Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
32 minutes ago, Saltkjelen said:

Æsj, dette var trasige greier, og godt det gikk så bra som det gjorde. Hadde du byttet bærebru til Meyle HD, som nå røk?

Jeg byttet til MEYLE HD 3 år/55k km siden og byttet nylig bærekule på de.

Selv om de er ikke fabrikk nye mer mener jeg at det skal ikke rykke på denne måten innenfor 60k km / 3 år. 
Ja foringer kan bli dårlig etc men det var ingen tegn av det. 
Er jeg for krav stor å mene dette? 

Endret av mr.pingu
Skrevet (endret)

Oi dette var heftig! En bærebru skal på ingen måte ryke slik, var jo heller ingen tegn til rust? Og så ny, 3år/60k er jo i mitt hode for tilnærmet ny å regne. Så slik dette ser ut for meg må det være en materialsvakhet/tretthetsbrudd?

Forsikring tar vel dette, noen grunn til at de ikke skulle det?

Flaks at du traff på en bilberger som hjelper til, det er verdt mye i slike situasjoner! Hadde det noe lignende men ikke så galt med if når vi fikk rådyr i frontruta onsdag ettermiddag i påsken i fjor. Måtte stå for hele koordinasjonen med forsikring og bilberger selv, det var jo ingen på jobb noe sted. Ble tilbudt en Corolla Cross (?), for 3 personer med fullastet 5-serie som skulle på påskeferie. Etter mye om og men klarte vi å karre oss til en Rav4, men måtte få bilberger til å kjøre oss fra Egersund til Stavanger der bilen var tilgjengelig, så tok noen ekstra timer kan du si. Heldigvis ble bilen vår da samtidig levert til Bavaria Stavanger i stedet for et lokalt hvilket som helst Bil & Frukt verksted i Egersund. 

Endret av papertiger
Skrevet (endret)

Dette var skikkelig kjipe greier mildt sagt @mr.pingu🥺 Er jo utrolig flaks at det gikk som det gikk. Håper dette ordner seg for deg uten mye pes og drit. Men av alle bilbergere du skulle møte så var det jo stas å møte en som er litt kjent, og enda kjekkere å lese at han lot dere låne en bil slik at dere kunne fortsette reisen!

Endret av Dusy
Skrevet

Jaja dette var jo noe dritt ja 😩😩men godt du fikk ordnet deg sånn sett.

Dette var en ny del og ettersom jeg skjønte ?

Satse på at ikke mer er ødelagt under og nå da 😊

Skrevet
12 hours ago, papertiger said:

Oi dette var heftig! En bærebru skal på ingen måte ryke slik, var jo heller ingen tegn til rust? Og så ny, 3år/60k er jo i mitt hode for tilnærmet ny å regne. Så slik dette ser ut for meg må det være en materialsvakhet/tretthetsbrudd?

Nei det er det jeg tenker og. Ligner på de typiske brudd på Tesla modeller; https://www.motor.no/aktuelt/baerearmer-knekker-pa-tesla-modeller/229292

Kommer nok til å reklamere på det, var fra GS så ringer de på tirsdagen for se hva de har å si til dette.

Helt enig men om det er tretthetsbrudd eller materialsvakhet, men skal det skje etter bare 55k km? 😕 

Forsikring tar vel dette, noen grunn til at de ikke skulle det?

Vet ikke helt hvordan dette er forsikringssak, understell faller vel ikke under drivverk eller helkasko? Men skal høre med de på tirsdag. 

Flaks at du traff på en bilberger som hjelper til, det er verdt mye i slike situasjoner! Hadde det noe lignende men ikke så galt med if når vi fikk rådyr i frontruta onsdag ettermiddag i påsken i fjor. Måtte stå for hele koordinasjonen med forsikring og bilberger selv, det var jo ingen på jobb noe sted. Ble tilbudt en Corolla Cross (?), for 3 personer med fullastet 5-serie som skulle på påskeferie. Etter mye om og men klarte vi å karre oss til en Rav4, men måtte få bilberger til å kjøre oss fra Egersund til Stavanger der bilen var tilgjengelig, så tok noen ekstra timer kan du si. Heldigvis ble bilen vår da samtidig levert til Bavaria Stavanger i stedet for et lokalt hvilket som helst Bil & Frukt verksted i Egersund. 

Ja det er gull verd men det er jo håpløs at når uhellet er ute du får nesten ikke noe bistand for forsikring. Det er jo dritt uansett at man må krangle / ringer hit og dit for en praktisk løsning når man er allerede litt lei seg.

Bilen min står nå hos Meca i Odda, vet ikke om det er Bil & Frukt verksted men er jo redd for det.
Gjør heller jobben selv enn at noen andre rører bilen min(både pga økonomi og at jeg vet jeg gjør ting nøye) men det er litt vanskelig sak når jeg må hjem neste lørdagen og vet ikke hvor mye hjelp jeg får fra forsikringen/reklamasjon. Ellers er jo bytte bærearm og drivaksel ikke en jobb man kan føkke opp. Bare spørsmål hvilken merke deler dem bruker. 

4 hours ago, Dusy said:

Dette var skikkelig kjipe greier mildt sagt @mr.pingu🥺 Er jo utrolig flaks at det gikk som det gikk. Håper dette ordner seg for deg uten mye pes og drit. Men av alle bilbergere du skulle møte så var det jo stas å møte en som er litt kjent, og enda kjekkere å lese at han lot dere låne en bil slik at dere kunne fortsette reisen!

Ja var kjipt men hjalp litt med bilberger som elsker jobben sin og tar stolthet i det. 

4 hours ago, sveigis said:

Jaja dette var jo noe dritt ja 😩😩men godt du fikk ordnet deg sånn sett.

Dette var en ny del og ettersom jeg skjønte ?

Satse på at ikke mer er ødelagt under og nå da 😊

Ja greia er ikke helt ferdig men har hvertfall en fint dag på fjellet så ferie er ikke helt ødelagt :)

IMG_1079.thumb.jpeg.da5dcbece797401e18650be32eb92d1a.jpeg

Det var ganske ny del, ble satt inn oktober 2023 av en verksted og har gått 55k km siden.

Satser på det men det så ikke sånn ut.

Bærearm (Ganske tydelig skade i forrige post)
Drivaksel (den svir) (Indre knute er rivet i fillebiter)
Høyderegulerings sensor-brakett er bøyd og staget er knekt. 

Utenom det så jeg ikke noe flere skader. 

4 hours ago, Reef89 said:

Oi, dette så ikke bra ut nei. 

Mildt sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...