Gå til innhold

Hjelp, nylig kjøpt 530E med ødelagt hybrid-batteri.


MTech86
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Beklager om den er komt i feil post, men er litt mindre bekymret?

-Har nylig gjort innkjøp av en nydelig brukt 530E, med full m-pakke og 70.000 på telleren. Det ble denne bilen, etter mye tenking frem og tilbake og etter å ha gått gjennom hvor mye eg ville bruke på en bil i daglig drift med mye småturer som familiebil. Eg har hørt du får enormt mye bil for pengene, å det mener eg enda, eller? 
 

Nå kommer det hyppigere feilkoder på drivverket (se bilde) som gjør at eg ikke får brukt noe som helst av batteriet (selv om det er fult) denne feilkoden forsvinner om eg skrur av bilen, lar den stå litt og starter den igjen, men kommer tilbake innen 3-5 minutter. 
 

Er det noen her som kjenner til hva som kan være problemet? 
 

-Har bestilt time til diagnose, men livredd for hva dette kan være?? 
 

takk for innspill. 

IMG_5790.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dom falt etter diagnose. 3 av 6 batteri-celler ødelagt, sum for ny pakke, 160.000. Syyyykt!! Garanti fra BMW nylig gått ut selfølgelig…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mtech86 skrev:

Dom falt etter diagnose. 3 av 6 batteri-celler ødelagt, sum for ny pakke, 160.000. Syyyykt!! Garanti fra BMW nylig gått ut selfølgelig…

Ingen maskinskadeforsikring? 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max uflaks. Her var nok feil på vei eller så å si tilstede før du kjøpte, så det er nok usannsynlig at du må dekke hele beløpet.

Kjøpt fra forhandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Mtech86 skrev:

Dom falt etter diagnose. 3 av 6 batteri-celler ødelagt, sum for ny pakke, 160.000. Syyyykt!! Garanti fra BMW nylig gått ut selfølgelig…

Du har jo 8 år batterigaranti. Selv om 5 år generell garanti har gått ut så burde batterigarantien brukes her. Eller har den gått mer enn 160.000 km?

edit: 8 år / 160k km er for elbiler. Dette er jo hybrid. Da er d 6 år / 100k km på batteriet. 

Endret av Jarod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, E.C. skrev:

Max uflaks. Her var nok feil på vei eller så å si tilstede før du kjøpte, så det er nok usannsynlig at du må dekke hele beløpet.

Kjøpt fra forhandler?

Stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, Mtech86 said:

Så var all feilkodehistorikk slettet før eg fikk den. Det var ikke normalt sa bavaria.

Må nesten være  tukla med, skulle man tro. 
Har du tilfeldigvis diagnose rapport? Og hvordan viste de at feilkodehistorikk var slettet? 

Vil si at du har ganske sterk sak om du vil heve kjøpet...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mr.pingu skrev:

Må nesten være  tukla med, skulle man tro. 
Har du tilfeldigvis diagnose rapport? Og hvordan viste de at feilkodehistorikk var slettet? 

Vil si at du har ganske sterk sak om du vil heve kjøpet...

 

Ja -Verkstedet kom ut og viste meg historikken, og de spørte hvilken km stand eg hadde overtatt bilen på. Og alt før den km var slettet fra minnet. Noen som ikke var normalt fra Bavaria eller andre verksted. Enten har eg blitt lurt, ellers så er forhandler blitt lurt før han tok bilen inn for vidersalg, tenker eg?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke noe å si om forhandler ble lurt, de er den proffe parten her og skal undersøke bilen såpass at de skal kunne stå inne for standen ved videresalg. Halve poenget det. Sikkert best å gå for å heve kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har alle forutsetninger for å kunne heve kjøpet ja.

Det er ikke vanlig at BMW-verksteder sletter gammel feilhistorikk nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • MTech86 changed the title to Hjelp, nylig kjøpt 530E med ødelagt hybrid-batteri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...