Simenbarstad Skrevet Torsdag kl. 08:35 Skrevet Torsdag kl. 08:35 For 10 år siden eigde jeg en 520ia, dette var en bil jeg la mye tid i, før jeg solgte den… Den varte da ca 1 år, det ble herjet og styrt på me den før den ble satt vekk på en mosegrodd mark, der sto den i 9 år, glemt… jeg prøvde iherdig de 9 årene å få kjøpt den tilbake uten hell… Det løste seg heldigvis for 1 uke siden. Jeg nølte ikke og hentet bilen med engang!! Bilen har mye utstyr som jeg brukte lang tid på å anskaffe. Av ting værdt å nevne: - 540 bremser - 540 front - komplett svar skinn intereør + dørtrekk - kw coilovers - masse små snacks (deler man sjeldent ser) som intereør, midtkonsoll med rom i, skipose, osv…. Bilen har ett sterkt preg av rust nå, det er indre og ytre kanaler som må bytes, begge hjulbuer bak og en skjerm. No sveis i gulv må også utbedres. Jeg legger ved før bilder (når bilen ble solgt 10 år siden) og bilder ved henting å start demontering. Har når bestilt alt av sveisedeler, bremseskiver og foringer. Den starter fint å går fint, men den girkassen funket ikke, etter mye søking fant jeg selvsagt ett musebol… det er gnagd ledninger osv… heldigvis har jeg mye deler og blandt det har jeg helt komplett ledningsnett, så jeg har mye jobb å gjør🙈 For meg så betyr dette mye, det var den første E34 jeg hadde, jeg la uendelig med tid i denne bilen før, så motivasjonen er på topp for å gjøre det igjen🙏 Følg gjerne bilen å jobben i denne tråden🙏 KMT, Werther, KKME30 og 12 andre reagerte på dette 15
Mortenej Skrevet Torsdag kl. 09:40 Skrevet Torsdag kl. 09:40 Så utrolig gøy å se at du henter tilbake din første E34, og jobber med åfå den tilbake på veien. Må si at rustangrepet ser heftig ut, og her har du nok en bra jobb foran deg. Mange hadde nok latt denne stå, men forstår at det er ekstra motiverende med tanke på at dette var din første som det ser ut til at det var lagt ned mye arbeid i. Blir spennende å følge med fremover - Lykke til! sveigis reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet Torsdag kl. 10:00 Skrevet Torsdag kl. 10:00 Se her ja, kom faktisk over med den ferga du tok fra Lauvstad. Kjekt med enda et E34 prosjekt her inne. :) sveigis og Simenbarstad reagerte på dette 1 1
RF91 Skrevet Torsdag kl. 10:39 Skrevet Torsdag kl. 10:39 Kjekt å få gamlebilen sin heim 🙂 Har du sveist mykje rust før? Dukkar fort opp meir enn ein trur når ein først begynnar å leite litt, det har eg funne ut på min eigen BMW 😅 Men den var jo skikkeleg fin sist gang du hadde den. Blir bra om du får den tilbake i lik tilstand no 😁 sveigis reagerte på dette 1
Eystein Ose Skrevet Torsdag kl. 11:13 Skrevet Torsdag kl. 11:13 Dette blir bra Simen! Fortjener å bli satt i stand igjen denne Simenbarstad reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Torsdag kl. 16:46 Skrevet Torsdag kl. 16:46 Ai ai ai ,dette er gøy 😊 E34 prosjekttråd er digg så her må du oppdatere ofte og det gledes 😊 Gøy at du kjøpte den tilbake . Og den rusten så kjent ut 🙌 Simenbarstad reagerte på dette 1
NeonMuffler Skrevet Torsdag kl. 19:46 Skrevet Torsdag kl. 19:46 spennende! e34 tråder er gøy Simenbarstad og sveigis reagerte på dette 1 1
Simenbarstad Skrevet Torsdag kl. 20:54 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 20:54 10 timer siden, RF91 skrev: Kjekt å få gamlebilen sin heim 🙂 Har du sveist mykje rust før? Dukkar fort opp meir enn ein trur når ein først begynnar å leite litt, det har eg funne ut på min eigen BMW 😅 Men den var jo skikkeleg fin sist gang du hadde den. Blir bra om du får den tilbake i lik tilstand no 😁 Har sveist på den før, men er mange år sidan sist eg sveiste, men vi lærar det pånytt😊 Arbeid må eg regne me, eg har allværda me tid til rustsveis😎 Ja den var veldig bra når eg solgte den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå