E.C. Skrevet Mai 1, 2023 Skrevet Mai 1, 2023 Kanskje du skal kjøpe min 490x210, så kan jeg punge ut for en rulleport?
Saltkjelen Skrevet Mai 1, 2023 Forfatter Skrevet Mai 1, 2023 Garasjen skal være isolert og ha varme, og jeg vil bruke garasjen som om det "var en bolig" med innvendig trapp. En utvendig trapp med dør klemt oppunder møne, synes jeg ikke er spesielt pent. Jeg kjøper tanken om en dypere plass, men jeg må ha den bredere enn lenger (estetikk) da jeg skal ha innkjøring på takrennesiden (med den hensikt å skjerme for innsyn fra naboene bak). Jeg skulle gjerne hatt noen store vinduer, men ser ikke helt hvor jeg skulle plassert det da "bakveggen" er mot naboer som skal skjermes mot (skal riktignok ha en grønn vegg med thuja bak garasjen, så blir eventuelt vinduer mot disse) og veggen til høyre går mot terreng. Kan få til et "gulv til tak" vindu ved trappen i så fall.
tennbrikket Skrevet September 6, 2023 Skrevet September 6, 2023 Hvordan ligger du an her ? Jeg får støpt min i morgen. Valget ble 7.20 bred og 7 lang/dyp. Var for så vidt usikker på en og to porter, men heller litt mot en bred port på 6m, syns 5m høres smalt ut til å være en port. Da hadde jeg nok heller gått for 2 porter på 3m Marius2002 reagerte på dette 1
Eystein Ose Skrevet September 6, 2023 Skrevet September 6, 2023 Blir ikke så veldig ulik fra min denne. Min er 8x8m med innkjøring på takrennesiden. Dog har jeg 2 porter siden det er forskjellig takhøyde innvendig, og jeg ville at porten skal følge taket. Loftstrapp ute for å ikke bruke opp plass inne. Har montert varmepumpe etter bildet ble tatt, så loftsveggen blir kledd igjen før vinteren slår til. Har store planer innvendig, men det blir ikke før e30 prosjektet er i mål. tennbrikket, Marius2002, hanssae og 2 andre reagerte på dette 5
Saltkjelen Skrevet September 6, 2023 Forfatter Skrevet September 6, 2023 48 minutter siden, tennbrikket skrev: Hvordan ligger du an her ? Jeg får støpt min i morgen. Valget ble 7.20 bred og 7 lang/dyp. Var for så vidt usikker på en og to porter, men heller litt mot en bred port på 6m, syns 5m høres smalt ut til å være en port. Da hadde jeg nok heller gått for 2 porter på 3m Har dessverre ikke kommet lenger enn at jeg har fått pigget vekk fjellet og er i ferd med å se på løsninger for støttemur der fjellet er fjernet. Blir nok en omprosjektering av garasjen der jeg ser på muligheter for å koble garasjen sammen med vaskerommet. Hva gjør du med porter? Jeg er helt enig - porten bør være i området 6m, hvis ikke ser jeg for meg at to porter på 3m er en bedre løsning. 12 minutter siden, Eystein Ose skrev: Blir ikke så veldig ulik fra min denne. Min er 8x8m med innkjøring på takrennesiden. Dog har jeg 2 porter siden det er forskjellig takhøyde innvendig, og jeg ville at porten skal følge taket. Loftstrapp ute for å ikke bruke opp plass inne. Har montert varmepumpe etter bildet ble tatt, så loftsveggen blir kledd igjen før vinteren slår til. Har store planer innvendig, men det blir ikke før e30 prosjektet er i mål. Se der ja, ser fin ut! Hvor brede porter har du?
Eystein Ose Skrevet September 6, 2023 Skrevet September 6, 2023 2.75x2.30 (BxH) i lysåpning. Hadde jeg valgt igjen hadde jeg nok gått for 3m bredde tennbrikket reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet September 6, 2023 Skrevet September 6, 2023 (endret) En i4 er 2074mm bred og skulle du gjøre en jobb på bilen hvor det er hensiktsmessig å ha dagslys/noe av bilen utenfor så er det greit å kunne gå inn og ut av garasjen uten å dulte borti bilen(jada, kan ha oppe begge portene..), så det ville jeg tatt med i beregningen på portbredde. En fordel med to porter er jo å kunne ha nede den ene for å skape et større "inneområde", spesielt på vinterstid. Vurdering. Fikk noen tegninger på en enkelgarasje som skal settes opp her igår, der var porten 4m bred og 2,6 høy. Denne hadde også en ekstra port på siden bak av garasjen på 2m, det var litt kult - men det stjeler jo litt av takhøyden bakover Endret September 6, 2023 av Marius2002
tennbrikket Skrevet September 7, 2023 Skrevet September 7, 2023 (endret) Ferdig støpt bestilte 5.5 kubikk, ble en snau kubikk for mye. Prisen var vel litt over 20k, gikk for armert betong. Nå er det vel kun resten igjen som dem sier. planen er hvert fall en 6m port. Dog så lurer jeg på hva jeg skal ha på gulvet? Frister litt med flis. Epoxy kan jeg dog få lagt veldig billig. Ble støpt med 2cm fall for å unngå at vannet samler seg bakerst i garasjen. perfekt støpevær, overskyet med god temperatur i lufta👌 Endret September 7, 2023 av tennbrikket papertiger, Eystein Ose og Saltkjelen reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå