Gå til innhold

Ehaugsnes E53 X5 30d og E23 732i. Vannbasseng i baksetet

Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@ehaugsnes Se der ja, det så jeg ikke. Tenker at det er nokså irrelevant hva slags stoler som blir satt tilbake ift. gjensalgspris.

Kalles Cinnamon for "Zimt" i Tyskland? I så fall kan jeg skaffe deg originalt nappa/merinoskinn i Zimt slik at du kan få ordnet skavanker. :) 

303802982_Skjermbilde2024-10-14kl_22_11_59.thumb.png.bd85fda6fa2e9f2e2f27b35e22120bc1.png

Hmm, kanskje det. Må bare få hjem bilen og ta en status på den da. Hadde jo vært grisetøft!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, ehaugsnes said:

Cinnamon er jo og kanel😄

Ja da er sirkelen rundt 😉  Så bare kjøp, heier på det!

Men kan nok ikke kjøpe den av deg, vurdert det et sekund, bytte ut den fransken(som dama eier og kjører) men det blir nok en litt dumt finansielt valg.

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg får treff på BMW zimt og cinnamon i samme søkeresultat, så da kan skinn ordnes. 2,5 kvadratmeter er ca 3-3 500 inkl norsk mva og frakt. Mulig man kan kjøpe mindre kvanta, men om ikke har du jo i fleng! Det er jo dette som skal til for å få den perfekte E53. :D 

Gi meg en lyd på det med skinn, så kan vi eventuelt innhente et «gruppetilbud» siden jeg skal handle litt Tartufo, Muskat, Champagne/Platinum og svart etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vel vel vel.. da er omsider girkassen ute av x5’n, nesten et år etter jeg først fikk problemer med den😂 «synd» den fungerte så bra på normalt bruk. Menmen, det var lærerikt og tungvindt og få ut kadda, men det gikk greit! Klarte og knekke luftenippelen, så venter på ny luftenippel før jeg monteter ny kasse!

IMG_5356.thumb.jpeg.738d687c2d1262edd456f3c6c097231c.jpeg

kassa ute. Oppdaget at det var sprekk i eksosmanifoild og, som er en svakhet på disse. Heldigvis fant jeg den til en overkommelig pris hos koed. Så det blir og bytte motorfester og manifoild + pakninger på turbo nå mens kassa er ute. 
IMG_5358.thumb.jpeg.40f96f9595c6af5c2db972a5f6ebf0e6.jpeg

IMG_5357.thumb.jpeg.25e20df2b5ed4bbd079defd581c590a9.jpeg

pappskive med bolter i riktig rekkefølge er et enkelt triks..

I mellomtiden har jeg og kjøpt ny bil! Kom over denne norsksolgte 1981 mod e23’n. Det er en 732 manuell😄 ikke helt håpløst prosjekt med tanke på rust heller! Fulgte med et par ekstra m30 motorer, et skinninteriør og mye deler. Litt usikker hva jeg skal gjøre, men har litt lyst til og beholde patinaen som er, få den teknisk ok og bare ha den som en kul bruksbil. Med kule hjul og mindre bakkeklaring.

så kan den evt settes bort for nøyere oppussing senere, får se hvor stygg EU-lappen blir. Fikk den billig og den sto ikke langt unna heller, så måtte slå til. E23 er jo kult!

IMG_5372.thumb.jpeg.75a4918b86b3c74c4773b7a9a13fbbe6.jpegIMG_5373.thumb.jpeg.c3aca2557fc4cf3d292a953ccb51030d.jpeg

.. så er den jo rød😍 usikker hva fargen heter. Henter den på tirsdag! Var og kikka på den idag, og tok med et lass med deler hjem

IMG_5371.thumb.jpeg.afc76f474548a9bdaef543fe8d2a175b.jpeg

om noen kjenner til bilen, eller har tips/deler liggende til disse, så si gjerne ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• ehaugsnes changed the title to Ehaugsnes E53 X5 30d - Ny bil! 7-serie igjen
2 minutes ago, ehaugsnes said:

Vel vel vel.. da er omsider girkassen ute av x5’n, nesten et år etter jeg først fikk problemer med den😂 «synd» den fungerte så bra på normalt bruk. Menmen, det var lærerikt og tungvindt og få ut kadda, men det gikk greit! Klarte og knekke luftenippelen, så venter på ny luftenippel før jeg monteter ny kasse!

IMG_5356.thumb.jpeg.738d687c2d1262edd456f3c6c097231c.jpeg

kassa ute. Oppdaget at det var sprekk i eksosmanifoild og, som er en svakhet på disse. Heldigvis fant jeg den til en overkommelig pris hos koed. Så det blir og bytte motorfester og manifoild + pakninger på turbo nå mens kassa er ute. 
IMG_5358.thumb.jpeg.40f96f9595c6af5c2db972a5f6ebf0e6.jpeg

IMG_5357.thumb.jpeg.25e20df2b5ed4bbd079defd581c590a9.jpeg

pappskive med bolter i riktig rekkefølge er et enkelt triks..

I mellomtiden har jeg og kjøpt ny bil! Kom over denne norsksolgte 1981 mod e23’n. Det er en 732 manuell😄 ikke helt håpløst prosjekt med tanke på rust heller! Fulgte med et par ekstra m30 motorer, et skinninteriør og mye deler. Litt usikker hva jeg skal gjøre, men har litt lyst til og beholde patinaen som er, få den teknisk ok og bare ha den som en kul bruksbil. Med kule hjul og mindre bakkeklaring.

så kan den evt settes bort for nøyere oppussing senere, får se hvor stygg EU-lappen blir. Fikk den billig og den sto ikke langt unna heller, så måtte slå til. E23 er jo kult!

IMG_5372.thumb.jpeg.75a4918b86b3c74c4773b7a9a13fbbe6.jpegIMG_5373.thumb.jpeg.c3aca2557fc4cf3d292a953ccb51030d.jpeg

.. så er den jo rød😍 usikker hva fargen heter. Henter den på tirsdag! Var og kikka på den idag, og tok med et lass med deler hjem

IMG_5371.thumb.jpeg.afc76f474548a9bdaef543fe8d2a175b.jpeg

om noen kjenner til bilen, eller har tips/deler liggende til disse, så si gjerne ifra :)

Veldig kul bil. Kunne gjerne tenkt meg sånn prosjekt litt senere i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som reiste med denne ja ?😊

E23 er megarått så gratulerer Erlend 😊

Dette er jo en bil du bør beholde og jeg liker planen godt om du fullfører .

Disse i god teknisk stand er makeløse å kjøre og så tøffe da .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sveigis skrev:

Du som reiste med denne ja ?😊

E23 er megarått så gratulerer Erlend 😊

Dette er jo en bil du bør beholde og jeg liker planen godt om du fullfører .

Disse i god teknisk stand er makeløse å kjøre og så tøffe da .

Og fargen din er nok Kastanien rot metalikk tenker jeg .

Lik farge som en kompis hadde på e21 i sin tid .Nydelog farge når den er hel 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E23 - med automat i 728i versjon er eneste ufornuftige bilen min kjære far hadde gjennom oppveksten min. Husker hvor skuffa jeg var når han solgte den. Hadde til å med holder for 6 eller 8 kassetter foran! De kan bli skikkelig flotte med litt omtanke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sveigis skrev:

Og fargen din er nok Kastanien rot metalikk tenker jeg .

Lik farge som en kompis hadde på e21 i sin tid .Nydelog farge når den er hel 😊😊

Jo takk! Gleder meg til og få gått igjennom bilen nærmere. Har det heldigvis ikke travelt med dette prosjektet, så må ta litt og litt :) ser ut som fargen stemmer og ja, var jo nydelig😃

IMG_5429.thumb.jpeg.a6274ee15058f2dc66515949a85d3a75.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med tøft prosjekt, Erlend! Et så tilsynelatende godt utgangspunkt som dette fortjener helt klart å bli reddet fremfor å bli Gryts håndspiker. :) 

Jo takk😃 skal få ferdig e53’n (og portåpneren) før jeg starter her🤪

gleder meg til og få den på bukken og få sett over den. Så bedre ut enn jeg trudde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ehaugsnes skrev:

Jo takk😃 skal få ferdig e53’n (og portåpneren) før jeg starter her🤪

gleder meg til og få den på bukken og få sett over den. Så bedre ut enn jeg trudde! :)

Begge deler høres ut som musikk i mine ører! Fint når ting for en gangs skyld er mer positivt enn forutsett. Ting blir straks litt hyggeligere da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ehaugsnes skrev:

Jo takk! Gleder meg til og få gått igjennom bilen nærmere. Har det heldigvis ikke travelt med dette prosjektet, så må ta litt og litt :) ser ut som fargen stemmer og ja, var jo nydelig😃

IMG_5429.thumb.jpeg.a6274ee15058f2dc66515949a85d3a75.jpeg

Høres bra ut .

Ja på et sånt prosjekt så må man smøre seg med tolmodighet ,hvis ikke blir man lei 😩

Ja fargen er digg helt enkelt .

Spent på hvordan den ser ut under denne godsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, ehaugsnes skrev:

Nå ser jeg dette interiøret står her i kommunen…. Huff😂 @Saltkjelen hvordan er det og ettermontere noe slikt? Rimelig plug and play med alt ledningsnettet som følger med?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=371717701

Å kople opp dette bør være en grei sak Erlend .

Det aller beste var om der var kontakter før som ligger klart i bil til å skjøte på kontakter til stolene ,men usikker på om det er sånn på disse.

Hvertfall jeg monterte jo M5 stoler i e34en og der var det bare en pluss og en minus så virket absolutt alt .

Du må vel bare finne ut evnt hvilke ledninger som trenger konstant strøm osv her så tenker jeg det virker.

Dette må du bare få hentet og kastet i den .😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• ehaugsnes changed the title to Ehaugsnes E53 X5 30d og E23 732i. Vannbasseng i baksetet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...