VictorH04 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Heisann, Jeg byttet på fredagen(17.10.25) batteri til 95ah AGM fra 92ah AGM grunnet at jeg har slitt med "Increased battery discharge" feilen og tenkte at batteriet var dårlig. Siden dette også vedvarte ifjor vinter og ble tappet. Men feilen vedvarte etter at den hadde stått over natten. Igår koblet jeg ut IBS sensor på minus(-) pol og lot den stå over natten. Bilen startet normalt uten feil og betydning til svekket/tappet batteri. Er det riktig av meg og anta at IBS er synderen? Eller er jeg på bærtur? Blokkerer bare IBS annet strømsluk? Nytt batteri ble registrert og står inne som 90ah i ISTA+. På forhånd takk!
awt Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Ville ventet enda lengre før jeg handlet inn, men jeg er enig med teorien din. Det er ikke helt ukjent at IBS-sensoren feiler.
Makky123 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden På E87 fikk jeg også "Increased battery discharge" når jeg byttet til nytt batteri (registrert bytte med ISTA). Men det forsvant etter 2-3 dager av seg selv, så kan virke som systemet trengte litt tid. Batteriet ble fulladet før montering, og så satt på vedlikeholdslading over natta etter montering.
VictorH04 Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Glem det. Satt meg i bilen igjen nå etter og ha stått fra 07.30 ute. Fortsatt «increased battery discharge»…. Skjer kun i kaldere vær, ikke skjedd når det er Vår/Sommer… Noe tips? Vet at parkeringssensor foran og kanskje bak er gåen.
VictorH04 Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden @Otis Sto ikke noe nytt som jeg så i ISTA etter at dette startet igjen. Vet du om noe funksjoner jeg kan kjøre for å sjekke? Eller hva som må måles?
E.C. Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Brudd i kabler til bakluke? Du kan jo ha en increased battery discharge og at IBSen faktisk funker som den skal og kutter av "consumers". Jeg har tilsvarende på min E61 nå, som jeg ikke har feilsøkt enda da den står en del og jeg har annet å finne på. Hvis man vekker bilen en del ganger så vil man ha en del forbruk av batterikapasiteten, men hvis man lar IBSen få koble ut strømforbrukere og har bilen låst uten å røre den på en stund så blir ikke batteriet brukt opp noe særlig, men du får nå pling om høyt strømforbruk og resett av klokka.
VictorH04 Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden @E.C. Ja det er fullt mulig dessverre. Jeg hadde tilsvarende situasjon ifjor vinter og bilen sleit med å starte på det kaldeste og ønsker ikke en slik situasjon igjen😅 Tappa seg for strøm gjorde den og…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå