E.C. Skrevet Fredag kl. 17:02 Skrevet Fredag kl. 17:02 40 minutes ago, Jedhouse said: Ikke målt noe, kjenner bare at det rister ved nedbremsing, alt av calippere er sjekket og casterforinger har gått bare 30000. Skifta de første skivene pga kast også men mistenker at de var samme skivene som jeg kjøpte hos gs da de så forholdsvis nye ut. Hvis det er f.eks. Meyle HD du har fått casterforinger fra så kan det hende de er allerede på tur ut. Et par her på forumet som har opplevd tidlig svikt av uoriginale foringer, så jeg hadde nok ikke utelukket det, spesielt når du ikke har målt noe. mr.pingu, Ingvaldsen og Otis reagerte på dette 3
uglefossen Skrevet Fredag kl. 18:12 Skrevet Fredag kl. 18:12 På min forrige bil, en F10 som jeg kjøpte ny. Så måtte jeg bytte casterstagforinger etter ca. 40000.
*MrB* Skrevet Fredag kl. 18:24 Skrevet Fredag kl. 18:24 1 hour ago, E.C. said: Hvis det er f.eks. Meyle HD du har fått casterforinger fra så kan det hende de er allerede på tur ut. Et par her på forumet som har opplevd tidlig svikt av uoriginale foringer, så jeg hadde nok ikke utelukket det, spesielt når du ikke har målt noe. Håper de ikke er så dårlige. 🫣 Jeg gav de en sjanse på E39, da de var veldig gunstige. Men om han byttet skiver og problemet blir borte en periode for så å komme tilbake, så indikerer vel det at det er bremserelatert, selv om han ikke har målt noe?
Daniel. Skrevet Fredag kl. 19:01 Skrevet Fredag kl. 19:01 Har montert Zimmermann skiver på tre biler nå og har hatt null vibrasjoner med de 😊
E.C. Skrevet Fredag kl. 19:02 Skrevet Fredag kl. 19:02 Når man bytter skiver så bytter man som regel klosser også. Det tar gjerne litt tid før man får bremsa disse inn. Da forsvinner som regel ristinga rett etter at man har byttet, så kommer den snikende tilbake. Jeg tenker at dette kan være en potensiell grunn til at det bedrer seg, selv om det egentlige problemet er der hele tiden. Det finnes en del som har opplevd det slik med dårlige casterforinger. Også kan det jo være at stempelet i caliper er litt dårlig, men ikke på det stedet hvor det er så å si helt innerst - der du er når du akkurat har byttet både skive og kloss. Den ekstra tykkelsen minker mest i begynnelsen, så noen uker/måneder i "ok-område" er ikke umulig. Jeg skal ikke påstå noe løsning eller nøyaktig utpekt problem her, men ofte kan ting være litt mer komplekse enn hva man skulle tro, så greit å ikke bastant plassere problemet på ett sted og bytte samme komponent i det uendelige.
teerex Skrevet Fredag kl. 20:38 Skrevet Fredag kl. 20:38 Monterte Brembo foran i fjor, og de har fungert helt konge. Billige var de også (ja de har fabrikk i Kina).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå