NOBILITET Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 12 minutes ago, awt said: Facelift kom som @Reef89 skriver 03/07, enkelt og greit. Når det kommer til det elektriske ble dette endret i 2005, og alle biler etter dette hadde likt elektrisk oppsett, også facelift-modellene. En "bastard"-modell er derimot 520d som beholdt "pre-facelift" girkasse og motor frem til 2008-modellene (09/2007). Det er ingenting som heter facelift-karosseri forøvrig, da karosseriet som nevnt forble uendret gjennom hele produksjonen. Facelift kom i 03/07, det er vi enige om. Men at alt elektrisk ble endret allerede i 2005 er litt rart, siden det finnes 2007-modeller med pre-LCI spesifikasjoner i VIN-dekodere. Når det gjelder karosseri, er det sant at grunnstrukturen var lik, men front, lykter og fangere ble endret i faceliften. Så i praksis er det mange som omtaler det som 'facelift-karosseri', selv om det teknisk sett bare er oppgraderte eksteriørdeler.
awt Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Du får heller synes det er rart, det er nå engang slik det er. Flere av oss har holdt på med disse modellene i nærmere 15-20 år. Hva du mener med "pre lci-spesifikasjoner" vet jeg ikke helt. E.C. og NOBILITET reagerte på dette 2
*MrB* Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Karosseri er karosseri. Ramme/bur, dører, panser, bakluke. Fangere, lykter og skjørt er noe annet. F.eks. hadde en bil som E9X forskjellig karosseri før og etter LCI. Annet panser og annen form på baklysene bla. E6X hadde ikke dette. En E6X kan dermed bygges om til LCI optikk uten å bytte karosserideler, noe f.eks. E9x ikke kan. For øvrig et utklipp fra delekatalog: Edit: Og den modulen er relativt kostbar, så vi får håpe det ikke er der problemet til trådstarter ligger. Endret 11 timer siden av *MrB* E.C., mr.pingu, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 5
blackmanswife1 Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 4 timer siden, awt skrev: Facelift kom som @Reef89 skriver 03/07, enkelt og greit. Når det kommer til det elektriske ble dette endret i 2005, og alle biler etter dette hadde likt elektrisk oppsett, også facelift-modellene. En "bastard"-modell er derimot 520d som beholdt "pre-facelift" girkasse og motor frem til 2008-modellene (09/2007). Det er ingenting som heter facelift-karosseri forøvrig, da karosseriet som nevnt forble uendret gjennom hele produksjonen. Det er denne 520 som jeg har 😉 07 modell med xenon lys og led i baklampene . Frontfanger er ikke samme som pre facelift heller 😉 mr.pingu reagerte på dette 1
awt Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 14 minutter siden, blackmanswife1 skrev: Det er denne 520 som jeg har 😉 07 modell med xenon lys og led i baklampene . Frontfanger er ikke samme som pre facelift heller 😉 Det har ingen betydning i denne sammenhengen. Bilen er og forblir en facelift-bil. Det er bare det at denne modellen ikke fikk ny motor for litt senere, i motsetning til flere av de andre modellene som fikk det ved faceliften.
blackmanswife1 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden 8 timer siden, *MrB* skrev: Karosseri er karosseri. Ramme/bur, dører, panser, bakluke. Fangere, lykter og skjørt er noe annet. F.eks. hadde en bil som E9X forskjellig karosseri før og etter LCI. Annet panser og annen form på baklysene bla. E6X hadde ikke dette. En E6X kan dermed bygges om til LCI optikk uten å bytte karosserideler, noe f.eks. E9x ikke kan. For øvrig et utklipp fra delekatalog: Edit: Og den modulen er relativt kostbar, så vi får håpe det ikke er der problemet til trådstarter ligger. Kan det være noe annet ? For dette skjedde som sagt etter bytte av støtdempere er det noe han fyren kan ha fucka opp for meg ? Prøvde med ny billig pære fra biltema nå men det fungerte ikke så det er nok ikke pærene😬
blackmanswife1 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Jg kan høre lyd når jg setter på fjernlys og all annen lys fungerer på lampa utenom xenon nærlys 😮💨
mr.pingu Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden On 3/11/2025 at 5:17 PM, Reef89 said: Høres ut som dårlig kontakt, sjekk over ledninger og kontakter. Første kommentar var vel en god tips Har du sjekket noen ledninger? Har du målt spenning ved lykta?
blackmanswife1 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Må vel klippe av plast for å måle ? Har aldri målt spenning før har du noen tips ?
blackmanswife1 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Har en sånn er den riktig innstilt ?
blackmanswife1 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden For hele lampa fungerer utenom xenon så da må jeg sjekke den kabelen som går i pæra til xenon evt
blackmanswife1 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Og jeg kan høre lyden av at fjernlyset går på og av men ingen lys
mr.pingu Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 18 minutes ago, blackmanswife1 said: Og jeg kan høre lyden av at fjernlyset går på og av men ingen lys På bixenon er det vel en spjeld som åpner opp om fjernlys skrus på. nærlys og fjernlys er sammen pære. Er det åpning av spjelden du hører? Ja multimeter er riktig. Må da finne ut hvilken ledning er nærlys. Ofte kan man bruke en nål og sette den i kontakten bakfra så slipper du å klippe bort plasten. Ligger masse videoer på YouTube hvordan man skal bruke multimeter. men sort penne går på jord/chassis punktet og den røde går på ledningen til nærlys.
blackmanswife1 Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Nærlys å fjernlys er samme pære ja hører vel lyden av at den prøver å aktivere fjernlys ekke så teknisk anlagt som deg 😊 men siden du vet så mye om bmw det er vel ikke noe ballast siden jeg har d1s pærer her er vel tenneren på pæra som er dt samme som ballast ? (Voksenopplæring 😅) Skal sjekke hvordan jg måler strøm må bare finne hvilken ledning som er nærlys ja så stikke inn i kontakten å se om jg får måling derifra
Reef89 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Det er ballast montert under lykta, så er det tenner på pæren Nr 1 på bildet Endret 1 time siden av Reef89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå