Gå til innhold

5 serie stasjonsvogn - maks 100.000


elx
 Share

Anbefalte innlegg

6 hours ago, elx said:

Fort gjort det. 

Er endel fine biler, men veldig mange av de er overprisa.. Mange som tror de sitter på gull bare fordi de har en eldre bil av god kvaltiet(noen gjør jo selvsagt det også)

 

Er nesten så jeg vurderer å åpne opp Horistonten litt, og vurdere 3 serie også.

Har også bitt meg merke i 7 serien som ser ganske snerten ut, og som alltid har MYE ekstra utstyr.

Når det gjelder prisutvikling på 1-3-5-7-serie er kurvene ganske forskjellig. Generell regel er at jo høyere serie-tall, jo mer for pengene. Dvs 3-serie får du mindre for pengene enn tilsvarende priset 5-serie. Sånn ca. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, elx said:

Er nesten så jeg vurderer å åpne opp Horistonten litt, og vurdere 3 serie også.

 

Generelt sett er det en stor fordel at bilen har hatt få eiere, så jeg ville brukt if sin bilhistorikk på alle biler du vurderer, og luke ut de som har hatt unormalt mange eiere, typisk 6 stykk 19-åringer som har eid bilen i 3 mnd hver. Slike biler er klassiske "hot potatoes" som blir sendt videre til nestemann uten at den får påkost fra noen av de.

Man kan selvfølgelig gå på en smell med biler som har hatt få eiere også, men generelt er det tryggere kjøp da de ofte har hatt eiere med god økonomi som har gitt bilen bra vedlikehold.

3-serie er som regel mindre bil for pengene her til lands, men samtidig vil nok en E91 være et billigere bilhold over tid enn en E61.

Og som nevnt tidligere i tråden så må du følge med på markedet daglig og være kvikk med pengene klare hvis den rette bilen/røverkjøp dukker opp. Nytter ikke å begynne og søke om lånefinansiering, sende en døv mld på finn og vente på svar, da må du få ræva i gir og kjøpe bilen usett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

 

Generelt sett er det en stor fordel at bilen har hatt få eiere, så jeg ville brukt if sin bilhistorikk på alle biler du vurderer, og luke ut de som har hatt unormalt mange eiere, typisk 6 stykk 19-åringer som har eid bilen i 3 mnd hver. Slike biler er klassiske "hot potatoes" som blir sendt videre til nestemann uten at den får påkost fra noen av de.

Man kan selvfølgelig gå på en smell med biler som har hatt få eiere også, men generelt er det tryggere kjøp da de ofte har hatt eiere med god økonomi som har gitt bilen bra vedlikehold.

3-serie er som regel mindre bil for pengene her til lands, men samtidig vil nok en E91 være et billigere bilhold over tid enn en E61.

Og som nevnt tidligere i tråden så må du følge med på markedet daglig og være kvikk med pengene klare hvis den rette bilen/røverkjøp dukker opp. Nytter ikke å begynne og søke om lånefinansiering, sende en døv mld på finn og vente på svar, da må du få ræva i gir og kjøpe bilen usett. 

 

 

Det stemmer det.. Jeg er ikke driit imponert over 3 serier heller, vil helst ha 5. 7 serier synes jeg også som sagt ser ganske råskinn ut, spesielt med hva du får for pengene for en eldre 7 serie i dag.

 

Pengene har jeg klare, så kommer det et potensielt rått kjøp, så er jeg klar. 

Litt usikker på hva jeg skal ha av utstyr på lagret søk dog.

 

Endret av elx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, elx skrev:

Ja den så jeg på. veldig fin. Synes 163 hk er litt lite, men regner med det hadde ordna seg med en liten tuning.

Det ene bildet i salgsannonsen viser tilbud fra optituning. Kan godt være at bilen allerede er chippet. Hvorfor ellers ta med bilde av tilbud. Se siste bildet. kvittering fra Optituning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, dopus skrev:

Det ene bildet i salgsannonsen viser tilbud fra optituning. Kan godt være at bilen allerede er chippet. Hvorfor ellers ta med bilde av tilbud. Se siste bildet. kvittering fra Optituning.

 

Se der ja! Det så jeg ikke første gangen jeg så finn annonsen, kan han ha lagt den inn etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig fornøyd med min gamle 520d lci E61. Absolutt ikke en drittbil som alle påstår pga N47 motor😆 men for 140k~ får man mye annet kjekt som jeg personlig heller ville kjøpt😊 

Jeg betalte til sammenligning 70 tusen for min, når jeg kjøpte den for 2.5år siden. Dog 08mod lci M-sport. Den var da gått 159~tkm og både turbo/registerkjede var utbedret for kort tid siden..😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2024 den 9.30, Evenlode skrev:

Var veldig fornøyd med min gamle 520d lci E61. Absolutt ikke en drittbil som alle påstår pga N47 motor😆 men for 140k~ får man mye annet kjekt som jeg personlig heller ville kjøpt😊 

Jeg betalte til sammenligning 70 tusen for min, når jeg kjøpte den for 2.5år siden. Dog 08mod lci M-sport. Den var da gått 159~tkm og både turbo/registerkjede var utbedret for kort tid siden..😊

 

Hjelper når kjede og turbo er utbedra! Da har liksom litt av svakheten allerede blitt tatt.

159 er ikke noe jeg hadde vært redd for, men mange som ligger ute i dag er jo langt over 200.. og oppimot 300k km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Evenlode skrev:

Grei pris sikkert. Men utrolig kjip utstyrsgrad på en slik bil da😬

 

Enig i det. Er bare veldig få til salgs akkuratt nå som er av interesse. 

 

Endret av elx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...