Gå til innhold

Finne riktig fjærer

TurboJens
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på om det faktisk er en ting fortsatt eller ikke. Da jeg skulle ha M-sport til min bil var alle like uavhengig av hvilken motor og girkasse jeg valgte (E61). Jeg sjekket da hos GS mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, E.C. said:

Lurer på om det faktisk er en ting fortsatt eller ikke. Da jeg skulle ha M-sport til min bil var alle like uavhengig av hvilken motor og girkasse jeg valgte (E61). Jeg sjekket da hos GS mener jeg.

Foreløbig har er berre funne til "standard chasis" så eg reknar med at til Msport så er dei litt kortare i alle fall? Men det blir mykje synsing når en ikkje veit delenummera og kan sammenligne.. 

Eg får sjå om det er råd å sjå nummeret på orginalfjæra. Det står på demparen i alle fall, men fjærene har kanskje berre noko fargekoding som er verdilaust?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, HakonLimseth said:

Er det ikke bare å slå inn Vin-nummer på realoem? Da får man delenummer og full pakke :)

Nei, det kjem berre opp følgande informasjon ang. fjærer: For rear coil spring application refer To spring table

2 hours ago, E.C. said:

Mine hadde tre grønne dotter. Har du x-drive? De hadde vel bare én type fjærer.

xDrive ja, men Msport som er litt lavare enn std. så er like langt. (Er ikkje bilen i profilen min, for den er ikkje Msport)

Var ikkje noko merking som gjekk å sjå, mangla en god halv runde nederst :-(

Endret av TurboJens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/3/2023 at 8:23 AM, Alpejohn said:

Om du googler "bmw spring table" så får du ganske mange resultater.
Eventuelt så kan du sende en mail til Koed å spør, de er alltid meget behjelpelig..

Prøvde mange av dei treffa, men enten så var det instruksjonar med gamle linkar som ikkje virka lenger eller så kom eg til den samme beskjeden om spring table som ikkje var å finne.

Endte med å bestille hos GS. Så blir det spennande å sjå delenummera på fakturaen, om eg får noko treff på OEM deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, 540is said:

Jeg tipper nummeret er

33 53 6866767
Coil spring, rear

Det håpar eg då virkeleg ikkje, for slike fjærer har eg liggande i garasjen og dei er til ein bil uten Msport understell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, 540is said:

Bilen med det chassisnummer du oppgir har ikke 0704 M sports suspension står det i ETK. Men forskjellig annet M har den

Ok, takker :-) Desverre litt for seint, men om du har rett så har "eg" kasta vekk 2500kr. GS skulle ha 3681kr for 2stk, men på ex. autodoc kan en få dei samme fjærene frå lesjöfors til 650kr/stk. Dei er sikkert like gode som dei orginale.

Nesten så eg burde vurdert å returnere dei, men får ta det på konto for læring. Eg trudde faktisk den bilen var litt lavare men det er nok synsbedrag og at det er berre sånn fattigmanns Msport pakke.

Endret av TurboJens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan velge å få levert bilen med standard understell selv om man har M-sport fangere, felger, interiør osv.

Forsåvidt kjipere, men noen kjøpere vil ha det slik. Min egen bil er levert slik.

Dette står i utstyrsliste som du kan finne på f.eks mdecoder.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, 540is said:

Om de ikke har sendt de er det vel bare å ringe og kanselere ordren om det er det nummeret ?

Det er sant, sende en mail med en gang :)

3 minutes ago, Lars89 said:

Man kan velge å få levert bilen med standard understell selv om man har M-sport fangere, felger, interiør osv.

Forsåvidt kjipere, men noen kjøpere vil ha det slik. Min egen bil er levert slik.

Dette står i utstyrsliste som du kan finne på f.eks mdecoder.com.

Jepp, det er nok heilt mulig. Derfor hadde det vore mykje enklare å leita fram dei fjærene om dei stod i delekatalogen, for då er det spesifisert kva utstyrskodar som gjeld. For eg har utstyrslista, men eg veit jo kva som inngår i dei ulike pakkane. Relativt fersk i BMW faget.

Det er vel strengt tatt en fordel spør du meg, lav nok som det er. Denne som ny treng nye fjærer går som drosje, så då er det jo på ein måte greit å ha litt bakkeklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...