PIIIPower Skrevet April 16, 2023 Forfatter Share Skrevet April 16, 2023 E39 ja, bytta der og, brukte selvmordsklemmer og det gikk helt fint. Mye mindre press en der som skal til her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet April 16, 2023 Forfatter Share Skrevet April 16, 2023 Hvis noen lurer er dette BMW metoden og det ser ut til å være bra kompresjon der også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 16, 2023 Share Skrevet April 16, 2023 Hazet selger disse. Selve komprimatoren er i området 20kNOK og platene i området 5kNOK/stk. Mer enn hva bilen koster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet April 16, 2023 Forfatter Share Skrevet April 16, 2023 Hadde vært kjekt om det dukket opp en ring til Biltema settet 😊burde jo la seg løse rent teknisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 16, 2023 Share Skrevet April 16, 2023 Jeg hat settet fra biltema, men det har ikke vært brukt på en 3 serie enda. Men på e70, e39, e53, e8x og f11. Alle sammen uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet April 16, 2023 Forfatter Share Skrevet April 16, 2023 Alternativ til Hazet kan jo være noe slikt; https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=286286781. AUTODOC bruker samme i sin E9x video. Tar jo plass da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet April 16, 2023 Share Skrevet April 16, 2023 49 minutes ago, PIIIPower said: Alternativ til Hazet kan jo være noe slikt; https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=286286781. AUTODOC bruker samme i sin E9x video. Tar jo plass da.. Såg en eller anna video frå det store utland der dei brukte ein 2søyler som fjærklemme. Sette demparen på golvet og fjærlageret under gitteret på løftearmen. Det virka veldig bra men såg ikkje så trygt ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet April 16, 2023 Share Skrevet April 16, 2023 Lagde meg denne patenten selv for noen år siden. Brukt det en del ganger på forskjellige biler, og syns det fungerer bra samtidig som det er veldig stødig og bra kontroll på ting. Brukte ett rør som var litt overdim og bruker hylser med noen runder tape for å sentrere slik en kan ta de fleste dempertyper for spindel med klemfeste. Ellers om du er helt i beita så hiver nok de fleste verksteder det på for deg for noen hundrelapper. Otis, E.C. og PIIIPower reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet April 16, 2023 Share Skrevet April 16, 2023 10 minutes ago, hsd said: Lagde meg denne patenten selv for noen år siden. Brukt det en del ganger på forskjellige biler, og syns det fungerer bra samtidig som det er veldig stødig og bra kontroll på ting. Brukte ett rør som var litt overdim og bruker hylser med noen runder tape for å sentrere slik en kan ta de fleste dempertyper for spindel med klemfeste. Ellers om du er helt i beita så hiver nok de fleste verksteder det på for deg for noen hundrelapper. Det var ein fin patent. Til info så betalte eg ein gong BMW 1052kr for å montere eit fjørbein med ny fjær og topplagring. Gammal fjær og topplagring var fjerna på forhånd. Eg synest det var ein vanvittig pris men hadde ikkje noko valg der å då. I tillegg kom deler (fjær, topplagring og gummimellomlegg for 3500kr). For ei side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet April 17, 2023 Forfatter Share Skrevet April 17, 2023 (endret) 8 timer siden, E.C. skrev: Hazet selger disse. Selve komprimatoren er i området 20kNOK og platene i området 5kNOK/stk. Mer enn hva bilen koster. 8 timer siden, PIIIPower skrev: Hadde vært kjekt om det dukket opp en ring til Biltema settet 😊burde jo la seg løse rent teknisk. Og siden jeg ble oppgitt og måtte tyne internettet så veit jeg at neste gang (right) så kan jeg handle inn noe på forhånd som forenkler jobben.. https://www.scangrip.com/en-gb/shop/non-lighting/coil-spring-compressors?ProductType=Accessory&ScrollPos=3613 €599 for pro utgave og €264 for ringen. Mye billigere enn Hazet. Wurth selger samme modell og prisen ble ca den samme for meg. De har flere adaptere og ett Excel ark med oversikt! https://www.scangrip.com/Files/Images/brochures/coil-spring-compressors/canvik-plus-basic-application-car-list.xlsx . Makan 🙂 Oppdatering: reiser man innom en Mekonomen i Sverige får man Plus sett og ring til rundt 9k og da kan man hjelpe E9x, E46, E6x, E39 og Renault Megane(!) vennene sine 😁 Endret April 17, 2023 av PIIIPower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 17, 2023 Share Skrevet April 17, 2023 Greit dyre de greiene der. Vanskelig å rettferdiggjøre for hobbyskruing. Bytter man dessuten fjær og demper med all tilbehør så har man de gjerne ut bilens levetid eller ut eierskapet, ikke ofte man bruker det verktøyet to ganger på samme bil. hsd reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 17, 2023 Share Skrevet April 17, 2023 14 hours ago, Otis said: Jeg hat settet fra biltema, men det har ikke vært brukt på en 3 serie enda. Men på e70, e39, e53, e8x og f11. Alle sammen uten problemer. Har samme settet, og har brukt det på både E6X og E9X. Begge helt uten problemer. Jeg får også fint tak på fjærskålen uten at det blir "dodgy". Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå