Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen har noe erfaring/ anbefalinger når det gjelder valg av skinn i Bmw?

Skrevet

Vernasca er vel mer eller mindre det som før het Dakota. Det er slitesterkt og bra, men litt stivt og hardt. Kan vaskes med en lett fuktet klut uten problemer, om du ikke har skinnrens tilgjengelig. Merino er mykere og "føles" (mye) mer luksuriøst. Krever også mer stell, og er mer følsom for misfarging. Spesielt de lyse variantene. Har ingen direkte erfaring med merino, men ville aldri betalt ekstra for det i en ren bruksbil. Andre er garantert uenig i det.

Skrevet

Jupp, Merino er vel det mest ekslusive skinnet BMW leverer og ser og kjennes fantastisk ut. Som *MrB* sier, krever det mere stell og behandlig. I en ren bruksbil hvor man ikke ønsker å legge ekstra penger i dette, er vel Vernasca topp da det skal være svært slitesterkt og krever mindre vedlikehold.

Personlig tror jeg at jeg ville gått for Merino og heller tatt på meg jobben med å behandle setene 2-4 ganger i året😁

Skrevet

Jeg har Vernasca i min X5 og det var ett bevist ønske ettersom dette er en bruksbil og familiebil hvor små barn herjer litt. Det er som nevnt over litt stivere, men det er slitesterkt og tåler en trøkk. Har hatt veldig gode erfaringer med Dakota i tidligere BMWer, Vernasca er mer eller mindre det samme. 

Merino er veldig mykt og eksklusivt, gir helt klart den aller beste Premium følelsen. Jeg har sett på noen brukte biler med Merino og man ser veldig lett slitasje, så det krever både forsiktig bruk og godt vedlikehold...hvis ikke så får skinnet fort skader og blir blankt. Men er du litt jålete så er absolutt Merino å anbefale 😅 Skulle jeg hatt bilen for meg selv så hadde jeg helt klart villet hatt Merino, da hadde jeg også gladelig betalt ekstra for det. Men i en bruksbil så ser jeg for meg at dette bare ville blitt en bekymring. 

Skrevet

E-serie med merino er faktisk veldig slitesterkt samtidig som det er mykt. Men på F-serie og sikkert nyere også så er fargen veldig skjør og du får veldig lett skrapemerke i skinnet om du kommer borti med neglen eller lignende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...