Makky123 Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden (endret) Ett annet spørsmål, ville det funke å smøre på «liquid tape» over kontakt og området rundt kabelskoen etter at den er montert tilbake? Tanken var at det kanskje ville isolere litt mot alt drit som sprutes opp der under kjøring. https://plastidip.online/produkt/liquid-tape-liquid-tape-spray/?v=efad7abb323e Endret 19 timer siden av Makky123
Haug530D Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 2 timer siden, Makky123 skrev: Ett annet spørsmål, ville det funke å smøre på «liquid tape» over kontakt og området rundt kabelskoen etter at den er montert tilbake? Tanken var at det kanskje ville isolere litt mot alt drit som sprutes opp der under kjøring. https://plastidip.online/produkt/liquid-tape-liquid-tape-spray/?v=efad7abb323e Vanskelig og si da fukt har en tendens til og finne frem uansett, selv ville jeg kanskje heller sprayet sauefett eller noe på og gjentatt det ved behov, ser det der som du viser til er noe gummi greier ala Plasti dip, faren er at fukten finner veien inn og det ruster innenfra, orginalt er det vel galvanisert muligens, så Zink Spray kunne muligens vært vel så lurt, ellers så har man batteripolfett, men tviler på det holder seg rundt der heller. Makky123 reagerte på dette 1
Makky123 Skrevet 15 timer siden Forfatter Skrevet 15 timer siden Fikk tak i en brukt batterikasse. Etter å ha fått renset og pusset den litt, så ser jeg at den ene bolten er bitte litt skjev og gjengene er slitne. Noen som har en formening om den kan rettes opp litt og reddes? Må kanskje høre med et verksted som har litt mer verktøy 😅 Heldigvis ikke ikke den bolten hvor hoved kabelen går, men den andre litt tynnere. Men så lenge den er litt skjev, så blir risiko for varmgang igjen.
Haug530D Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) 8 timer siden, Makky123 skrev: Fikk tak i en brukt batterikasse. Etter å ha fått renset og pusset den litt, så ser jeg at den ene bolten er bitte litt skjev og gjengene er slitne. Noen som har en formening om den kan rettes opp litt og reddes? Må kanskje høre med et verksted som har litt mer verktøy 😅 Heldigvis ikke ikke den bolten hvor hoved kabelen går, men den andre litt tynnere. Men så lenge den er litt skjev, så blir risiko for varmgang igjen. Så ikke så veldig bra ut den der nei, mulig overtrekkt bolt siden den var skjev, utifra bilder ser det nesten ut som sprekkdannelse også, men litt vanskelig og se utifra bilder. Jeg er redd du bare gjør vondt verre om du prøver og rette opp den der, den er allerede svekket. Endret 7 timer siden av Haug530D
Makky123 Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 46 minutter siden, Haug530D skrev: Så ikke så veldig bra ut den der nei, mulig overtrekkt bolt siden den var skjev, utifra bilder ser det nesten ut som sprekkdannelse også, men litt vanskelig og se utifra bilder. Jeg er redd du bare gjør vondt verre om du prøver og rette opp den der, den er allerede svekket. Prøve å kjøre en gjengefornyer og se om mutteren klarer å stramme til nederst.
Haug530D Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) 12 minutter siden, Makky123 skrev: Prøve å kjøre en gjengefornyer og se om mutteren klarer å stramme til nederst. Ett gjengesnitt ja, bør også prøve og stramme til med riktig moment etterpå og skru opp og se om noe har forandret seg, ikke bra om det løsner. Når det er sagt så tror ikke jeg at jeg hadde brukt den der, men jeg skal ikke bestemme hva du skal gjøre, men jeg jobber som NDT mann blant annet og er vant til å sjekke etter material tretthet. Endret 6 timer siden av Haug530D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå