Gå til innhold

Kommende klassiker forsikring


JoachimStenseng
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har kommende klassiker forsikring på sin BMW? Tenkte det kanskje var mulig på den 760Li’en jeg har siden det bare er registrert 6stk i Norge. 
 

LØST: IF ordnet det med LMK siden jeg er med i BMWCCN. Som avskiltet betaler jeg nå 313,-kr i året for full kasko, selv om bilen står på bedrift.

Nummer til IF-rådgiver privat: +47 735 83 506

og bedrift: +47 62 51 65 31

Endret av JoachimStenseng
Saken ble løst. La inn mere info.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært billig! Betaler rundt 1500-2000kr + veiavgift i året(Husker ikke nøyaktig, og den er avregistrert nå). Forsikret for 200 000kr.

Avregistrerer den på vinteren, og da går den automatisk over til lagringsforsikring.

Jeg har avtale gjennom Bmwccn (lmk) i IF. Hadde behov for bilberging ifjor, og dette fungerte meget bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den på E39 M5. Husker ikke nøyaktig, men mener 4k/år. Anslått verdi på bil er da 400k. Full kasko. Bilen er registrert hele året. 
 

Man må være medlem i en LMK-klubb får å få dette. Det er begrensninger på hvem som kan kjøre bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, *MrB* skrev:

Jeg har den på E39 M5. Husker ikke nøyaktig, men mener 4k/år. Anslått verdi på bil er da 400k. Full kasko. Bilen er registrert hele året. 
 

Man må være medlem i en LMK-klubb får å få dette. Det er begrensninger på hvem som kan kjøre bilen. 

 

55 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Svært billig! Betaler rundt 1500-2000kr + veiavgift i året(Husker ikke nøyaktig, og den er avregistrert nå). Forsikret for 200 000kr.

Avregistrerer den på vinteren, og da går den automatisk over til lagringsforsikring.

Jeg har avtale gjennom Bmwccn (lmk) i IF. Hadde behov for bilberging ifjor, og dette fungerte meget bra.

 

Jeg er med i BMWCCN så det burde gå fint! Da skal jeg sjekke dette opp. Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke være medlem av LMK. Jeg er medlem hos Amcar (som BMW CCN er tilsluttet) og har kommende klassiker forsikring på min Alpina B10 4,6. Betaler 1700,- pluss årsavgift i året. Vil tro at en 760i har en såpass "lav" verdi at man slipper å måtte få bilen inspisert. Mener grensa for dette gikk ved 300 000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Fredrik 90 said:

Må ikke være medlem av LMK. Jeg er medlem hos Amcar (som BMW CCN er tilsluttet) og har kommende klassiker forsikring på min Alpina B10 4,6. Betaler 1700,- pluss årsavgift i året. Vil tro at en 760i har en såpass "lav" verdi at man slipper å måtte få bilen inspisert. Mener grensa for dette gikk ved 300 000,-.

LMK er en form for paraplyorganisasjon. BMWCCN og Amcar er begge under denne. Men jeg lurer på om det var Amcar som først kom med en slik "kommende klassiker"-forsikring (biler mellom 15 og 30 år), og at den har kommet inn under LMK-paraplyen etter dette, men er ikke sikker.

M5'en min ble "fjerninspisert", og jeg kjøpte den gjennom Amcar.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble akkurat oppringt av en fyr i IF vedr. denne forsikringen.

Ble fortalt at jeg måtte ha veteranbilforsikring på en annen bil for å kunne tegne 'kommende klassiker'/LMK-forsikring på min '01 e38 740i.

Endret av Evenol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evenol skrev:

Ble akkurat oppringt av en fyr i IF vedr. denne forsikringen.

Ble fortalt at jeg måtte ha veteranbilforsikring på en annen bil for å kunne tegne 'kommende klassiker'/LMK-forsikring på min '01 e38 740i.

Det hørtes jo litt rart. Er du medlem i BMW CCN?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Må ikke være medlem av LMK. Jeg er medlem hos Amcar (som BMW CCN er tilsluttet) og har kommende klassiker forsikring på min Alpina B10 4,6. Betaler 1700,- pluss årsavgift i året. Vil tro at en 760i har en såpass "lav" verdi at man slipper å måtte få bilen inspisert. Mener grensa for dette gikk ved 300 000,-.

Stemmer. Kjøpte den for 200k, men det er jo vanskelig å verdisette disse da det er lite av dem ute. Den andre som lå ute da jeg kjøpte min lå til 230k, men jeg faller uansett under 300k som gjør det lettere å tegne :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på at AMCAR skal åpne telefonlinja etter lunsj, og høre om dette er noe som kan tegnes på M3en som fyller 20 i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, JoachimStenseng skrev:

Det hørtes jo litt rart. Er du medlem i BMW CCN?

Ja.

14 timer siden, Eystein Ose skrev:

Svært billig! Betaler rundt 1500-2000kr + veiavgift i året(Husker ikke nøyaktig, og den er avregistrert nå). Forsikret for 200 000kr.

Avregistrerer den på vinteren, og da går den automatisk over til lagringsforsikring.

Jeg har avtale gjennom Bmwccn (lmk) i IF. Hadde behov for bilberging ifjor, og dette fungerte meget bra.

 

@Eystein Ose har du en annen veteranbil forsikret i tillegg der, slik at du får god pris på E36'n?

EDIT: står forresten dette her på LMK-nettsiden / https://www.lmk.no/forsikring/

C. BLIVENDE KLASSIKER

Blivende Klassiker (BK) er en forsikringsordning tilpasset samlere, som har et kjøretøy mellom 15 og 30 år de ønsker å bevare. Forsikringen er kun for dem som har en aktiv og løpende Helforsikring på et registrert veterankjøretøy. Blivende Klassiker-forsikringen omfatter registrerte kjøretøy, som skal være i bruk som samleobjekt og ikke erstatte et kjøretøy til normal nyttekjøring.

Endret av Evenol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...