sveigis Skrevet August 11 Skrevet August 11 Smakfulle oppdateringer som vanlig @CHNilsen ,en fryd og se og som @Saltkjelen sier så er det jo så kjekt med Bmw for her kan man jo bruke hva som helst om hverandre nesten .😊 Jeg har dratt stor nytte av dette på de gamle mine feks . Gøy tråd dette .😊 CHNilsen reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet August 11 Skrevet August 11 3 timer siden, mr.pingu skrev: Angående moduler, jeg har ofte opplevd at når en bestiller en ny del ut fra ETK-delenummer da får man MAX-versjon som er for alt av utstyr. Bare fra fabrik bruker BMW mindre moduler så det kan nok hende at bilen ruller ut fabrikken med en Low, mid eller High mens når en bestiller det som reservedel er det alltid max Ja, det er riktig. Om ikke etter de første produksjonsårene, blir det i alle fall max-moduler etter en viss periode. Stort sett en fordel, men enkelte ganger er det faktisk litt irriterende. Som for eksempel knapperekke til E6x pre-LCI og F0x/F1x som kommer fullutstyrt og med blendelokk til utstyret som ikke er i bruk. CHNilsen og mr.pingu reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet August 11 Skrevet August 11 3 timer siden, mr.pingu skrev: Angående moduler, jeg har ofte opplevd at når en bestiller en ny del ut fra ETK-delenummer da får man MAX-versjon som er for alt av utstyr. Bare fra fabrik bruker BMW mindre moduler så det kan nok hende at bilen ruller ut fabrikken med en Low, mid eller High mens når en bestiller det som reservedel er det alltid max Ja, det er riktig. Om ikke etter de første produksjonsårene, blir det i alle fall max-moduler etter en viss periode. Stort sett en fordel, men enkelte ganger er det faktisk litt irriterende. Som for eksempel knapperekke til E6x pre-LCI og F0x/F1x som kommer fullutstyrt og med blendelokk til utstyret som ikke er i bruk.
papertiger Skrevet August 11 Skrevet August 11 Smakfulle oppgraderinger! Har gått meg hus forbi at du har montert F80-stoler foran, det var en stilig modifikasjon. Men ser ut på bildene som at baksetet også er F80? Passer det rett over? CHNilsen og mr.pingu reagerte på dette 2
CHNilsen Skrevet August 11 Forfatter Skrevet August 11 5 minutter siden, papertiger skrev: Smakfulle oppgraderinger! Har gått meg hus forbi at du har montert F80-stoler foran, det var en stilig modifikasjon. Men ser ut på bildene som at baksetet også er F80? Passer det rett over? Ja stemmer, F80 i baksetene også. Sitteputen passer rett på, men ryggen trenger modifisering. Er et eget kit man kan kjøpe fra usa. Er en helt der borte som har tatt på seg å lage slik løsning. https://rebooteng.com/?product=bmw-e90-to-f80-rear-seat-retrofit mr.pingu og papertiger reagerte på dette 2
CHNilsen Skrevet August 11 Forfatter Skrevet August 11 3 timer siden, mr.pingu skrev: Ja da! Så gøy du fant tiden denne sommeren å montere disse forbrønnlysene fra i3’en Veldig kult med elektrisk rollo når man kjører en gammel premium bil burde alt være premium. Dette er 100% sånn del som man kan være stolt av hver gang man trykker på knappen Angående moduler, jeg har ofte opplevd at når en bestiller en ny del ut fra ETK-delenummer da får man MAX-versjon som er for alt av utstyr. Bare fra fabrik bruker BMW mindre moduler så det kan nok hende at bilen ruller ut fabrikken med en Low, mid eller High mens når en bestiller det som reservedel er det alltid max Ja det er ikke only only å finne tid om dagen, så er fornøyd med det. Har vært litt jobb på @idapederse sin e60. Kommer vell en oppdatering der snart også. Har montert original DAB antenne og innerspeil med auto dim + garasjeport åpner i fattern sin f10. Så det skjer ting, men flere biler å dele tiden sin i mellom. Det som var litt overaskende var at M på JBE skal bety "master" er jo lett å tenke at det er Mid, som i L=low og H= high, men vet ikke 🤷♂️ men det funker så er vell ok regner jeg med. mr.pingu reagerte på dette 1
CHNilsen Skrevet August 11 Forfatter Skrevet August 11 1 time siden, sveigis skrev: Smakfulle oppdateringer som vanlig @CHNilsen ,en fryd og se og som @Saltkjelen sier så er det jo så kjekt med Bmw for her kan man jo bruke hva som helst om hverandre nesten .😊 Jeg har dratt stor nytte av dette på de gamle mine feks . Gøy tråd dette .😊 Takk, ja prøver å følge med på hva du gjør på dine biler også når jeg er innom bimmers, alltid masse spennende oppdateringer 😃 sveigis reagerte på dette 1
CHNilsen Skrevet August 11 Forfatter Skrevet August 11 55 minutter siden, Saltkjelen skrev: Ja, det er riktig. Om ikke etter de første produksjonsårene, blir det i alle fall max-moduler etter en viss periode. Stort sett en fordel, men enkelte ganger er det faktisk litt irriterende. Som for eksempel knapperekke til E6x pre-LCI og F0x/F1x som kommer fullutstyrt og med blendelokk til utstyret som ikke er i bruk. Godt det finnes brukte deler. Saltkjelen reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet August 11 Skrevet August 11 1 minute ago, CHNilsen said: Ja det er ikke only only å finne tid om dagen, så er fornøyd med det. Har vært litt jobb på @idapederse sin e60. Kommer vell en oppdatering der snart også. Har montert original DAB antenne og innerspeil med auto dim + garasjeport åpner i fattern sin f10. Så det skjer ting, men flere biler å dele tiden sin i mellom. Det som var litt overaskende var at M på JBE skal bety "master" er jo lett å tenke at det er Mid, som i L=low og H= high, men vet ikke 🤷♂️ men det funker så er vell ok regner jeg med. Og ikke minst måtte du bruke litt tid på en eller annet F48 i Tønsberg og Blir spennende å se hva har skjedd med E60’en i mellomtiden Ja det pleier å bety det men det finnes både Mid og Max som begge begynner med M. Så M er uansett litt vanskelig bokstav å forholde seg til. I tillegg liker BMW å blande Tysk og Engelsk. Noen ganger er det Untere, Mittel und Obere, andre gangen er det Low, Mid and High… 🤷🏻 Om det betyr «master» her beviser at BMW liker litt inkonsistens og. Men heldigvis liker BMW også konsistens så får man mulighet til å ettermontere deler fra nye biler CHNilsen reagerte på dette 1
Otis Skrevet August 12 Skrevet August 12 Så disse lysene som ble montert i fotbrønn, de vil egentlig ha 4 pins, men om man kobler opp 12v på kun den ene ekstra pinnen, uten nr 4, så går den i default til amber, når dørene er lukket? Altså via rette plassen med 58g som styring? Lysene krever ikke annen kontroll?
CHNilsen Skrevet August 12 Forfatter Skrevet August 12 5 minutter siden, Otis skrev: Så disse lysene som ble montert i fotbrønn, de vil egentlig ha 4 pins, men om man kobler opp 12v på kun den ene ekstra pinnen, uten nr 4, så går den i default til amber, når dørene er lukket? Altså via rette plassen med 58g som styring? Lysene krever ikke annen kontroll? Stemmer så det er veldig rett frem egentlig. Den er vell 4 pins for at den også skal kunne ha en annen ambient farge en amber. Når jeg så i koblingsskjema så fremsto det som at pin 4 var til amber, så koblet det først, men endte opp med å bruke pin 3. samt pin 1 og 2 for strøm og jord. mr.pingu og Otis reagerte på dette 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå