mowz Skrevet Onsdag kl. 12:33 Forfatter Share Skrevet Onsdag kl. 12:33 1 minutt siden, E.C. skrev: Min erfaring er at de godkjenner selv med røde verdier, så lenge det er papirer på at det er nylig justert etter beste evne. Takk for svar. Jeg får gjøre ett forsøk! Viktigste er vel at det er likt side til side. De vet vel også at camber ikke kan justeres foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Onsdag kl. 12:48 Share Skrevet Onsdag kl. 12:48 Det tror jeg går fint, pass dog på evt. andre "mods" på bilen ved godkjenning, var jo en her på teknisk som fikk en hel liste med ting da han bare skulle innom for godkjenning av senk. Så med andre ord kan de henge seg opp i andre ting enn det du viser bilen for. mowz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Onsdag kl. 12:54 Share Skrevet Onsdag kl. 12:54 Fikk godkjent coilovers på min E91 i forrige uke med hjulstillingspapir uten farge og camber bak rett utenfor grønne verdier 😅 Tror ikke de er så super streng når det gjelder camber så lenge det ikke er helt syke mengder 🤔 mowz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LP760 Skrevet Onsdag kl. 13:38 Share Skrevet Onsdag kl. 13:38 Det løser du enkelt ved å ta en kopi av arket du har fått, så skriver du ut med farge svart/hvit. mowz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Onsdag kl. 14:03 Share Skrevet Onsdag kl. 14:03 21 minutes ago, LP760 said: Det løser du enkelt ved å ta en kopi av arket du har fått, så skriver du ut med farge svart/hvit. Jeg vil da tro at en oppegående person hos SVV skjønner at fargene betyr forhåndsbestemte toleransegrenser i programvaren til hjulstillingsapparatet og ikke en sann absoluttverdi for hva som kan kjøres med og ikke, så en svart-hvitt kopi virker mer som et halv-slapt forsøk på noe slags juks, på ting som man egentlig ikke behøver å jukse på. mowz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Onsdag kl. 14:18 Share Skrevet Onsdag kl. 14:18 Rødt (eller verdier utenfor toleranse) blir godkjent sålenge papirene er ferske. Gikk igjennom dette i vår. mowz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Onsdag kl. 19:00 Forfatter Share Skrevet Onsdag kl. 19:00 6 timer siden, E.C. skrev: Det tror jeg går fint, pass dog på evt. andre "mods" på bilen ved godkjenning, var jo en her på teknisk som fikk en hel liste med ting da han bare skulle innom for godkjenning av senk. Så med andre ord kan de henge seg opp i andre ting enn det du viser bilen for. Hva slags mods var det? Har du en link til den? Ja, noe må jeg nok "fikse litt på" før jeg viser den, men ellers skal resten være i orden (#famousLastWords) 4 timer siden, E.C. skrev: Jeg vil da tro at en oppegående person hos SVV skjønner at fargene betyr forhåndsbestemte toleransegrenser i programvaren til hjulstillingsapparatet og ikke en sann absoluttverdi for hva som kan kjøres med og ikke, så en svart-hvitt kopi virker mer som et halv-slapt forsøk på noe slags juks, på ting som man egentlig ikke behøver å jukse på. Jeg er også litt i den tankegangen. Jeg har 2 stk papirer på kontrollen, en i farger og en uten. Men det lukter litt juks av sort hvitt papirer og da blir de kanskje mer interessert i å finne andre ting også....? I alle fall om 1 grad mer camber foran uansett ikke er noe reelt problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Onsdag kl. 19:02 Forfatter Share Skrevet Onsdag kl. 19:02 6 timer siden, Daniel. skrev: Fikk godkjent coilovers på min E91 i forrige uke med hjulstillingspapir uten farge og camber bak rett utenfor grønne verdier 😅 Tror ikke de er så super streng når det gjelder camber så lenge det ikke er helt syke mengder 🤔 Takk for info. Noe annet de kikket etter enn nummer på fjærene, TUV papir og hjulstillingskontroll? Syke mengder er det i alle fall ikke ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Onsdag kl. 19:03 Forfatter Share Skrevet Onsdag kl. 19:03 4 timer siden, *MrB* skrev: Rødt (eller verdier utenfor toleranse) blir godkjent sålenge papirene er ferske. Gikk igjennom dette i vår. 👍 Fersk er innen 3 mnd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Onsdag kl. 19:23 Share Skrevet Onsdag kl. 19:23 18 minutter siden, mowz skrev: Takk for info. Noe annet de kikket etter enn nummer på fjærene, TUV papir og hjulstillingskontroll? Syke mengder er det i alle fall ikke ☺️ Er vel noe slikt ja. Nummer på fjær/demper, måling av høyde og sjekk av dokumentasjon og hjulstillingskontroll. Også skal de vel skrive inn litt ymse ting i systemet også, så går litt tid 😅 mowz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Onsdag kl. 19:26 Forfatter Share Skrevet Onsdag kl. 19:26 1 minutt siden, Daniel. skrev: Er vel noe slikt ja. Nummer på fjær/demper, måling av høyde og sjekk av dokumentasjon og hjulstillingskontroll. Også skal de vel skrive inn litt ymse ting i systemet også, så går litt tid 😅 Er det noe krav til minimumshøyde, eller er det bare at det skal dokumenteres så man ikke endrer oppsettet uten å godkjenne på nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Onsdag kl. 19:33 Share Skrevet Onsdag kl. 19:33 5 minutter siden, mowz skrev: Er det noe krav til minimumshøyde, eller er det bare at det skal dokumenteres så man ikke endrer oppsettet uten å godkjenne på nytt? Minimumshøyden står spesifisert i TÜV papirene for coilovers i hvertfall. Er vel og et slags krav til at laveste punktet på bilen ikke skal være lavere enn X cm fra bakken eller noe? Litt usikker der, jeg bare forholdt meg til hva som stod i papirene. Dokumenteres og skrives inn i vognkort, så hvis du blir stoppet i en kontroll og ting ikke samsvarer med det som er skrevet der, så blir du jo sendt på visning/teknisk kontroll hos SVV. mowz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Onsdag kl. 19:45 Forfatter Share Skrevet Onsdag kl. 19:45 7 minutter siden, Daniel. skrev: Minimumshøyden står spesifisert i TÜV papirene for coilovers i hvertfall. Er vel og et slags krav til at laveste punktet på bilen ikke skal være lavere enn X cm fra bakken eller noe? Litt usikker der, jeg bare forholdt meg til hva som stod i papirene. Dokumenteres og skrives inn i vognkort, så hvis du blir stoppet i en kontroll og ting ikke samsvarer med det som er skrevet der, så blir du jo sendt på visning/teknisk kontroll hos SVV. Bakkeklaring jeg tenkte på ja, lest litt forskjellig om at det er en sånn "kloss" som må passe under bilen osv. men usikker på om det er tilfellet lenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Onsdag kl. 19:48 Share Skrevet Onsdag kl. 19:48 3 minutter siden, mowz skrev: Bakkeklaring jeg tenkte på ja, lest litt forskjellig om at det er en sånn "kloss" som må passe under bilen osv. men usikker på om det er tilfellet lenger Usikker. Husker ikke hva de gjorde de forrige gangene og denne gangen ble jeg henvist til ventearealet i hovedbygget så fikk ikke sett akkurat hva de gjorde 🤷♂️ mowz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Onsdag kl. 19:58 Share Skrevet Onsdag kl. 19:58 52 minutes ago, mowz said: Hva slags mods var det? Har du en link til den? Ja, noe må jeg nok "fikse litt på" før jeg viser den, men ellers skal resten være i orden (#famousLastWords) https://bimmers.no/forums/topic/828305-vising-av-senkesett/ Når det er snakk om klaring under bil så har ikke jeg greid å google meg til en "absolutt kilde", men det går igjen følgende utsagn både på forumet her og diverse andre forum, noen har også sagt høyde på 80 mm: Quote TÜV har også som hovedregel at senket bils hjuloppheng/understell skal kunne passere over en forhøyning lagt på tvers av kjøreretningen med lengde 800 mm og høyde 110 mm. mr.pingu og mowz reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå