Gå til innhold

Tilbake i Bmw, denne gang E87 Msport diesel


Anbefalte innlegg

Hei!

Ny Bmw ble kjøpt etter å stort sett ha kjørt veteran Taunus i vinter. Ønsket meg lenge en nyere og dyrere bil, men når jeg kom over denne 1 serien så var det en no-brainer. Har tidligere eid en E87 diesel i ett kvarters tid, og syns at det var en veldig ålreit bil. Å nå få en hel og pen M-sport til en billig penge var derfor kjært velkomment :) 

Ramlet tilfeldigvis over Finn annonsen da jeg satt og bladde på vei hjem fra en tur til Østfold. Sendte en melding og avtalte å ringe på den litt senere når selger var ledig. 
Selger kunne opplyse at bilen var veldig hel og pen, og tilsynelatende godt ivaretatt. Noe som hørtes godt ut i mine ører. Noen spørsmål ble stilt og besvart og vi landet på en sum som gjorde det verdt å ta turen ned for å handle.

Bilen ble annonsert som en "Black Edition", kan ikke si jeg har hørt noe om det før eller se på noe vis at det er noe eget. Men svart er den ihvertfall! :) 

Det å sette seg inn i en 1-serie etter å ha kjørt Taunus og vrakbiler igjennom vinteren var en helt sinnsyk oppgradering. Handelen ble spikret og snuta satt hjemover igjen i en stk knirkete 1-serie :) 
 

Har ønsker om litt retrofit av utstyr siden den er fantastisk dårlig utstyrt. Vet ikke om dette er typisk for tyskimport, eller 1-serie generelt men her må det puttes inn mer duppeditter! :P 

Men som alltid, så er det jo litt påkost som må til på gammel bil og denne er intet unntak. 

Har bestilt time på Bilia avd Tønsberg for bytte av knirkeforinger bak. Har ikke utstyr for å ta disse, og jeg gidder rett og slett ikke å sleggemekke dem inn og risikere at det knirker igjen før sommeren kommer så blir godt å få dette gjort av proffe :)

Har også fått voldsom klunking i forstilling, noe jeg regner med er lenkarmer. Så disse blir også byttet fortløpende. Neste på lista er bremser bak da jeg syns brekket er dårlig, og bremskivene ser modne ut for utskiftning :) 

Ellers har jeg hatt "full" rens inni, venter på ozon maskin min som jeg har bestilt. Luktet veldig sur røyk når bilen stod i sola, og det har vært hund i bilen så bikjehår her og der...

Var godt å få frisket opp seter med vann sirkler og få bort skitt. 

 

Ellers er retrofit og tlc planene mine som følger;
Hengerfeste
Cruise controll
Oppgradere Hifi, håper dette stort sett er PnP.

Bytte ratt pga slitasje.
Bytte girkule pga slitasje
Få tak i hattehylle da denne mangler
Nye sommerdekk på 18" 
4 hjulskontroll (tidligere eier byttet endeledd og jeg syns den sporer litt i overkant).
"Interiør bytte"? Sportskinn??
Knirkeforinger
Lenkarmer
Bremser bak
Og ellers vanlig vedlikehold som service, polering, delebytting der det trengs mm :) 

 

Så får man håpe at det kan bli en ålreit brukis dette også. Er utrolig nok superfornøyd med bilen, og får ta ting litt som det kommer men syns samtidig det er ålreit og ha en tråd her og skrible litt på slik at man kanskje får noen gode tips også på andre ting som jeg ikke tenker på :) 

Gleder meg til å få på sommerhjulene også! og håper at de kan komme på denne uken her :) 

Bilder fra annonse:

Galleribilde
Galleribilde
Galleribilde
Galleribilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NeonMuffler skrev:

Grattis med ny bil og velkommen i e87 gjengen 😂 endte på en sort e87 for noen uker sia selv😅 fortell hvordan det er med stereo oppgradering, for det kunne jeg tenkt meg også! 

Takk! Og gratulerer med e87 til deg også! Rart hvor mange som plutselig ender opp med disse 😂 
Prøver å søke meg litt frem til stereo tips, men veldig lite godt forklart syns jeg. Drømmer om subber under stolene ihvertfall, og bedre lyd i alt det andre 🙈 Har heldigvis aux/BT løsning så får hørt på musikk ihvertfall, og i motsetning til e6x jeg har hatt så føler jeg ikke lyden er strupa 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, E39_Cato skrev:

Takk! Og gratulerer med e87 til deg også! Rart hvor mange som plutselig ender opp med disse 😂 
Prøver å søke meg litt frem til stereo tips, men veldig lite godt forklart syns jeg. Drømmer om subber under stolene ihvertfall, og bedre lyd i alt det andre 🙈 Har heldigvis aux/BT løsning så får hørt på musikk ihvertfall, og i motsetning til e6x jeg har hatt så føler jeg ikke lyden er strupa 🤣

Hehe ja er vel noe med at man kan få de ganske billig! Og noen ganger finner man de med litt utstyr også, der hadde jeg flaks :) jeg vurderte e90, men den hadde fort kosta 40k mer med lignende utstyr. Da ville jeg teste 1 serien for første gang 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 stk E87 her, en bensin og en Diesel, men kommer sansynligvis til og beholde Dieselen og selge Bensineren med nytt register og ganske strøken ellers, kun gått litt over 100k.

Men ja selv om dette er bil no2 så er de ganske gode og kjøre egenlig, sitter som støpt på veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, NeonMuffler skrev:

Hehe ja er vel noe med at man kan få de ganske billig! Og noen ganger finner man de med litt utstyr også, der hadde jeg flaks :) jeg vurderte e90, men den hadde fort kosta 40k mer med lignende utstyr. Da ville jeg teste 1 serien for første gang 👍

Kikket selv på E9x en periode men syns prisene der er kunstig høye, nesten på f30 nivå.. Med 1 serie så får man utrolig "mye" bil for pengene, så godt alternativ synes jeg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Haug530D skrev:

Har 2 stk E87 her, en bensin og en Diesel, men kommer sansynligvis til og beholde Dieselen og selge Bensineren med nytt register og ganske strøken ellers, kun gått litt over 100k.

Men ja selv om dette er bil no2 så er de ganske gode og kjøre egenlig, sitter som støpt på veien :)

Absolutt mye kjøreglede for pengene, og en fin "pakke" til folk som ikke MÅ ha stor bil. sportslig, økonomisk, latterlig morsom på svingete veier etc :) Er sikkert litt fjern, men den gir meg litt moderne e30 vibber. Og det syns jeg er kult :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med e87 Cato 😊

Disse er kjekke biler og gode å kjøre .

Vi er på vårt fjerde år med den datteren min har og går stadig like greit .

Enig angående pris på e90 ,de holder seg høyt .

Det som er ekstra stas med den du har er jo at de er billige å kjøre og det gjør jo ingenting .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med e87 Cato 😊

Disse er kjekke biler og gode å kjøre .

Vi er på vårt fjerde år med den datteren min har og går stadig like greit .

Enig angående pris på e90 ,de holder seg høyt .

Det som er ekstra stas med den du har er jo at de er billige å kjøre og det gjør jo ingenting .😊

Hjertelig Jan :) Ja super kjekk liten brukis 🙏 
ligger på 0,49 og det er helt innafor i min bok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update :)

Sommerhjul er på, og jeg har fått litt mer oversikt over bilen :) Lenkarmer var heldigvis bra, eller som ca nye. Dessverre er demperne mine foran helt skutt så der må jeg forsøke å få byttet til noen nye eller pent brukte. Litt avhengig av hvor mye jeg skal putte i denne bilen rett og slett. 
Skulle noen ha bra fjærbein foran med gode dempere fra M-Sport så er det høyst aktuelt for min del! Tar gjerne også bak evt, da jeg regner med det blir nødvendig snart det også. 

 

Tok en skikkelig vask av felger, og etter tips i en annen tråd dro jeg å kjøpte Tuga Aluminium-Devil felgrens. Denne var noe av det sprekeste jeg har vært  borti! :D

Nye dekk måtte til, så kjører 225 40 18 foran, og 255 35 18 bak. Dette er budget/dritt dekk men det har rett og slett litt med budsjett å gjøre! :) Uansett, en klar kosmetisk forbedring.

image.thumb.jpeg.59c6368783d38118e2b3a982b507ccfd.jpeg

image.thumb.jpeg.0df9653c5bbd9cd40035bf9fac4403c1.jpeg

image.thumb.jpeg.27b1c54b0b70e6137057ff4d91877e3d.jpeg

image.thumb.jpeg.a04fc5aef935ae891f72ece8c0450632.jpeg

image.thumb.jpeg.89e5577c4a99b1d232bba3a72ad64a18.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mr.pingu skrev:

Gratulerer med ny bil, vurdere selv å kjøpe e87 som andre bil. Spent å følge med her ☺️

Den er helt super, så anbefaler absolutt e87 dersom du ikke trenger noe særlig plass i bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...