--- Skrevet November 2, 2023 Share Skrevet November 2, 2023 (endret) Riktig oljenivå og har nettopp fylt. Lukter litt oljefyring en sjelden gang. (Trodde det var utenfra, men er kanskje bilen) Hva kan det være, og bør jeg ta bilen på service snarest eller kan jeg fortsette å kjøre litt? (BMW 1 serie, 116l, 2011) Endret November 2, 2023 av --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet November 2, 2023 Share Skrevet November 2, 2023 Ville tro oljetryksgiver og en liten lekkasje på denne. Men jeg ville tatt en tur på verksted snarest og finne ut av hva det er. --- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 2, 2023 Share Skrevet November 2, 2023 Sporadisk lys høres vel ut som en feil på sensor, men sikker kan man jo ikke være. Ville tatt bilen på verksted. --- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 2, 2023 Share Skrevet November 2, 2023 Eller biter av registerkjede-guiden som ligger i bunnpanna og blokkerer for olje pick-up. ///M-ini95 og 540is reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
--- Skrevet November 13, 2023 Forfatter Share Skrevet November 13, 2023 (endret) Æsj, det var plastikk-kanalen som registerkjedet ligger i, som enten har sprukket eller mistet biter. Det forårsaker trykkfall i motoroljen. Fikk kjøreforbud, da kjedet nå går for stramt, med fare for motorstans og at motoren ødelegges. Koster en formue å fikse. Dette skal egentlig ikke skje før 200 000 km. Hva gjør jeg nå da? Er dette mulig å fikse rimelig et sted? Jeg forstår at mye av prisen skyldes tidkrevende arbeide med å skru i fra hverandre bilen både nedenfra og ovenfra, for å komme til invollene. BMW 1-serie 116l - bensin - 2011 Endret November 13, 2023 av --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 13, 2023 Share Skrevet November 13, 2023 Kjedelig. Blir fort 20-30k fra noen som gjør det "billig", så du må nesten vurdere verdien på bilen og om det er mest aktuelt med fiks eller selge billig som repobjekt. Med kjedet mot torpedovegg blir det fort mye arbeid ved bytte ja. --- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet November 13, 2023 Share Skrevet November 13, 2023 1 time siden, E.C. skrev: Med kjedet mot torpedovegg blir det fort mye arbeid ved bytte ja. Er vel kjede i front om dette er 116i med N13-motoren er det ikke? Så muligens litt rimeligere å bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 13, 2023 Share Skrevet November 13, 2023 Ja, det spørs på om det er 1. gen eller 2. gen 1-serie og med hvilken motorkode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
--- Skrevet November 13, 2023 Forfatter Share Skrevet November 13, 2023 (endret) 5 timer siden, E.C. skrev: Ja, det spørs på om det er 1. gen eller 2. gen 1-serie og med hvilken motorkode. Hvordan kan man finne ut det? Utgjør det litt forskjell i arbeidsmengde, og pris? Sier registreringsdatoen noe? 25.02.2011 Endret November 13, 2023 av --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
--- Skrevet November 13, 2023 Forfatter Share Skrevet November 13, 2023 (endret) Hva betyr dette? Er dette noe annet, eller det problemet jeg nå erfarer? Bilen er forresten kjøpt brukt. Er registerkjedestrammer det samme som den kanalen registerkjedet ligger i? "Noen 116i-er har vært innkalt til garantikampanje på registerkjedestrammer, og det kan være lurt å sjekke at dette er utført." https://broom.tv2.no/underholdning/broom/bmw/1-serie/2004-2013/31 Endret November 13, 2023 av --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 13, 2023 Share Skrevet November 13, 2023 Ser bilen din sånn ut: Eller sånn: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
--- Skrevet November 13, 2023 Forfatter Share Skrevet November 13, 2023 6 minutter siden, E.C. skrev: Ser bilen din sånn ut: Eller sånn: Antenne og ikke haifinne på taket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 13, 2023 Share Skrevet November 13, 2023 Den øverste antar jeg. Du har trolig N43, men sjekk hos GS eller Koed ved å skrive inn reg.nr. Da får du opp motorkode. N43 har kjede foran, men det kan fortsatt bli litt jobb om man skal av med bunnpanna og fiske ut plastbiter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
--- Skrevet November 13, 2023 Forfatter Share Skrevet November 13, 2023 19 minutter siden, E.C. skrev: Den øverste antar jeg. Du har trolig N43, men sjekk hos GS eller Koed ved å skrive inn reg.nr. Da får du opp motorkode. N43 har kjede foran, men det kan fortsatt bli litt jobb om man skal av med bunnpanna og fiske ut plastbiter. Noe av denne informasjonen som beskriver? E87N 5 dørs 116i 2.0 (UH31) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
--- Skrevet November 13, 2023 Forfatter Share Skrevet November 13, 2023 20 minutter siden, E.C. skrev: Den øverste antar jeg. Du har trolig N43, men sjekk hos GS eller Koed ved å skrive inn reg.nr. Da får du opp motorkode. N43 har kjede foran, men det kan fortsatt bli litt jobb om man skal av med bunnpanna og fiske ut plastbiter. Ja, den øverste Har prøvd å sjekke info på de to nevnte sidene, men kommer ikke så mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå