BimmerFan! Skrevet Juli 7 Forfatter Share Skrevet Juli 7 På 5.7.2024 den 22.24, papertiger skrev: Ser gjerne flere oppdateringer fra deg underveis på Europatur med denne bilen Det skal jeg klare å få til! Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Juli 9 Forfatter Share Skrevet Juli 9 Da var det dags for en update etter flere dager på veien. Jeg må bare si at det her er definitivt den beste bilen jeg noen gang har kjørt både i form av krefter og komfort. Den er ekstremt mye bedre enn F01 på komfort. Den sluker ujevnheter på veien som om de ikke fantes. Fikk prøvd den litt på Autobahn og fytti rakkern den bilen drar godt! Selv når jeg gir flatt jern i 190km/t så løfter bilen seg og fortsetter å dra som om kreftene aldri går tom. Jeg trodde det skulle bare være en litt sprekere 730d, men forskjellen er ekstremt stor. Vi har kjørt bilen ned til Tyrkia på ferie og første overnatting ble i Ungarn, mens neste stopp tok vi i Istanbul før vi kjørte videre til siste destinasjon. Her er den «trygt» plassert for dagen og natten i Ungarn. Var noe nervøs for at noe skulle skje da hotellet ikke hadde egen parkering, men det gikk heldigvis fint. Så langt ble det tilslutt og forbruket synes jeg var ganske akseptabelt til tross for mye gassing. Og enda har jeg 4200km hjem også 😂 Sånn ser fronten ut når vi ankom destinasjonen for ferien. Fronten var dessverre full av insekter som måtte se slaget tapt mot denne store fronten. Bilen fikk seg en etterlengtet vask og ser nå i skrivende stund sånn ut: Interiøret måtte også få seg en strekk Når man kjøper ny brukt luksusbil så er man ikke fornøyd med alt. Her er noen punktet som plager meg: - SOS nødanropsystemet gir feilmelding. Antar bare at det er det batteriet som må byttes? - Lydanlegget er jeg ikke fornøyd med. Jeg syns HIFI-anlegget jeg hadde i F10 var bedre. Jeg er vandt til BOSE i A8’n, og B&O i F01 som jeg hadde tidligere. - Luftfjæringen og justeringen av denne er ikke så lett å forstå seg på. Synes den står litt i overkant høyt når bilen er skrudd av. På A8 så holder den seg i den modusen den er i når man skrur den av. Når jeg har G11n i Sport og skrur bilen av og lukker igjen døra så blir bilen høy. Synes også A8n hadde penere høyde. - Jeg fikk bilen med nye sommerdekk av et ukjent merke som jeg ikke kjenner til. Jeg hadde ikke tid til å bytte de ut så jeg var nødt til å kjøre med de. Disse er ikke stjernemerkede og merker at den lugger litt ved pådrag. Om dette er placeboeffekten da jeg var nervøs for att dette skulle skje eller om det faktisk skjer vet jeg ikke. Uansett når jeg kommer hjem så bestiller jeg nye dekk, og håper det løser enten problemet eller placeboen 😂 sveigis, ///M-ini95, mslello og 10 andre reagerte på dette 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Juli 9 Share Skrevet Juli 9 Helt nydelig bil som må være perfekt på en sånn tur. Angående stjernemerka dekk - har du ulik dimensjon foran og bak? Hvis ikke skal jo ikke det være nødvendig med stjernemerka. Uansett kjedelig med rykking fra fordelingskasse så håper det løser seg med dekkbytte eller et oljeskift på kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNJ Skrevet Juli 9 Share Skrevet Juli 9 Godt å høre at du er fornøyd med bilen. Jeg er helt enig - 750D er i særklasse en fantastisk langtursbil! Leit at lydanlegget ikke imponerer. Sikkert en fattig trøst, men Bowers & Wilkins anlegget i min er helt fantastisk. Jeg har ikke lagt merke til det du nevner med høyden men skal sjekke ved anledning. Jeg kjøpte Michelin Pilot Sport til min for 3 år siden og har vært godt fornøyd med de. 275/35ZR20 bak og 245/40ZR20 foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet Juli 9 Forfatter Share Skrevet Juli 9 1 time siden, laffe skrev: Helt nydelig bil som må være perfekt på en sånn tur. Angående stjernemerka dekk - har du ulik dimensjon foran og bak? Hvis ikke skal jo ikke det være nødvendig med stjernemerka. Uansett kjedelig med rykking fra fordelingskasse så håper det løser seg med dekkbytte eller et oljeskift på kassa. Tusen takk! Den er rett og slett veldig god å kjøre på lang tur! Den har ulik dimensjon foran og bak ja. Jeg håper virkelig det her er placebo. La ikke merke til det idag. Hvis det er tilfelle så håper jeg også at dekk løser problemet! 1 time siden, RNJ skrev: Godt å høre at du er fornøyd med bilen. Jeg er helt enig - 750D er i særklasse en fantastisk langtursbil! Leit at lydanlegget ikke imponerer. Sikkert en fattig trøst, men Bowers & Wilkins anlegget i min er helt fantastisk. Jeg har ikke lagt merke til det du nevner med høyden men skal sjekke ved anledning. Jeg kjøpte Michelin Pilot Sport til min for 3 år siden og har vært godt fornøyd med de. 275/35ZR20 bak og 245/40ZR20 foran. Jeg er strålende fornøyd!! Tusen takk for anbefalingen! 😊 Den er veldig god å kjøre. Andre som har fått lov til å prøve har blitt sjokkert over hvor godt bilen går. Sjekk gjerne ut høyden på bilen, jeg syns den ser noe høy ut. Har hørt B&W i en annen BMW, og ja det lydanlegget er av en helt annen verden.. Jeg trodde det ikke hadde mye betydning for meg, men det hadde det visst! Kommer nok til å kjøpe noe i den duren der ja! Hadde Michelin PSS på et sett jeg hadde på F01 og var veldig fornøyd! 😁 laffe og RNJ reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå