JoachimStenseng Skrevet Januar 14, 2024 Skrevet Januar 14, 2024 (endret) Noen som har kommende klassiker forsikring på sin BMW? Tenkte det kanskje var mulig på den 760Li’en jeg har siden det bare er registrert 6stk i Norge. LØST: IF ordnet det med LMK siden jeg er med i BMWCCN. Som avskiltet betaler jeg nå 313,-kr i året for full kasko, selv om bilen står på bedrift. Nummer til IF-rådgiver privat: +47 735 83 506 og bedrift: +47 62 51 65 31 Endret Januar 24, 2024 av JoachimStenseng Saken ble løst. La inn mere info.
JoachimStenseng Skrevet Januar 14, 2024 Forfatter Skrevet Januar 14, 2024 Er det greie priser på forsikringen da? Betaler ca. 12k i dag med full kasko hele året.
Eystein Ose Skrevet Januar 14, 2024 Skrevet Januar 14, 2024 Svært billig! Betaler rundt 1500-2000kr + veiavgift i året(Husker ikke nøyaktig, og den er avregistrert nå). Forsikret for 200 000kr. Avregistrerer den på vinteren, og da går den automatisk over til lagringsforsikring. Jeg har avtale gjennom Bmwccn (lmk) i IF. Hadde behov for bilberging ifjor, og dette fungerte meget bra. Ron Jeremy reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Januar 14, 2024 Skrevet Januar 14, 2024 Jeg har den på E39 M5. Husker ikke nøyaktig, men mener 4k/år. Anslått verdi på bil er da 400k. Full kasko. Bilen er registrert hele året. Man må være medlem i en LMK-klubb får å få dette. Det er begrensninger på hvem som kan kjøre bilen.
JoachimStenseng Skrevet Januar 14, 2024 Forfatter Skrevet Januar 14, 2024 23 minutter siden, *MrB* skrev: Jeg har den på E39 M5. Husker ikke nøyaktig, men mener 4k/år. Anslått verdi på bil er da 400k. Full kasko. Bilen er registrert hele året. Man må være medlem i en LMK-klubb får å få dette. Det er begrensninger på hvem som kan kjøre bilen. 55 minutter siden, Eystein Ose skrev: Svært billig! Betaler rundt 1500-2000kr + veiavgift i året(Husker ikke nøyaktig, og den er avregistrert nå). Forsikret for 200 000kr. Avregistrerer den på vinteren, og da går den automatisk over til lagringsforsikring. Jeg har avtale gjennom Bmwccn (lmk) i IF. Hadde behov for bilberging ifjor, og dette fungerte meget bra. Jeg er med i BMWCCN så det burde gå fint! Da skal jeg sjekke dette opp. Tusen takk 😊
Rune-K Skrevet Januar 14, 2024 Skrevet Januar 14, 2024 Du finner alt du trenger å vite om LMK forsikringen her. https://www.lmk.no/forsikring/ JoachimStenseng reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Januar 14, 2024 Skrevet Januar 14, 2024 Må ikke være medlem av LMK. Jeg er medlem hos Amcar (som BMW CCN er tilsluttet) og har kommende klassiker forsikring på min Alpina B10 4,6. Betaler 1700,- pluss årsavgift i året. Vil tro at en 760i har en såpass "lav" verdi at man slipper å måtte få bilen inspisert. Mener grensa for dette gikk ved 300 000,-.
Orjan Skrevet Januar 15, 2024 Skrevet Januar 15, 2024 God info - må vel kjøre LMK-forsikring på Alpinaen - den er jo 30 (!) år nå. JoachimStenseng reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Januar 15, 2024 Skrevet Januar 15, 2024 (endret) 12 hours ago, Fredrik 90 said: Må ikke være medlem av LMK. Jeg er medlem hos Amcar (som BMW CCN er tilsluttet) og har kommende klassiker forsikring på min Alpina B10 4,6. Betaler 1700,- pluss årsavgift i året. Vil tro at en 760i har en såpass "lav" verdi at man slipper å måtte få bilen inspisert. Mener grensa for dette gikk ved 300 000,-. LMK er en form for paraplyorganisasjon. BMWCCN og Amcar er begge under denne. Men jeg lurer på om det var Amcar som først kom med en slik "kommende klassiker"-forsikring (biler mellom 15 og 30 år), og at den har kommet inn under LMK-paraplyen etter dette, men er ikke sikker. M5'en min ble "fjerninspisert", og jeg kjøpte den gjennom Amcar. Endret Januar 15, 2024 av *MrB* JoachimStenseng reagerte på dette 1
Evenol Skrevet Januar 15, 2024 Skrevet Januar 15, 2024 (endret) Ble akkurat oppringt av en fyr i IF vedr. denne forsikringen. Ble fortalt at jeg måtte ha veteranbilforsikring på en annen bil for å kunne tegne 'kommende klassiker'/LMK-forsikring på min '01 e38 740i. Endret Januar 15, 2024 av Evenol
JoachimStenseng Skrevet Januar 15, 2024 Forfatter Skrevet Januar 15, 2024 2 timer siden, Evenol skrev: Ble akkurat oppringt av en fyr i IF vedr. denne forsikringen. Ble fortalt at jeg måtte ha veteranbilforsikring på en annen bil for å kunne tegne 'kommende klassiker'/LMK-forsikring på min '01 e38 740i. Det hørtes jo litt rart. Er du medlem i BMW CCN?
JoachimStenseng Skrevet Januar 15, 2024 Forfatter Skrevet Januar 15, 2024 12 timer siden, Fredrik 90 skrev: Må ikke være medlem av LMK. Jeg er medlem hos Amcar (som BMW CCN er tilsluttet) og har kommende klassiker forsikring på min Alpina B10 4,6. Betaler 1700,- pluss årsavgift i året. Vil tro at en 760i har en såpass "lav" verdi at man slipper å måtte få bilen inspisert. Mener grensa for dette gikk ved 300 000,-. Stemmer. Kjøpte den for 200k, men det er jo vanskelig å verdisette disse da det er lite av dem ute. Den andre som lå ute da jeg kjøpte min lå til 230k, men jeg faller uansett under 300k som gjør det lettere å tegne :-)
Dusy Skrevet Januar 15, 2024 Skrevet Januar 15, 2024 Venter på at AMCAR skal åpne telefonlinja etter lunsj, og høre om dette er noe som kan tegnes på M3en som fyller 20 i år..
Evenol Skrevet Januar 15, 2024 Skrevet Januar 15, 2024 (endret) 18 minutter siden, JoachimStenseng skrev: Det hørtes jo litt rart. Er du medlem i BMW CCN? Ja. 14 timer siden, Eystein Ose skrev: Svært billig! Betaler rundt 1500-2000kr + veiavgift i året(Husker ikke nøyaktig, og den er avregistrert nå). Forsikret for 200 000kr. Avregistrerer den på vinteren, og da går den automatisk over til lagringsforsikring. Jeg har avtale gjennom Bmwccn (lmk) i IF. Hadde behov for bilberging ifjor, og dette fungerte meget bra. @Eystein Ose har du en annen veteranbil forsikret i tillegg der, slik at du får god pris på E36'n? EDIT: står forresten dette her på LMK-nettsiden / https://www.lmk.no/forsikring/ C. BLIVENDE KLASSIKER Blivende Klassiker (BK) er en forsikringsordning tilpasset samlere, som har et kjøretøy mellom 15 og 30 år de ønsker å bevare. Forsikringen er kun for dem som har en aktiv og løpende Helforsikring på et registrert veterankjøretøy. Blivende Klassiker-forsikringen omfatter registrerte kjøretøy, som skal være i bruk som samleobjekt og ikke erstatte et kjøretøy til normal nyttekjøring. Endret Januar 15, 2024 av Evenol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå