GÃ¥ til innhold

Bilen starter ikke/E46 03

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Trenger hjelp asap!🫢

Har en E46 2003 modell som ikke starter;

For 3 mnd siden så kjørte jeg bilen inn i garasjen, og når jeg parkerte så ville ikke den ene bakdøra helt igjen (fryst pga. kulda) som gjorde at batteriet ble til slutt tappet for strøm. Kjøpte nytt batteri i august så batteriet er også relativt nytt.

I dag skulle jeg inn i garasjen, og bilen var låst og nøkkelen ville ikke låse opp døra. Fikk heldigvis «trikset» meg inn via selve nøkkelen og kommet meg inn gjennom førerdøra, men da slo alarmen seg på. Var ingen strøm på bilen, så satt den til lading, men den lader seint.

Er ca 10volt på bilen nå, og tenninnga går på, men bilen starter ikke. Er ikke tegn til start, ingen «kjinning» eller noe.

Hva skal jeg gjøre? Må jeg også bytte batteri i nøkkelen til bilen, og om startsperra er på, hva gjør jeg da?

Trenger virkelig råd da den må være kjørbar til søndag🙄 

Skrevet

10v er altfor lavt.

Batteriet er sannsynligvis ødelagt.

Du kan prøve å lade det opp i et døgn, men jeg ville satt inn et nytt batteri. 

Skrevet

Jeg hadde 6v på et AGM-batteri en gang. 

Det ble lada opp og det fungerer fortsatt 2 år etterpå.

Så mye som er mulig. 

Men skal man være sikker putter man inn et nytt batteri. 

Skrevet

Kan være mulig å redde ja, men vil garantert ikke dra rundt motor på starteren med den spenninga.

Skrevet
5 timer siden, 00se skrev:

Er ca 10volt på bilen nå, og tenninnga går på, men bilen starter ikke. Er ikke tegn til start, ingen «kjinning» eller noe.

Det har garantert ingenting med batteriet å gjøre, start med å bytt komplett ledningsnett og funker ikke det anbefales det å bytte stempelringer,

Skrevet
18 timer siden, Lars89 skrev:

10v er altfor lavt.

Batteriet er sannsynligvis ødelagt.

Du kan prøve å lade det opp i et døgn, men jeg ville satt inn et nytt batteri. 

Ja vet jo at det er lavt, det begynner å komem seg nå, men ikke prøvd å starte den enda. Så om ikke den starter når jeg prøver imorgen så får jeg prøve å sette inn nytt batteri :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...