Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet hvilke deler jeg trenger for å sette dette tilbake i original stand? Det ble glemt bort å få med originale deler da jeg kjøpte bilen for to år siden dessverre. Står noe ettermarkeds greier på den nå som ikke blir tatt service på ved normal service på Bilia 

20250328_065439.jpg

Endret av Ranger1000
Skrivefeil
Skrevet
1 time siden, Reef89 skrev:

Det kan du enkelt sjekke selv på ETK. 
Koed.no, realoem.com osv. 

Skjønte ikke noe av det, får sjekke med BMW, de som må gjøre jobben uansett ;)

Skrevet
9 minutter siden, Ranger1000 skrev:

Skjønte ikke noe av det, får sjekke med BMW, de som må gjøre jobben uansett ;)

Besøker du en av lenkene i svaret lenger opp, kan du finne delekatalogen for bilen din og finne eksakt hvilke filter og deler du trenger.

Da kan du også vurdere om du vil kjøpe originale filter, eller alternative varer fra ulike produsenter.

Du legger inn regnr eller VIN og kan gå inn på ned til minste mutter og skive bilen din er skrudd sammen med. 

Skrevet

Eventuri er ikke så ukjent opplegg.

Hvis du skal reversere hele opplegget, så får du sikkert solgt Eventuri delene.
Du trenger nok mer enn bare ett nytt filter, da hele filterhuset og tilhørende deler må byttes.

Som nevnt over, ville beholdt det du har.
Hvis usikker ang. filteret, ta kontakt med GS og hør om fremgangsmåte for å vedlikeholde filteret du har.

Skrevet
59 minutter siden, Makky123 skrev:

Eventuri er ikke så ukjent opplegg.

Hvis du skal reversere hele opplegget, så får du sikkert solgt Eventuri delene.
Du trenger nok mer enn bare ett nytt filter, da hele filterhuset og tilhørende deler må byttes.

Som nevnt over, ville beholdt det du har.
Hvis usikker ang. filteret, ta kontakt med GS og hør om fremgangsmåte for å vedlikeholde filteret 

Har selve filteret, men ønsker å reversere opplegget som du sier. Det gir tidvis en lyd som bare er pinlig som jeg personlig forbinder med biler på den rånete siden av spekteret. Jeg ser også nå at det anbefales rensing hver 5000km, hvilket krever demontering. Og sånt gidder man jo ikke :) For meg har det null verdi, men om det går an å selge det kan jeg kanskje gå i null ved å bytte det ut

Skrevet (endret)

EVenturi er dyrt ja, som sagt. Men jeg støtter deg. I mitt hode er sånne ting bare ræl. Sjekk prisen på kitet til din bil hos GS, og legg det ut for salg deretter.

Her er delene du trenger: 

image.thumb.png.e19130c36e95c28db59affbf0246121f.png

Og kanskje noen av disse:

image.thumb.png.a8c345f114ea70685e0ccbf168094fd6.png

Endret av *MrB*
Skrevet

Legg ut på diverse FB grupper at du ønsker å bytte tilbake til originalt og så finner du kanskje noen som vil ha et slikt sett og kan fikse jobben også.
Og så blir dere enige om et eventuelt mellomlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...