Jompalaia Skrevet Mandag kl. 13:08 Share Skrevet Mandag kl. 13:08 Heisann! Har en 2006 modell E61 som har gått i overkanten av 400k km. Det er en sinnsykt klunkelyd ifra forstillingen. Etter en inspeksjon så fant vi ut at begge framdemperne må byttes. Er det noen som har anbefalinger på hvilken framdempere som kan gi en litt bedre kjørefølelse? Syns de originale får bilen til å kjennes litt ut som en yacht 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mandag kl. 13:48 Share Skrevet Mandag kl. 13:48 Ikke noe å utsette på originale eller Sachs, spesielt M-Sport, problemet ditt er vel heller at komponentene er utslitt, ikke at de er dårlige når de er i fungerende stand. mr.pingu, hsd og Otis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 14:05 Share Skrevet Mandag kl. 14:05 (endret) Bilsten B6 hvis den har originale fjærer. Bilsten B8 hvis den er senket vil jeg si. Endret Mandag kl. 14:05 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mandag kl. 14:06 Share Skrevet Mandag kl. 14:06 Just now, Øyvind L. said: Bilsten B6 hvis den har originale fjærer. Bilsten B8 hvis den er senket vil jeg si. B4 tilsvarer originalt. B6 og B8 er ganske kraftig oppgradert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 16:15 Share Skrevet Mandag kl. 16:15 2 timer siden, *MrB* skrev: B4 tilsvarer originalt. B6 og B8 er ganske kraftig oppgradert. Ja, Derfor man kjøper de. Bilen blir mye bedre å kjøre etter min mening. Blir mye "fastere i fisken" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mandag kl. 16:26 Share Skrevet Mandag kl. 16:26 Jeg synes at b6 ble litt for hardt for vanlig bruk, men du verden så bra i høye hastigheter! Nå foretrekker jeg litt mykere understell til daglig. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet i går, 07:36 Share Skrevet i går, 07:36 Min erfaring med B6 på E61 530xd fremme er at de har kort levetid og egentlig ikke oppleves særlig forskjellig fra Sachs. E61 xdrive oppleves stivere originalt enn E61 uten xdrive, mulig det er årsaken til den opplevde forskjellen. Når det kommer til levetiden kan jeg selvsagt ha vært uheldig, men første demperen begynte å lage ulyder på ca 10 000 km og sluttet helt å virke etter ca 40 000 km (satt fast). Når den begynte å lage ulyder etter 10 000 km tok jeg for gitt at lydene kom andre steder fra fordi Bilstein er jo bra greier og demperne er jo nye. Garantien var utløpt når demperen røyk helt, så jeg byttet bare den defekte demperen. Den nye demperen varte ca 50 000 før den på nytt begynte å lage ulyder og jeg monterte da Sachs. Alle 3 B6 demperne så ut som på bildet under her etter kort tid, så min anbefaling er å kjøpe Lemförder og Sachs. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet i går, 08:06 Share Skrevet i går, 08:06 Ja, artig at du skulle skrive det. For jeg kjøpte jo B6 i den tiden de hadde mye problemer med sine dempere og fukt som samlet seg inni demper og gjorde de knallharde. Etter mye om og men, ble det Sachs Supertouring eller hva de het, og du verden de var deilige å kjøre med til vanlig. Jeg syntes da de var perfekt for daglig bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet 23 timer siden Share Skrevet 23 timer siden Jeg har også svært dårlig erfaring med B8. Gjentatte dempere fikk vanninntrenging og frøs om vinteren. Dette er imidlertid ganske mange år siden, og jeg har senere fått en forståelse av at det var et kvalitetsproblem en gang rundt 2005-2010. Jeg har ikke erfaring med B6 eller B8 etter det. Kjørte B4 på E60 fra 2018-2023 da, og de fungerte bra. Fenomenale dempere når de var i orden da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet 21 timer siden Share Skrevet 21 timer siden 3 hours ago, Otis said: Ja, artig at du skulle skrive det. For jeg kjøpte jo B6 i den tiden de hadde mye problemer med sine dempere og fukt som samlet seg inni demper og gjorde de knallharde. Etter mye om og men, ble det Sachs Supertouring eller hva de het, og du verden de var deilige å kjøre med til vanlig. Jeg syntes da de var perfekt for daglig bruk. De første ble kjøpt februar 2020 fra tysk nettbutikk, erstatnintsdemper juli 2022 fra norsktysk nettbutikk. Kan ikke si noe om hvor lenge de har ligget på lager før jeg fikk de, men det var venstre side som trøblet begge gangene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå