B. Sveigdalen Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Post 31 En liten oppdatering, siden AC Schnitzerfelgene endelig er på plass, blitt kjørt litt med, og til og med har vært på et treff. Etter at den ene bakfelgen var testet på bilen, som jeg skrev om i forrige innlegg, fikk jeg tatt av igjen det ene dekket, og begynte på oppgaven med å få fuget skjøten inni felgene. Det gikk bra, og utover i juli ble dekkene montert, og jeg fikk felgene endelig montert på bilen. Det var en stor dag, og det hadde da tatt litt over et halvt år fra jeg kjøpte felgene til de faktisk satt på bilen. Noen bilder som ble tatt rundt i nærmiljøet på den første turen. Det var imidlertid litt komplikasjoner igjen. Da jeg skulle ut og kjøre igjen to dager etterpå, var det ene bakhjulet helt flatt. Litt prøving med vann avslørte bobling rundt deler av skjøten, så her var det bare å få av igjen dekket, skåret ut tetningsmassen og lagt den inn på nytt. Jeg fant ikke noen hull i den, men jeg mistenker at noe felglakk som ble lagt innvendig på den ene kanten kanskje hadde sluppet litt under tetningsmassen. Denne gangen fikk diverse husprosjekt ha prioritet over jobbing med bil, så det gikk til uti august før alle felgene nok en gang satt på bilen og var klare til å brukes uten noe tull. Jeg har nå fått kjørt litt med dem og prøvd til dels frisk kjøring i sving, men det ser ut som om ting holder seg der de skal og det har ikke subbet en eneste gang. Så alt mens det ikke subber, så er jeg storfornøyd med sluttresultatet og med de breddene jeg valgte. Det ble så bred kant bak som det er plass til, og den ligger så nær skjermkanten som jeg tror det går an uten at jeg måtte valse. Stancemiljøet har sikkert et begrep for dette. Ellers er haugevis av deler innkjøpt for registerkjedeprosjektet, og overhalte Vanoser er nå tilbake fra Beisan i USA. Så denne jobben går jeg i gang med når jeg tar sommerferie i september. Dette blir spennende, og jeg skal skrive en post om dette – når bilen starter igjen. På BMWCCN Innlandet-treff på Hunderfossen. BMWE39turbo, sveigis, ///M-ini95 og 4 andre reagerte på dette 7
RF91 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 3 timer siden, B. Sveigdalen skrev: Post 31 En liten oppdatering, siden AC Schnitzerfelgene endelig er på plass, blitt kjørt litt med, og til og med har vært på et treff. Etter at den ene bakfelgen var testet på bilen, som jeg skrev om i forrige innlegg, fikk jeg tatt av igjen det ene dekket, og begynte på oppgaven med å få fuget skjøten inni felgene. Det gikk bra, og utover i juli ble dekkene montert, og jeg fikk felgene endelig montert på bilen. Det var en stor dag, og det hadde da tatt litt over et halvt år fra jeg kjøpte felgene til de faktisk satt på bilen. Noen bilder som ble tatt rundt i nærmiljøet på den første turen. Det var imidlertid litt komplikasjoner igjen. Da jeg skulle ut og kjøre igjen to dager etterpå, var det ene bakhjulet helt flatt. Litt prøving med vann avslørte bobling rundt deler av skjøten, så her var det bare å få av igjen dekket, skåret ut tetningsmassen og lagt den inn på nytt. Jeg fant ikke noen hull i den, men jeg mistenker at noe felglakk som ble lagt innvendig på den ene kanten kanskje hadde sluppet litt under tetningsmassen. Denne gangen fikk diverse husprosjekt ha prioritet over jobbing med bil, så det gikk til uti august før alle felgene nok en gang satt på bilen og var klare til å brukes uten noe tull. Jeg har nå fått kjørt litt med dem og prøvd til dels frisk kjøring i sving, men det ser ut som om ting holder seg der de skal og det har ikke subbet en eneste gang. Så alt mens det ikke subber, så er jeg storfornøyd med sluttresultatet og med de breddene jeg valgte. Det ble så bred kant bak som det er plass til, og den ligger så nær skjermkanten som jeg tror det går an uten at jeg måtte valse. Stancemiljøet har sikkert et begrep for dette. Ellers er haugevis av deler innkjøpt for registerkjedeprosjektet, og overhalte Vanoser er nå tilbake fra Beisan i USA. Så denne jobben går jeg i gang med når jeg tar sommerferie i september. Dette blir spennende, og jeg skal skrive en post om dette – når bilen starter igjen. På BMWCCN Innlandet-treff på Hunderfossen. Fitment, min gode mann. Fitment 😄 B. Sveigdalen reagerte på dette 1
B. Sveigdalen Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden 12 minutes ago, RF91 said: Fitment, min gode mann. Fitment 😄 Takk! Hadde en mistanke, men tør ikke kaste om meg med begrep jeg ikke kjenner noe særlig til. 😅 Ingvaldsen og RF91 reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå