Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke noe tvil (iallefall hos meg) om at lyktene til venstre på bildet her er et ekstremt løft på F1x.
Men jeg er ikke så veldig dreven på F1x og lurer derfor på; har jeg skjønt det korrekt i at det kun er adaptive LED lykter fra faceliften som ser slik ut? 

De er jo såpass fine at man nesten skulle valgt bil utifra lyktene, men ettersom det kanskje er litt urimelig (alt er relativt dog), så lurer jeg da også på hvordan det eventuelt er å ettermontere disse, om så det er en LCI eller pre-LCI bil? Er det såpass mye styr at man "må" finne bil med disse originalt, eller er det overkommelig? 

image.thumb.png.90f4b119d2973e33538654676193368a.png

Skrevet

Alt er mulig, men det er kostbart. Det enkleste og billigste er nok å kjøpe uoriginale LED-lykter som passer mot de eksisterende xenonlyktene, men det er jo verdt å merke seg at man ikke får funksjonene til de originale adaptive LED-lyktene med en slik løsning.

Skrevet

Skjønner! Hvor kostbart snakker vi? Og er det noen uoriginale som gir samme looken og er av god kvalitet? Akkurat den adaptive funksjonen er ikke så nøye for meg, klarer meg helt fint uten. Er først og fremst utseendet som var så appellerende for meg. 

Skrevet

Originalt må du fort regne med nord for 30-40k med brukte deler. De uoriginale koster vel rundt kr. 10 000,-. Kjennere vil se forskjell, men jeg har sett noen av de uoriginale som ser overraskende bra ut. Jeg har ingen link til en god kopi, men en ser de forskjellige typene på Aliexpress f.eks.

Skrevet (endret)

Men vitsen er vel litt funksjonalitet og; eller er det bare utseende det går på?

Edit: Jeg er man og kan ikke 2 ting samtidig :P Det ble svart på før. 

Uansett;  Om du er tålmodig kan du nok finne en brukt sett for sirka 2000 euro i Tyskland.

Endret av mr.pingu
Skrevet

Men trenger man kun selve lyktene i hovedsak eventuelt? Eller vil det være andre følgedeler som man trenger også, dersom man skulle komme over originale? Da igjen tatt høyde for at de skal funke som "vanlige" lykter, ikke nødvendigvis adaptive. 

Skrevet
16 minutter siden, Gabz skrev:

Men trenger man kun selve lyktene i hovedsak eventuelt? Eller vil det være andre følgedeler som man trenger også, dersom man skulle komme over originale? Da igjen tatt høyde for at de skal funke som "vanlige" lykter, ikke nødvendigvis adaptive. 

Det spørs hva bilen er utstyrt med fra før, det aller viktigste er å ikke montere nye lykter før det er kodet om til LED.

Her er en instruksjon til hvordan det gjøres.

https://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=1355907

Skrevet
3 timer siden, Gabz skrev:

Det kreves ledningsjobb, ny ZGW og FRM3 - i tillegg til alle modulene som sitter på selve lyktene. Skal du ha den adaptive funksjonen til å virke korrekt også, må du bytte fra KAFAS1 til KAFAS2 (eller ettermontere KAFAS om du mangler - dersom du mangler KAFAS må du ha ny frontrute og nytt innerspeil også). Du kan bruke KAFAS2 i en KAFAS1 frontrute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...