Gå til innhold

Ettermontering av ratt med varme E70

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner! 👍 Takk for info. Jeg har fjernet 35d merkene, men mulig en tidligere eier har merket den om, eller att den feilmerket? 
Bilen ble solgt som en 35d, men sikkert fordi den er registrert som det (har sett flere 35d i Norge, men mulig import?) 

https://www.finn.no/61684279

Her er annonsen fra når den skulle selges, ble ikke solgt hos denne forhandleren, men ble levert inn til innbytte hos Stenshagen i Oslo. 

IMG_6724.jpeg

Skrevet
1 minute ago, Skof1 said:

Skjønner! 👍 Takk for info. Jeg har fjernet 35d merkene, men mulig en tidligere eier har merket den om, eller att den feilmerket? 
Bilen ble solgt som en 35d, men sikkert fordi den er registrert som det (har sett flere 35d i Norge, men mulig import?) 

Her er annonsen fra når den skulle selges, ble ikke solgt hos denne forhandleren, men ble levert inn til innbytte hos Stenshagen i Oslo. 

IMG_6724.jpeg

Står jo oppgraderte baklykter i den annonsen (underskrift til bilde 10) så der har vi hvertfall den forklaringen ;) 

Skrevet
19 minutter siden, Skof1 skrev:

har sett flere 35d i Norge, men mulig import?

ekte 35d har lavere effekt og adblue.  alle er nok betegnet som 30sd i rammenr i europa men noen har 35d merker på døra likevel, er noe merkelige greier bmw har rota med der.

Skrevet (endret)

Det virker som om dere kan litt om disse bilene, så har et spørsmål, det skal byttes pakninger på innsuget på denne motoren snart, bilen har bare gått 130000km, men mye småkjøring, kan jeg forvente med et tett innsug og egr ventil? Det ble kjørt en karbonrens på motoren for noen år siden.
Er det noe annet som bør gjøres når innsuget er av? (Alle termostater, injektorer, glødeplugger og relé er byttet) 

Endret av Skof1
Skrevet
31 minutter siden, Skof1 skrev:

veldig mange e70 i norge med hartge dilldall, men merkelig at din mangler de kule eksosrørene bak. men du har hatt flaks med at felger ikke har sprukket enda siden de står på bil ? dette er noe av det siste hartge lagde og det er veldig vanlig at de sprekker opp.  

min har senk og eksos men har ikke felgene.

både stenshagen og tronerud var vell ivrige på å levere biler med hartgedilldall

Skrevet
26 minutter siden, mr.pingu skrev:

Står jo oppgraderte baklykter i den annonsen (underskrift til bilde 10) så der har vi hvertfall den forklaringen ;) 

Tidligere eier skal vist ha  påkostet denne bilen mye en gang i tiden 👍 og det samme har jeg 💸💸💸 har også oppgradert den til CIC med Combox 

Skrevet
13 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

tilkobling/flens for kjølekretsen sprekker ofte den som sitter på toppen under innsug, bytt preventivt med ny original del.

Litt usikker på hvilken flens/tilkobling du tenker på? Jeg prøvde å se på noen bilder av kjølesystemet, men ble ikke noe klokere? 

Skrevet

Vart nyskjerrig når jeg såg den var registrert ny i Ørsta. Han som hentet den ut ny i 2009 eier en meget grom X6M competition idag.

Skrevet
17 minutes ago, Skof1 said:

Litt usikker på hvilken flens/tilkobling du tenker på? Jeg prøvde å se på noen bilder av kjølesystemet, men ble ikke noe klokere? 

Den her tipper jeg

20251112_005427.thumb.jpg.9e43ff89ec9b4e3174e5eee5c3f1933e.jpg

20251112_005438.thumb.jpg.383f3cfdd592f2e523c6677949344de6.jpg

Skrevet
16 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Vart nyskjerrig når jeg såg den var registrert ny i Ørsta. Han som hentet den ut ny i 2009 eier en meget grom X6M competition idag.

Fikk høre når jeg kjøpte denne bilen,  at han som hadde kjøpte den ny, hadde greit med 💰(virket som om det ryktet stemmer da) 

Skrevet

Jeg kan bekrefte at den kjøleflensen/y splitten, burde skiftes. 

Nå skiftet jeg min på ca 285kkm, så at det er en svakhet vet jeg ikke om jeg er enig i.

Skrevet
7 timer siden, Skof1 skrev:

Fikk høre når jeg kjøpte denne bilen,  at han som hadde kjøpte den ny, hadde greit med 💰(virket som om det ryktet stemmer da) 

Det stemmer nok ja. I mellom din og X6M hadde han en E71 X6 M50D.

Blir veldig off topic, men en artig historie. For noen år siden på BMWCCN sin faste vårmønstring fikk han pokal for beste X modell for X6M'en. Men han kom aldri frem å hentet den. Etter en telefon viste det seg at han aldri hadde stilt ut bilen, den sto hos Bavaria Digernes fordi den skulle på service dagen etter😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...