Gå til innhold

Bmw 540 sport Line kontra 540 msport?


Gusken
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på hva folket med detalj kunnskap tenker om følgende problemstilling: kan kjøpe en bmw 540 med sportline (19 modell 128k km) eller en 540 med msport (19 modell 95 k km). Selvsagt litt forskjell i pris men kun snakk om muligens 30-40 tusen i fordel til sportline(billigst). Spørsmålet er hva som svarer seg i lengden her med tanke på utstyr. Må også nevnes at msporten har adaptivt msport understell som er noe jeg har tro på er effektivt på disse bilene. 
takker på forhånd for alle tips her👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Gusken skrev:

Hei. Lurer på hva folket med detalj kunnskap tenker om følgende problemstilling: kan kjøpe en bmw 540 med sportline (19 modell 128k km) eller en 540 med msport (19 modell 95 k km). Selvsagt litt forskjell i pris men kun snakk om muligens 30-40 tusen i fordel til sportline(billigst). Spørsmålet er hva som svarer seg i lengden her med tanke på utstyr. Må også nevnes at msporten har adaptivt msport understell som er noe jeg har tro på er effektivt på disse bilene. 
takker på forhånd for alle tips her👍

M sport ser estetisk bedre ut, og har den adaptivt M-sport understell er det bedre å kjøre med. De har begge 5 år/200k km-garanti (om norske), så jeg hadde valgt modellen som er mest salgbar (M Sport). Samtidig: De er begge tungsolgte og mulig å gjøre en relativt god deal på nå om dagen. :) 

 

Sjekket begge nå, det er finere felger på M-sport-utgaven, de har samme understell, samme utstyr (mulig panorama og lyd eneste forskjell på M-sport), men bedre høyttalere i den dyreste. Så prut i vei! 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig i det. Har fått prutet litt på den sportline modellen. Men ikkje fått svar fra han andre som er på ferie. Er vel panorama på begge to så det er også likt. Hadde meg en prøvetur i sportline og den var fantastisk å kjøre både på motorvei og i byn. Stor og tung bil som hadde bra med krefter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sjekket de aktuelle modellene på Finn, men den med M-sport har jo også en stor fordel med kilometerstand i mine øyne. Etter 2 år med normal kjøring vil denne fortsatt ha en ganske salgbar kilometerstand, mens den med 128k km vil da ha bekket 150 000+ som kanskje oppleves som mye for mange og som gjør mulighetene for maskinskadedekningen på forsikringene mye mindre. 

Så hvis prisforskjellen bare er 30-40000 er ikke jeg i tvil om hva jeg ville valgt. Samtidig er jeg kanskje en (av få) som synes G31 kler Sport-line nesten like godt som M-sport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer det at km utgjør litt men så er det jo også nybilgaranti som er ca et år igjen på den som er kjørt 128 mot ca 6 måneder på den som er kjørt 95? Men 35k km er jo nesten tre år kjøring for meg så då er nok den med lavest km det beste valget. Takk for innspill👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt M-sport, både av utseende og at den har Adaptivt understell som er gull på disse bilene. Nyere 5-serie uten M-sport er nesten radioaktive i bruktmarkedet, ingen vil røre de med mindre prisen er betraktelig redusert. Og på 540 er det prutningsmonn, disse bilene står kunstig høyt i pris og har gjort det lenge. 2017 og 2018 modeller begynner å bevege seg litt nedover, men så fort bilen er fra 2019 så virker det som om selgerne tror bilen plutselig er verd 150 000,- mer…selv på importbiler som ikke har nybil garanti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...