Thewiz Skrevet Mandag kl. 10:31 Share Skrevet Mandag kl. 10:31 Hei og hopp! Da var det kanskje dags for jeg opprettet en tråd her også! Har vært medlem her på Bimmers i 15år, og var meget aktiv i begynnelsen. Mye har skjedd og MANGE biler har kommet og gått. Datt ut fra BMW universet i flere år, med biler som Land Cruiser, Model S, Ford F150 Raptor og utallige "kjedelige" bruksbiler som Passat etc. MEN, nå er vi tilbake til BMW. 😀 Nåværende biler: 2018 BMW i3S 94Ah i nydelige Imperial Blue. 1985 BMW E30 320i 2-dørs - Dønn original. Planen videre er å plukke opp enda en BMW. i3S er ren daily driver, som passer mitt behov meget godt. E30-en er kosebil, som sikkert blir mest stående inne kjenner jeg min tidsplan 😄 Ser på flere biler, da blant annet F11 LCI (som jeg har hatt før), F15 X5 (eventuelt E70), har også vurdert i4 M50 men foreløpig tror jeg denne blir litt råflott til mitt bruk. Har VELDIG lite bilder av bilene enda, men det kommer mer etterhvert! i3S: Info: 2018 BMW i3S 94Ah - Fully Charged Utstyrsliste: 230 Eu Specific Additional Equipment 249 Multi-function For Steering Wheel 26K 20"lt/aly W.double Sp. 431/jetb.mt 2VB Tyre Pressure Indicator 2VC Tyre Repair Kit 302 Alarm System 322 Comfort Access System 3AG Backup Camera 403 Glas Roof, Electric 420 Sun Protection Glazing 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 430 Interior And Exterior Mirror Packa 442 Cup Holder 473 Armrest, Front 493 Storage Compartment Package 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 4EA Fine-wood Trim Dark Oak Matt 4T9 Heat Pump 4U6 Ac Rapid Charging Multiphase 4U7 Fast Charging Dc 508 Park Distance Control (pdc) 521 Rain Sensor 534 Automatic Air Conditioning 544 Cruise Control With Braking Function 548 Speedometer With Kilometer Reading 570 Stronger Electricity Supply 5AR Traffic-queue Assistant 5AT Driving Assistant Plus 5DA Passenger Airbag Deactivate 609 Navigation System Professional 654 Dab Tuner 674 Hifi Loudspeaker System Harman Kardon 6AC Intelligent Emergency Call 6AE Teleservices 6AK Connecteddrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6AN Concierge Services 6AP Remote Services 6NS Enhanced Telephony With Extended Smartphone Connectivity 6UH Traffic Information 7GA Comfort Package Advanced 7KZ Bmw I Interior Design Suite 7S9 Connecteddrive Services Package 8A7 Language Version Norwegisch 8AW Norwegian / On-board Documentation 8LZ Ländersteuerung 09090 8R9 Refrigerant 8TG Anti-theft System 993 Model Year Code 9AA Outer Skin Protection E30: Info: 1985 BMW E30 320i. Kilometerstand er 104 000. Helt original bil. Ble opprinnelig importert i 1986, og eier hadde bilen helt opp til 2022. Her snakker vi en eiertid på rundt 36år! 😁 Bilen er ikke modifisert og det er veldig lite rust å finne på den. Noe smått i hjulbuer bak, men ingenting av betydning i understell, dører, rundt ruter etc. I følge forrige eier var den lagret i garasje hele sitt liv, og ble brukt svært sjeldent. Bilen har original frontrute enda..😲 Som det er mulig å skimte på bilder, så er det noe fargeforskjell på en skjerm og noe annet småtteri i karosseriet (typ småbulk). Har faktisk ingen anelse hva jeg skal gjøre med denne! For nostalgien sin skyld slenger jeg også ut et bilde av min gamle E36. Savner denne bilen! Ble solgt for mange mange år siden nå, men dette var bilen som startet min historie her på Bimmers. 😊 mr.pingu, Ron Jeremy, ///M-ini95 og 15 andre reagerte på dette 18 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mandag kl. 14:02 Share Skrevet Mandag kl. 14:02 Godt når medlemer finner tilbake her 😊 E30 i original stand er jo koslig og fin km stand på denne . Den e36 du hadde der var jaggu pen og skjønner du angrer på salg . Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mandag kl. 16:35 Share Skrevet Mandag kl. 16:35 Henger meg på @sveigis her. Kjekt å se biltråder til gamle kjenninger! Du får deg en flott bil med en F11 i stallen. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mandag kl. 18:54 Share Skrevet Mandag kl. 18:54 Kjekt å lese tråder for folk som har vært aktive her over en lang periode Jeg har også en i3S, fabelaktig bil i hverdagen. Og så har jeg også en F11 LCI, kan anbefales på det varmeste! Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet i går, 08:35 Forfatter Share Skrevet i går, 08:35 18 timer siden, sveigis skrev: Godt når medlemer finner tilbake her 😊 E30 i original stand er jo koslig og fin km stand på denne . Den e36 du hadde der var jaggu pen og skjønner du angrer på salg . Begynte å snoke her inne et par måneder før jeg kjøpte E30-en, det var morsomt at det fortsatt var noe aktivitet her inne! E36-en skulle jeg aldri ha solgt. Tror jeg solgte den for 30,000 for godt over 10 år siden nå. 😥 15 timer siden, Saltkjelen skrev: Henger meg på @sveigis her. Kjekt å se biltråder til gamle kjenninger! Du får deg en flott bil med en F11 i stallen. Det er nesten rart å se at enkelte brukere fortsatt er her, og ikke minst aktive. Husker jeg leste trådene dine slavisk, Saltkjelen. Din gamle E60 var gjennomført! Hadde en 2015 F11 for noen år siden, pre corona tider, men ser nå at hvis jeg skulle hatt samme igjen måtte jeg ha hatt en "loaded" en. Ihvertfall måtte den hatt Adaptive LED lys, Webasto, Gullrekka minus nightvision (helt umulig å finne), og noe spesiell farge. Er SÅ lei av grå biler etter å ha eid utallige av dem. Din F11 er 10/10, har glodd mye på den i tråden din! 13 timer siden, papertiger skrev: Kjekt å lese tråder for folk som har vært aktive her over en lang periode Jeg har også en i3S, fabelaktig bil i hverdagen. Og så har jeg også en F11 LCI, kan anbefales på det varmeste! I3s-en leverer! Nå har jeg ikke hatt den veldig lenge enda, men som en liten hverdagsbil er den knall. Fant et bilde av den: Det var en 2015 520D med "greit" utstyr. Som jeg skrev til Saltkjelen, så føler jeg Adaptive LED lys på F11 er et must nå. Samt comfort seter, den jeg hadde her hadde sportseter. Ron Jeremy, mslello, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet i går, 09:13 Share Skrevet i går, 09:13 Kjekt med enda en E30 på forumet! Jeg solgte min I3S til fordel for F11 LCI tidligere i år. Når jeg kjøpte min var Adaptive LED og comfort seter de krava som veide tyngst. Savner I3S'en veldig, så lurer på å bytte ut E91 med en slik 120AH etterhvert. sveigis, Ron Jeremy, Thewiz og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet 6 timer siden Forfatter Share Skrevet 6 timer siden Liten update! I3s måtte ha sin 2 årlig service utført, så dette ble gjort. Ny bremsevæske og kjøretøykontroll. Og nytt kupéfilter. Bremseklosser var "straks" stål mot stål foran i følge verksted, så da skal jeg inn med den i morgen for å bytte til nye bremseklosser. Da er den klar for 2 nye år! Eller? Har noe klunking foran i forstilling på den merker jeg, så etter litt research ser jeg at dette er mest sannsynlig topplager..🥱 Tydeligvis også så har jeg hørt at disse Titanium boltene som BMW bruker knekker veldig raskt når man skal begynne å demontere dette.. Har innhentet noen pristilbud, men tilbudene kommer med et stort "MEN, hvis bolter knekker blir det X antall timer mer arbeid" Uansett, noen bilder av I3s etter jeg hentet den fra service. Vinter har kommet og det samme har saltet😱: Gulvmatte jeg har for øyeblikket er jeg ikke spesielt fan av, kanskje det finnes noe litt finere å få tak i. Stakk innom der E30 står for lagring, kjekt å oppdatere med noen bilder av den. Bilen har elektrisk (!) rollo i bakrute. Det syns jeg var ganske stilig. 😃 Adolf Werner klistermerke i frontrute. Etter et raskt google søk, fant jeg ut at Adolf Werner var en av Tysklands største BMW forhandlere i sin tid. Dessverre eksisterer dem ikke lengre i dag. Et must have på E30 ? Sekser 😁 Hengerfeste også da! Ser for meg at denne har stått på siden den kom fra Tyskland i 1985. Ron Jeremy, mslello, Ampera og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet 1 time siden Share Skrevet 1 time siden E30 med det utstyret som er etter min smak .😊 Men ble litt melankolsk her nå … Så hengerfestet ditt her ,det var på håret det samme jeg hadde på min første e28 i 1996 . Jeg vet at det hengerfestet der måtte man betale for i sin tid og 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå