Lars89 Skrevet Fredag kl. 20:17 Skrevet Fredag kl. 20:17 Rimelig håpløst det fjærbeindesignet til Bmw som gjør at bilen ofte ikke er kjørbar ved brudd. "Alle" andre biler kan jo kjøres i årevis med knekt fjær. Måtte rykke ut å hjelpe pappa med det samme for noen måneder siden. Brukte 45 min i en trang parkeringskjeller. Er jo rimelig grei skruing detta. 👍 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Lørdag kl. 07:40 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 07:40 11 timer siden, Lars89 skrev: Rimelig håpløst det fjærbeindesignet til Bmw som gjør at bilen ofte ikke er kjørbar ved brudd. "Alle" andre biler kan jo kjøres i årevis med knekt fjær. Måtte rykke ut å hjelpe pappa med det samme for noen måneder siden. Brukte 45 min i en trang parkeringskjeller. Er jo rimelig grei skruing detta. 👍 Helt enig at det er håpløst .😊 Ja det stemmer godt for på Astraen jeg hadde kjørte jeg et år minst med en knekt ring ,bil skulle kastes uansett . Huff ja den er kjip . Satser på det Lars 😊
sveigis Skrevet Lørdag kl. 17:57 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 17:57 Idag har jeg brukt hele dagen på klassisk skruing og vet dere noe ? Det var jaggu gøy må jeg si 😊😊 Altså er jo kjempelenge siden sist jeg drevet med dette så ja dette var stas. Jobben var jo kun og bytte fjærbeinet foran ,men visste at på denne blir det alltid mer . Etter og ha jekket opp bil så ser man jo dette : Jeg sa alltid mer og jeg hadde rett :(Sjekk klosser og skiver ) Jeg skrev så pent at alt dette fikk de gjøre selv mens jeg forklarte men jeg måtte skru selv og dvs ble meg som skrudde stortsett. Og det blir fort mye rundt seg når man skrur : Utfordringene her var muttere som var vanskelige å få ut på kuledelene og mye pga disse torxhullene i midten rundet seg og hjalp lite og slå inn noe større ,men ting går fint tilslutt: Men fant jo ut etterhvert at jeg ikke hadde trengt å løsne så mye men på en måte var det greit for da var det lett og få løsnet selve demperen . Alt demontert : Så var det å få rengjort tingene bytter over og få ting på plass . Nytt stag : På plass : Og da det andre på plass: Så var det bremser og i kjent stil satt glidebolter dønn: Etterhvert alt smurt opp og nye deler : Da var den siden iorden og neste : Glidebolter: Rengjort : Men her måtte vi kaste inn håndkleet pga calliper var stucked . Fikk ikke beveget den noe dvs stempel langt nok inn ,så hun bestilte ny . Uansett en fin dag og nå med nye gode deler blir denne en bra bil igjen . Nede på bakken i rett høyde : Så ny calliper kommer på tirsdag og da er den ferdig 😊 Uansett en en fin skrudag og gleder meg til neste . HakonLimseth, KMT, Daniel. og 6 andre reagerte på dette 9
papertiger Skrevet Lørdag kl. 18:33 Skrevet Lørdag kl. 18:33 God jobb gjort! Ikke verst bare å få stå inne, tørt og med lys, det er skikkelig luksus sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Lørdag kl. 20:56 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 20:56 2 timer siden, papertiger skrev: God jobb gjort! Ikke verst bare å få stå inne, tørt og med lys, det er skikkelig luksus Ja dette var godt og få unna gitt og gir en god følelse .😊 Nydelig rett og slett nydelig å stå inne Bjørn ,ble nesten for varm der 😊
sveigis Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Etter gårsdagens jobb på e87 ,kjente jeg idag at kroppen var rimelig kokt ja .😊 Husk at dette er lenge siden sist men rart alt sammen det her ,ikke lenge man skal sitte før man kjenner en viss uro i kroppen og ønsker å gjøre noe . Rydde bod var et alternativ men mangler diverse reoler og hyller ,så hvorfor ikke ta en gjennomgang på denne ?: Når jeg mener gjennomgang så ville jeg skjekke ut for fukt evnt vann inni bil . Det er sånn at nå har vi hatt all slags vær her og bil står jo ute hele tiden ,og fort at dreneringer tetter seg ja det vanlige . Startet så bak : Typisk plass for vanninntrenging er jo ved batterikasse og området der ,men her var det helt tørt heldigvis: Andre siden var det og helt fint og fikk og sjekket hengerfestet samtidig : Elektrisk hengerfeste på en 318 i er det nok ikke mange som har 😅. Tror neppe det går an og dra noe særlig med denne ,kanskje et trillebår lass ? Når jeg først var igang så ble det jo sjekket inni bil og overalt : Tørt både foran og bak foruten noe etter snø og ting man drar inn . Dette ville jeg gjøre noe med så støvsuger ble funnet frem og fikk tatt et tak inni bil . Ekstra viktig nå på denne tiden av året og holde det rent og tørt inni gulv etc etc . Og man ble ferdig : Etter en runde med denne : Ferdig overalt : Bak: Selv på den verste årstiden velger jeg og prøve å holde tritt innvendig på arbeidsbilen /hverdagsbilen . Jeg følger slavisk med på at det ikke er fukt på gulv og at ting som skal være tett er det og motsatt der ting skal være åpent .😊 For det er noe med det og sette seg inn i en bil om vinteren som man slipper å skrape is innvendig og matter er fryst fast . Ellers var det avgårde for henting av minstejenta idag og tok likegjerne en ekstra omvei pga jeg hadde lyst til å kjøre . Noe som står litt høyt på listen er en dab adapter som jeg kan gjemme en vei . Kjipt med Radio Sørland og Metro radio så må finne på noe .😊 Sakl bli adskillig lettere å legge voks på denne til våren enn sist : Nå er den vel klar for ny uke tenker jeg . Olje og vann sjekket ,samt rengjort innvendig så da er det vel bra . KMT, HakonLimseth, ehaugsnes og 2 andre reagerte på dette 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå