, oljefilter, luftfilter, kupéfilter og tennplugger + EU kontroll. 5500 kr for alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
randomwabble Skrevet November 30, 2022 Forfatter Share Skrevet November 30, 2022 Skulle jo avtalt pris på forhånd, men gjorde dessverre ikke dette. Hadde hørt at dette verkstedet skulle være bra og rimelig, så tenkte jeg kunne spare noen kroner ved å levere inn her kontra Bavaria (som forsåvidt også ligger 90 min kjøring unna). Fikk litt sjokk da jeg såg prisen. Til sammenligning tar vel Bavaria ca 3300,- for samme jobben. Her er bilde av faktura/kvittering: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 30, 2022 Share Skrevet November 30, 2022 Så her har de altså tatt 1700kr med moms for selve arbeidet? Gratulerer til verkstedet. Dette var grovt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 30, 2022 Share Skrevet November 30, 2022 (endret) Hadde min G20 330e inne til oljeskift (og oljefilter) forrige uke. Betalte ca halvparten inkl. mine rabatter i forhold til det du betalte. Dette var på et uavhengig verksted. Endret November 30, 2022 av StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 30, 2022 Share Skrevet November 30, 2022 (endret) Rent oljeskift på verksted tar nesten ikke tid. De bare løfter opp, tapper den og lar den stå litt til det er helt tomt, før de skrur i plugg, senker ned, setter på nytt filter og fyller på ny olje. Mens bilen tappes kan de gjøre andre ting. Effektiv arbeidstid er neppe mer enn 20-30 min. Riktignok okkuperer bilen bukken hele tiden, men verksteder av litt størrelse har uansett nok bukker til at fleksibiliteten er ivaretatt. Dette synes jeg var dyrt. Både for arbeid og ikke minst olje. Spylervæsken var helt ok priset da, i det minste. Endret November 30, 2022 av *MrB* randomwabble reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet November 30, 2022 Share Skrevet November 30, 2022 Jeg ville gått tilbake og klaget, vist til hva Bavaria tar, forklart hvorfor du føler deg lurt og håpe på at de ordner opp. Har hatt litt samme dialog med forskjellige verksteder ifbm EU-kontroll og bytte av bremseklosser bak på X2. Det skilte 1500 fra rimeligste til dyreste, og ettersom jeg sa i fra ble det justert til å være rimeligst. Men da hadde jeg allerede booket time en dag senere for en 50-lapp mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
randomwabble Skrevet November 30, 2022 Forfatter Share Skrevet November 30, 2022 Ringte inn til verkstedet og spurte om de kunne forklare hvorfor prisen var så høy. Som svar fikk jeg at dette skyldtes at prisen på olje var gått opp i det siste. Fortalte deretter at jeg fant tilsvarende olje til mye lavere pris etter et kjapt google søk. Spurte også hvordan de kunne ligge så mye høyere i pris enn Bavaria. Eneste svaret jeg fikk var at de hadde noen listepriser de måtte forholde seg til. Synes dette virker meget tvilsomt.. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 30, 2022 Share Skrevet November 30, 2022 Med mindre du skal bestiller spesialolje, så tar de sikkert olje fra store fat. Da er kostpris pr liter deretter for de. Det å kjøpe 1L-flasker over disk som privatperson er dyrere. Likevel koster denne oljen ca 130kr/l om du kjøper 1L-flasker. En 5L kan du sikkert få for 500kr. Til sammenligning har de har gitt deg en literpris på over 400kr, og det er drøyt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå