Gå til innhold

Carly-diagnose på BMW i4 M50 gir totalt 50 registrerte feilkoder!?


04530dat
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har kjørt diagnose på i4?

Jeg kjørte en full diagnose med Carly på min 5 dager gamle. På 35 av 50 feil står det INFO foran feilkoden, så regner med de ikke er viktige, men synes 15 registrerte feil på en 5 dager gammel bil er 15 for mange.

Critical:
80442A Last occurred at: 7 km Light operating unit (BEL) (LIN bus): Faulty    (Car access system)
804081 Last occurred at: 8 km Drive readiness, error: Production not possible    (Car access system)

Eksempel Severe:
D6D40C Last occurred at: 148 km No message (angle accelerator pedal, 0x0D9), receiver RAM, transmitter DME/ DDE / CCU    (HiFi)
CE1409 Message (request of front axle speed, 0x128) not current, receiver EME, transmitter DSC    (Hydrogen Fuel Tank)
D1D47D Signal (data function of alertness assistant, 251.3.8) invalid, transmitter ACSM    (Active Roll stabilization)

Eksempel Moderate: 
80124A Last occurred at: 16 km Electric auxiliary heater: Communication faulty    (Air Conditioning)
D79714 No message (vehicle condition, 0x3C), receiver CCU, transmitter BDC-ZGM / BCP    (Electric Engine)

Carly support har sett på App-logg og bedyrer at alt er reelle feilkoder som er registrert i ECUer rundt om i bilen.

Må selvfølgelig høre med forhandler, lurte bare på om det er andre som har kjørt full diagnose på sin med like dårlig resultat.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk av Carly er at det er veldig mye fokus på reklame for å selge App, mens innholder er det verre med. Jeg hadde ikke tatt det seriøst og det vil neppe forhandleren din heller. Carly har trolig ikke reell støtte for modellen enda og du får masse falske koder, men det gjør jo folk med Carly på eldre biler også, så ingen stor nyhet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, E.C. said:

Mitt inntrykk av Carly er at det er veldig mye fokus på reklame for å selge App, mens innholder er det verre med.

De nag'er fælt med den "mekanikeren" sin, ja :) 
Brukte Carly på den gamle E-61 og den ga stort sett samme resultat som ISTA-D. Kjørte en diag. for moro skyld, regnet jo ikke med å finne feil. Og det finnes det sikkert ikke heller. Carly går i bosset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare istemme med alle andre her i tråden. Carly er ikke noe å satse på.  Brukte det selv en gang på min F01 og der fant den også en haug med tullefeil.  Når jeg satte den til å slette alle feilmeldingene så brukte den en evighet på det men hevdet det var utført, etter nye scan så var alle feilene der fremdeles. Forferdelig treigt var det også men det skyltes kanskje at det var blåtann. 

I tillegg til ISTA så bruker jeg Protool med wifi adapter til både diagnose og noe koding. Greit å ha noe enkelt på telefonen også og med wifi adapter istedenfor blåtann så går det raskt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Brukte Carly på den gamle E-61 og den ga stort sett samme resultat som ISTA-D.

Så da har du bekreftet at feilkodene Carly finner er reelle.

Jeg har også begge, men bruker nesten alltid Carly fordi det er så raskt å koble den opp. Siden jeg har Android HU, så ligger Carly alltid klar der, kobler bare til K+DCAN-kabel og vips, så er jeg i gang.

Men appen blir bare dårligere og dårligere, kravene til å tjene penger ødelegger det som før var enkelt og oversiktlig. Reklame i appen er en svært dårlig idé ut fra brukerens ståsted.

 

Forferdelig treigt var det også men det skyltes kanskje at det var blåtann.

Ulidelig tregt med blåtann, ja. Prøv K+DCAN-kabel, da går det rasende fort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, Lysken said:

Så da har du bekreftet at feilkodene Carly finner er reelle.

På min 18 år gamle E61 stemte det bra.

Men 50 feil (15 Critical/Severe) på en 5 dager gammel bil med 148km på telleren, og uten feilmeldinger i bilens eget display kan jo ikke stemme.

Jeg valgte biltype manuelt og selv om man velger "Electrical" så vises bilen som "Other" i oversikten.
344269501_2023-01-1921_34_23-2023-01-1722_40_17-Screenshot_20230117_201229.jpg-WindowsPhotoViewer.png-.png.02bd92a047eaa17cc8e232c9ff0f8a23.png

Kanskje blir appen bedre i forhold til i4, men med et lettere arrogant svar fra support, er Carly uansett over og ut her.
Kommer til å sjekke ProTool eller Bimmerkode, for enig i at det er greit å ha noe lett tilgjengelig på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...