00se Skrevet Fredag kl. 18:23 Skrevet Fredag kl. 18:23 Hei! Trenger hjelp asap!🫢 Har en E46 2003 modell som ikke starter; For 3 mnd siden sÃ¥ kjørte jeg bilen inn i garasjen, og nÃ¥r jeg parkerte sÃ¥ ville ikke den ene bakdøra helt igjen (fryst pga. kulda) som gjorde at batteriet ble til slutt tappet for strøm. Kjøpte nytt batteri i august sÃ¥ batteriet er ogsÃ¥ relativt nytt. I dag skulle jeg inn i garasjen, og bilen var lÃ¥st og nøkkelen ville ikke lÃ¥se opp døra. Fikk heldigvis «trikset» meg inn via selve nøkkelen og kommet meg inn gjennom førerdøra, men da slo alarmen seg pÃ¥. Var ingen strøm pÃ¥ bilen, sÃ¥ satt den til lading, men den lader seint. Er ca 10volt pÃ¥ bilen nÃ¥, og tenninnga gÃ¥r pÃ¥, men bilen starter ikke. Er ikke tegn til start, ingen «kjinning» eller noe. Hva skal jeg gjøre? MÃ¥ jeg ogsÃ¥ bytte batteri i nøkkelen til bilen, og om startsperra er pÃ¥, hva gjør jeg da? Trenger virkelig rÃ¥d da den mÃ¥ være kjørbar til søndag🙄  Â
Lars89 Skrevet Fredag kl. 19:03 Skrevet Fredag kl. 19:03 10v er altfor lavt. Batteriet er sannsynligvis ødelagt. Du kan prøve å lade det opp i et døgn, men jeg ville satt inn et nytt batteri. Otis og sveigis reagerte på dette 2
E.C. Skrevet Fredag kl. 19:55 Skrevet Fredag kl. 19:55 10 volt ja, bedre kjent som 0 % dette. Otis og mr.pingu reagerte på dette 2
Lars89 Skrevet Fredag kl. 20:01 Skrevet Fredag kl. 20:01 Jeg hadde 6v pÃ¥ et AGM-batteri en gang. Det ble lada opp og det fungerer fortsatt 2 Ã¥r etterpÃ¥. SÃ¥ mye som er mulig. Men skal man være sikker putter man inn et nytt batteri.Â
E.C. Skrevet Fredag kl. 20:05 Skrevet Fredag kl. 20:05 Kan være mulig å redde ja, men vil garantert ikke dra rundt motor på starteren med den spenninga.
Reef89 Skrevet Fredag kl. 20:16 Skrevet Fredag kl. 20:16 AGM tåler jo opptil flere utladninger så det er jo fult mulig å redde.
Kvasi Skrevet Fredag kl. 23:32 Skrevet Fredag kl. 23:32 5 timer siden, 00se skrev: Er ca 10volt på bilen nå, og tenninnga går på, men bilen starter ikke. Er ikke tegn til start, ingen «kjinning» eller noe. Det har garantert ingenting med batteriet å gjøre, start med å bytt komplett ledningsnett og funker ikke det anbefales det å bytte stempelringer, Lars89, stemmerdet og Øyvind L. reagerte på dette 2 1
00se Skrevet Lørdag kl. 13:35 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 13:35 18 timer siden, Lars89 skrev: 10v er altfor lavt. Batteriet er sannsynligvis ødelagt. Du kan prøve å lade det opp i et døgn, men jeg ville satt inn et nytt batteri. Ja vet jo at det er lavt, det begynner å komem seg nå, men ikke prøvd å starte den enda. Så om ikke den starter når jeg prøver imorgen så får jeg prøve å sette inn nytt batteri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå