Ingvaldsen Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Bestilte dørpakning til e39 hos gs i vår, fikk beskjed om at den var utgått etter 1 måned venting…. 1-2 måneder senere kommer det sporing og ordreebekreftelse på dørpakningen😂 så fikk til slutt montert den nylakkerte framdøra teerex reagerte på dette 1
Otis Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Jeg ventet i gode 8 mnd på nytt varmedeksel over eksospotta på E70`n. Til slutt ble det nytt produksjonsløp og nytt delenummer og jeg fikk delen. Så det var jo litt lenge å vente, men det kom da til slutt.
Orjan Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 8 timer siden, Sand1 skrev: Jeg er litt usikker på hva som skjer i bilbransjen om dagen, Men jeg må utrykke dyp bekymring for at man ikke kan få tak deler til en bil 10 år etter produksjon slutt. Deletilgang blir en større og større utfordring for hver dag som går, selv til biler som er bare 10 år gamle. Denne videoen fra Grufman bil - svensk firma som er US-spesialister - viser det ganske så godt..
TorsteinAa Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 8 timer siden, Sand1 skrev: Ja det er heldigvis ganske så mye enklere faktisk. Selve bilene er jo veldig mye enklere også. Møter de seg selv litt i døren med alle disse koblingene de har vært en forkjemper for å ha. Det er jo elektrisk tannstang på 98% av bilene i europa så er det levrandører som ikke finnes lenger? Eller er det en villet strategi for å kunne tvinge over? Synes det er snedig at forventet leve tid på en bil til 1,6 mil har 10 år som forventet levetid. Litt rart at ikke media setter søkelyset mot medaljens bakside. Det er i allefall helt klart mer lønnsomt og kjøpe en kina el-bil til 400K og skrote den etter garantien er gått ut. Det er helt sikkert for å kutte kostnader og redusere utgifter lager? Har kinesiske bilmerker krav på deletilgang og ellers deler tilgjengelig, det blir jo spennende å se om noen år. Det har vel vært noen få artikler om dører til 40 000 osv. En i familien har en Rexton hvor det på enkelte deler har vært måneder å vente. Bremsewire og div annet har vært veldig vanskelig å få tak i. På ene verkstedbesøket fikk han opplyst at det fantest 3 stk av den delen tilgjengelig i hele Europa.
Haug530D Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 7 timer siden, Orjan skrev: Deletilgang blir en større og større utfordring for hver dag som går, selv til biler som er bare 10 år gamle. Denne videoen fra Grufman bil - svensk firma som er US-spesialister - viser det ganske så godt.. Desverre, det er vel heller ikke så rart, bilprodusentene har vel aldri spydd ut så mange biler som de gjør nå og med inntoget av elbiler og hele tiden ny elektronikk og funksjoner så blir det nok ikke bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå